Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sierd
#1316560
Heeft er iemand ervaring met Darf? Het is kvv van een biologische slagerij uit Amersfoort. www.darf.info
Mijn hond is pas over op kvv en ik geef hem Carnibest en nu dan ook Darf. Hij vindt het erg lekker en reageert er goed op.
Volgens mij is de samenstelling goed en het is niet duur: 2,70 per kilo.
Ik vraag dit omdat ik het nergens tegenkom op dit forum????
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1316586
Hallo Sierd,

Welkom op Barfplaatst.

Een korte introductie van jezelf stellen we zeer op prijs.

De betreffende kvv is hier al eens ter sprake gekomen. (zie zoekfunctie)  en verder kent het tot nu toe hier blijkbaar te weinig gebruikers om besproken te worden.
Door sierd
#1316905
Wel leuk al die reacties maar een beetje geklets in de ruimte.
Ik zie geen enkel feit waar ik iets aan heb. Wat er nu gezegd wordt kan je wel over ieder merk zeggen.
Ik ga uit van het vertrouwen van de leverancier net als ik dat moet doen bij andere merken.
Waar zijn de uitspraken op gebaseerd  dat het niets met BARF te maken heeft?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1316922
[quote="sierd"]
Wel leuk al die reacties maar een beetje geklets in de ruimte.
Ik zie geen enkel feit waar ik iets aan heb. Wat er nu gezegd wordt kan je wel over ieder merk zeggen.
Ik ga uit van het vertrouwen van de leverancier net als ik dat moet doen bij andere merken.
Waar zijn de uitspraken op gebaseerd  dat het niets met BARF te maken heeft?
[/quote]


Och guttuh....  ::)  tot zoverre ben jij hier blijkbaar de enige echte gebruiker, dus we kijken allemaal uit naar jouw ervaringen.


BARF stel je zelf samen, aangepast aan het individu, opgebouwd uit meerdere diersoorten om zodanig tot een kompleet menu te komen met geen tot weinig toevoegingen. Een eenzijdige samengestelde prak opleuken met allerlei toevoegingen en het dan BARF noemen....nee, je noemt het DARF en zegt dat het BARF is, is niets meer dan profiteren van de naamsbekendheid van.
Maar goed, alles went, dus ook dit en aangezien bij het gros van de kvv-gebruikers alleen de prijs nog van belang lijkt zie ik persoonlijk geen noodzaak me een erg diepgaande mening te gaan vormen wat betreft deze kvv...
Door Lizzy
#1316943
[quote="sierd"]
Wel leuk al die reacties maar een beetje geklets in de ruimte.
Ik zie geen enkel feit waar ik iets aan heb. Wat er nu gezegd wordt kan je wel over ieder merk zeggen.
Ik ga uit van het vertrouwen van de leverancier net als ik dat moet doen bij andere merken.
Waar zijn de uitspraken op gebaseerd  dat het niets met BARF te maken heeft?
[/quote]

Pagina 2 gelezen in dat topic? Daar moet je toch wel het e.e.a. uit op kunnen maken? Geinige binnenkomer trouwens, om gelijk te roepen dat het allemaal geklets in de ruimte is. Over 1 jaar horen we je graag weer over DARF.

BARF stel je zelf samen Sierd. Dit is een gemalen kant en klare prak en dus geen BARF.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1316950
[quote="sierd"]
Wel leuk al die reacties maar een beetje geklets in de ruimte.
Ik zie geen enkel feit waar ik iets aan heb. Wat er nu gezegd wordt kan je wel over ieder merk zeggen.
Ik ga uit van het vertrouwen van de leverancier net als ik dat moet doen bij andere merken.
Waar zijn de uitspraken op gebaseerd  dat het niets met BARF te maken heeft?
[/quote]

Wat voor feiten zocht je dan?
Das nou net wat ik een nadeel vindt van kvv, je weet niet precies wat ze erin stoppen.
Dus moet je wel van het vertrouwen uit gaan van de verkoper. nee dan neem ikzelf liever iets meer zekerheid en geef barf, dan kan ik iig zien welk stuk het is wat ik voer van een dier en de samenstelling weet ik.
Ik vindt vers voeren altijd een voordeel voor de hond. maar ook hier zit verschil in  ;)
Door sierd
#1317016
Ik dacht op een serieus forum terecht gekomen te zijn. Maar kennelijk voelen een paar mensen zich persoonlijk aangesproken en roepen dan denigrerende opmerken als: och guttuh of over een jaar horen we je wel weer over darf. Maar dit zijn dus de mensen die kletsen in de ruimte. En ik heb het ook niet over gerookte botten. Wederom antwoorden waar je helemaal niets aan heb. Ik had toch een heel simpele vraag over kvv op het Vragen Kant en Klaar Versvlees forum.
Iemand bekent met Darf.info? De mensen die reageren niet dus.
Bedankt
Door Lizzy
#1317041
[quote="sierd"]
Ik dacht op een serieus forum terecht gekomen te zijn. Maar kennelijk voelen een paar mensen zich persoonlijk aangesproken en roepen dan denigrerende opmerken als: och guttuh of over een jaar horen we je wel weer over darf. Maar dit zijn dus de mensen die kletsen in de ruimte. En ik heb het ook niet over gerookte botten. Wederom antwoorden waar je helemaal niets aan heb. Ik had toch een heel simpele vraag over kvv op het Vragen Kant en Klaar Versvlees forum.
Iemand bekent met Darf.info? De mensen die reageren niet dus.
Bedankt
[/quote]

Vriendelijke Sierd, dat was geen denigrerende opmerking hoor. Wij horen graag over een jaar wat jouw ervaringen zijn. Want zoals je dus ziet, zijn er hier nog geen ervaringen bekent met dit merk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1317050
ik ben niet bekend met darf, inzovere dat ik het zelf niet aan de jongens geef..
maar lezende op de site van hun van wat ze er aan toevoegen, ga ik het ze niet geven ook....
mensen die zo hoog opgeven van hun eigen produkt en dan neer zetten dat het zulk goed voer is dat incontinenten honden minder tot zelfs geen urine(!!) meer produceren, zegt mij genoeg......
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 23 jul 2009, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1317052
Welkom hier Sierd

Je hebt best gelijk als je constateerd dat in t eerste deel van dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,57818.0.html
een beetje sceptisch wordt gedaan over wéér een nieuw kvv,
als je hier wat meer leest zul je zien dat dat niet ongebruikelijk is.
De reden dat we vers [barf/kvv] voeren is juist dat we t best passende voer voor onze dieren willen, daar past een kritische blik ook bij!

Op pagina 2 wordt er toch echt inhoudelijk ingegaan op de samenstelling van t voer,  hoewel die samenstelling helaas niet op de darf-site terug te vinden is...
Tannetjes [Hitam] oordeel niet echt afwijzend...

Uiteindelijk is t vooral van belang waar jouw dieren t 'goed op doen', merk A kan voor mij ideaal zijn maar voor jou 'bagger'
kijk naar de analyses en samenstelling en oordeel zelf
Door Suri&Bohdi
#1318063
ik heb me de samenstelling eens bekeken en als het hier ergens in
de buurt te krijgen is zou ik het zeker zo nu en dan wel eens willen voeren
omdat er volgens mij wel flink wat lamsvlees inzit en dat zit in hun andere
merken weer bijna niet dus zou  volgens mij wel een leuke aanvulling zijn..
Door java
#1318557
Darf...

40% kipkarkassen/nekken
20% lamsvlees/bot-lamslong =( 55% lamsvlees,5%lamsbot en 40% lamslong)
20% rund-spiervlees en rund-hart 10% hart en 10 % spiervlees
5% geitevlees
5% orgaan- nieren en lever van verschillende dieren
8 % groeten
2% rijst

Het geheel is biologisch - zelf vind ik dit een grote PRE !!
De maling is een stuk grover geworden (was eerst wat patéachtig)

De benadering naar de klant vind ik perfect..
En zoals bij alle KVV zul je de levarancier moeten vertrouwen..

Mijn honden vinden het heerlijk en doen het er goed op maar je kunt het pas echt zeggen wanneer je
het enkel mnd geeft. Ik vind het voor mijn honden een prima afwisseling met wild.

groetjes Will
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door