Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1317240
Was ik net begonnen aan een lange wandeling (15 minuutjes onderweg) gilt Julia het ineens uit en trekt haar achterpoot omhoog.
Zie ik tot mijn grote schrik een wesp tussen haar tenen vast zitten...
Ik dat rotbeest weggeveegd, wilde ze natuurlijk niet meer op die poot staan.
Dus ik heb mijn vriend gebeld, en die is samen met zijn beste vriend meteen met de auto gekomen om me thuis te brengen.
Kregen we nog bijna een bekeuring, omdat hij dwars over een drukke weg overstak (op dat moment geen auto's).
En we hadden geen gordel om, dus meneer agent houdt ons staande, en vraagt waarom hij zo over die weg reed, terwijl dat niet de bedoeling is.
Mijn vriend het verhaal uitgelegd, en meneer agent was zo schappelijk om het bij een waarschuwing te houden, gelukkig maar!

Maar nu over Julia, ze likt continu tussen haar tenen, arme hond..
Ik heb de dierenarts even gebeld voor advies, ik mag er een verzachtende creme op smeren en het koelen met een koud washandje.
En ik moet haar het eerste uur in de gaten houden of haar kop/tong niet gaat opzwellen ivm een allergische reactie.
Dus maar even wachten met eten geven, dat doen we nu iets later voor de zekerheid.

Iemand ervaring met wespensteken bij de hond?
Door Staftime
#1317270
Azijn heb ik helaas niet huis, maar ze ligt nu rustig in slaap te vallen en is gestopt met likken.

Ik heb geprobeerd om te kijken naar de angel, maar die zie ik niet.
Ik heb ook geen idee waar ze precies is gestoken, ik heb tussen haar tenen gekeken, maar zie niet eens een rode plek of wat dan ook.
Het valt dus gelukkig uiteindelijk wel mee, en ik heb het vermoeden dat ze de angel er zelf heeft uit gelikt.
Door charmed
#1317283
Paige is toen ze 9 maanden was door een zwerm bijen gestoken, we hebben haar over haar hele lichaam angels weg moeten halen (en bij mezelf :( ) Paige was in het bos in een greppel gezakt met haar achterpootje en daar zat een hele zwerm bijen, die hadden daar een nest gemaakt. En die kwamen toen woedend omhoog.

paige is gelukkig niet allergisch voor bijen. We hebben toen gelijk de da gebeld en ze zei als er nu geen reactie was, hoefden we die ook niet meer te verwachten (dat was een kwartier na de bijen aanval)

Kan me voorstellen dat onder de voetzolen pijnlijk is. Sterkte ermee.
Door Staftime
#1317288
Een hele zwerm bijen!!
Dat is wel heel erg heftig, je zult wel flink zijn geschrokken toen!
Gelukkig is dat goed afgelopen, ik zou toch wel lichtelijk in paniek geraakt zijn denk ik.
Door charmed
#1317299
Ik had eerst helemaal niet in de gaten waarom ze zo begon te gillen, mijn man maar roepen, rennen rennen. Ik had zoiets van Huh?? Totdat ik zelf gestoken werd, toen had ik het wel door. Eerst gedaan wat gedaan moest worden, later toen we alles van ons af hadden kunnen halen, met trillende benen en handen de da gebeld. De adrenaline stoot was sterk.

Er waren meerdere mensen geweest die op die plek gestoken waren door een zwerm, dat was een agressief zooitje. Later hebben ze er ook pijlen bijgezet En een boog eromheen zodat je niet bij die greppel in de buurt kwam. Volgens mij is het nest later verwijderd door de boswachter (of hij heeft het laten doen) na een week was deze bijenzwerm verdwenen.
Staftime schreef: Een hele zwerm bijen!!
Dat is wel heel erg heftig, je zult wel flink zijn geschrokken toen!
Gelukkig is dat goed afgelopen, ik zou toch wel lichtelijk in paniek geraakt zijn denk ik.
Door petra-amsterdam
#1317358
Ik heb dat ook eens meegemaakt met mijn mecheltje die in het bos zonodig ''bodumonderzoek'' moest doen ::) Heuveltje bleek ,n wespenest te zijn...blinde paniek ,ook bij mij want ik was helemaal alleen, geen auto etc. Vervoer stond ,n heel end verder. Dan weet je pas hoe je in grote paniek zult reageren want ik verbaas me nog steeds over mijn adequate optreden...heb m,n picnickleed om haar heen gegooid en ben vervolgens als ,n idioot aan het plukken en meppen gegaan....al rennend want ik moest bij die plek weg.
Gelukkig bleken we geen van tweeen allergisch want we zijn natuurlijk wel gestoken maar het had veel erger gekund.

Ik ben zowiezo erg bang voor wespen etc. want Molly,  onze eerste hond op Curacao, is op het nippertje gered van verstikking na een steek van ,n maribomba, soort grote wesp, in haar hals....kon geen adem meer krijgen doordat alles opgezwollen was. vreselijk eng en heel gevaarlijk ook!
Door Staftime
#1317365
Wat een enge verhalen zeg!
En dan kom ik aan met mijn ene wespje....
Ik hoop zoiets toch nooit mee te maken, want ik denk dat ik dan even de weg behoorlijk kwijt ben.
Door charmed
#1317378
Maar voor iemand die allergisch is, kan 1 wespje toch heel wat narigheid veroorzaken hoor. Ik was ook heel erg bang dat Paige zou opzwellen.

Had met een andere sheltie van mij, die was gestoken door een onbekend beest, die had er die dag een heel hoofd bij aan zitten. Wist niet hoe snel ik bij de da moest komen. Zij was dus wel allergisch voor dat beest waardoor ze gestoken is. Het heeft dan ook enkele dagen geduurd voordat ze weer een normaal hoofd had.
Staftime schreef: Wat een enge verhalen zeg!
En dan kom ik aan met mijn ene wespje....
Ik hoop zoiets toch nooit mee te maken, want ik denk dat ik dan even de weg behoorlijk kwijt ben.
Door Staftime
#1317391
Ja dat is wel zo, als een hond allergisch is kan één steek al voor heftige problemen zorgen.
Gelukkig blijkt Julia niet allergisch voor wespensteken, ze ligt nu heerlijk op mijn bed te slapen  :biggrin2:
Ze vindt het altijd tijd om naar bed te gaan na de avondmaaltijd.
En dan besluit ze zelfstandig dat ze vast gaat slapen daar.
Als ik de deur dicht hou wordt ze onrustig en weet niet waar ze moet gaan liggen, de muts.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1317692
de da had tegen mij gezegt dat als vince er allergisch voor was geweest hij het park al niet meer levend was uitgekomen, moest nm nog een half uur lopen voor ik het park uit was..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door