Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door margreet
#1316941
Vandaag moest Guusje voor haar 9 weken enting, ik was niet zo tevreden over onze da dus ik dacht ik zoek het eens bij een ander.
Afijn aardige lui,pup totaal onderzocht en uitstekend bevonden, allerlei vragen of ik haar bij een goeie fokker vandaan had etc.
Toen het verhaal van ontwormen om de zoveel weken en dan 4x per jaar,ik knikte keurig ja dat weet ik en ik heb spul in huis.
Daarna het verhaal over vlooienbestrijding ook keurig aangehoord.
Toen kwam de prik afijn alles nog goed.
Ik dacht klaar, maar wat schetst mijn verbazing, ze komt met nog iets aanlopen, ik zeg wat is dat?
O dat is de neusspray voor de kennelhoest, ik zeg nouuuuuuuuuuuuu dat dacht ik niet, jahoor zegt ze dat moet U wel doen anders krijgt ze haar parainfluenza niet en dat herst echt nog wel, ik nog eens nou dat denk ik niet, kennelhoest gaat er niet in,maar voor de zekerheid zal ik de fokker even bellen, hahahaha die Ine sprong zowat door de telefoon.
Ik zeg tegen de da, nou U heeft het wss wel begrepen, nou ik was heel onverstandig bezig, pffffffffffffffff moet ik weer op zoek naar een andere da.
Afijn er zitten nu twee stickertjes van vandaag in haar boekje parvo C en lepto.
WATTTTTTT moet ze nu met 12 weken hebben?????
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1316956
Lizzy schreef: Foei Margreet toch :biggrin2:

Met 12 weken kun je kiezen uit puppy DP of DHP. Afhankelijk of je voor HCC wilt vaccineren. Dan met 16 en 19 weken eventueel Lepto.
ze heeft vandaag toch al lepto gehad, dan hoef je nog maar 1 keer te boosteren.
Evt op 12 weken DHP + lepto, al gaat m'n voorkeur uit naar Lepto op latere leeftijd.
Door Lizzy
#1316960
*Dorothea* schreef: ze heeft vandaag toch al lepto gehad, dan hoef je nog maar 1 keer te boosteren.
Evt op 12 weken DHP + lepto, al gaat m'n voorkeur uit naar Lepto op latere leeftijd.
Oh sh*t ja, sorry. Die had ik gemist... Liever geef je op deze leeftijd nog geen Lepto nee. Maar goed, nu is het inderdaad zoals jij zegt. Lepto hoeft nu nog maar 1 keer. DHP of DP + lepto. Ik zou zelf tenminste 1 keer voor HCC vaccineren trouwens.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1316970
Lizzy schreef: Oh sh*t ja, sorry. Die had ik gemist... Liever geef je op deze leeftijd nog geen Lepto nee. Maar goed, nu is het inderdaad zoals jij zegt. Lepto hoeft nu nog maar 1 keer. DHP of DP + lepto. Ik zou zelf tenminste 1 keer voor HCC vaccineren trouwens.
even of-topic: ik heb vandaag een vertegenwoordiger van vaccins onder de tafel geluld :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1317047
Lizzy schreef: Vertel!

Met de staart tussen de beetjes weer naar huis?
Wilde mij even wijs maken dat het beter was om met geinactiveerde virussen te vaccineren, die zij heel heel heel toevallig natuurlijk verkochten. En dan moest je wel jaarlijks boosteren. Dus toen zei ik dat wij juist zo min mogelijk willen vaccineren en daarom kiezen voor levende entstoffen omdat die levenslang bescherming bieden. En we dus liever twee keer vaccineren tegen katteziekte en daarna niet meer, omdat het mogelijk levenslang bescherming biedt. Dat mogelijk de niesziekte enting beter aanslaat zonder de katteziekte er bij. Nou daar had ze niet van terug :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1317569
*Dorothea* schreef: Wilde mij even wijs maken dat het beter was om met geinactiveerde virussen te vaccineren, die zij heel heel heel toevallig natuurlijk verkochten. En dan moest je wel jaarlijks boosteren. Dus toen zei ik dat wij juist zo min mogelijk willen vaccineren en daarom kiezen voor levende entstoffen omdat die levenslang bescherming bieden. En we dus liever twee keer vaccineren tegen katteziekte en daarna niet meer, omdat het mogelijk levenslang bescherming biedt. Dat mogelijk de niesziekte enting beter aanslaat zonder de katteziekte er bij. Nou daar had ze niet van terug :biggrin2:
o jee, ze zijn niet zo gewend dat dierenartsen er een mening over hebben ::) Dat viel even tegen.
Bij mij komt er niemand meer >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door