Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1316774
Hallo
omdat ik in Thailand woond heb ik alleen mogelijkheid om veel kip /eend met bot te geven  maar verder dus geen botvlees ook geen rund met bot dat is in Thailand verboden runderbotten. wel kan ej hier erg veel varkenvlees kpn ook de sparibs nu wet ik niet of adt in Thailand ook egvaarlijk is .?
Maar na dat ik nu ong 2 maanden aan het barfen bent krijgt hij de Duitseherder van 5 maanden  veel jeuk en zie je op bepaalde plaatsen ook lelijke plekken komen met har uidval  .
Verder krijgt hij verse zalm of makreel . En natuurlijk de nodige groente,s
Nou de mening van e.d dieren arts is niet veel  mee te doen hij heeft alleen alergie maar avn wat ???
Ikz al voor ed duidelijkheid even ook ed samenstelling door geven .
varierend van ochten,s 600 grm vleesbot  met  avonds of omgekeerd om de dag 300gr rundvlees met  hart . en ed andere dag dan eend in ed morgen of avond met dan  leverniertjes of hartjes van kip  +rund vlees  en dan 2 dagen verse vis met dan ook elekdag de groenten /fruit
Door Lizzy
#1316841
Een allergie kan varieren van een allergie voor voedsel tot graspollen tot het wasmiddel dat je gebruikt. Als je denkt dat het de voeding is, dan zou je een eliminatie dieet moeten doen. Maar dat zal niet meevallen want daarvoor moet je een diersoort gaan geven die je hond nog nooit eerder gegeten heeft :-\

Heeft de DA wel eens een afkrabsel van de huid gemaakt?
Door Truus
#1316870
Overigens zou ik geen varkensvlees en spareribs geven. Jammer dat je niet aan meer diersoorten kan komen.
Door Exect
#1317492
De Da heeft nog geen afkrabsel gedaan omdat dat hier in Thailand erg duur is om  wegens het monster te  laten onderzoeken dat dan eerst naar een grotestad(bangkok) moet om de diagnose vast ste stellen  in Bangkok daar is het universieteit gedeelte voor dieren. Hier de Da zijn studente(s)
Maar het haar glanst ook niet ;!! het is pas  zo, in het begin was het top maar de laaste tijd :'(

Ja jamer dat hier in Thailand niet meer dan wat ik op noemde te krijgen is  wel heel veel fruit en groente,s maar vlees maar 3 soorten  waarvan alleen kip en eend met bot te koop is
Ik geef hem in iedergeval alvast 1 week alleen eend met vis en verse groente,s    ,,,,,,,,      denk geen bief of kip
Door Exect
#1317767
Nog wat de Da vertelde
Hij vondt het beter om brokken te voeren om het ballans in goed evnwicht te krijgen (proteinen) jaaj dat zeggen er meerderen .
Oook over rijst
Met de reden van rijst te geven  hij zegt dat je min 50% rijst in je voeding moet stoppen inf met de goede reactie,s op alergie en ed voedings waarde erg hoog si als ej zelf het eten voor ej hond maakt  .
Over Barfen weten ze helemaal niets in Thailand ook de Da niet
Door Truus
#1317914
vasco schreef: Nog wat de Da vertelde
Hij vondt het beter om brokken te voeren om het ballans in goed evnwicht te krijgen (proteinen) jaaj dat zeggen er meerderen .
Oook over rijst
Met de reden van rijst te geven  hij zegt dat je min 50% rijst in je voeding moet stoppen inf met de goede reactie,s op alergie en ed voedings waarde erg hoog si als ej zelf het eten voor ej hond maakt  .
Over Barfen weten ze helemaal niets in Thailand ook de Da niet
Nou troost je..zelfs in Nederland weten de Dierenartsen er weinig vanaf op een enkeling na maar die moet je echt zoeken.
Zou nooit overgaan op het advies van de DA..brokken niet en ook geen rijst. Je zult de honden de kost moeten geven die juist een allergie ontwikkelen doordat ze rijst krijgen.
Door Exect
#1318433
Dank ej voor het advies over zeker geen brokken en rijst maar het ziet er niet best uit de plekken  maar ik geef nu 2 weken alleen EEND +verse vis  en ed groente,s
Door Exect
#1339885
Nu het volgende over mijn jonge duitse herder , ik heb  in een vorige @mail verteld dat ik moedeloos werd van z,n vacht en kleur en ik hem er niet erg rooskleurig uit vondt zien . Nu het volgende ik heb hem laten onderzoeken en bloed en huidschilvers testen laten doen  en nu komen ze tot de concluzie dat hij van onder tot boven onder de parasieten zit en dat komt  Ja e door het vers eten wat ik geef  volgens e.d Doktoren kan het niet in Thailand om vers vlees en zeker geen botten wat evt langer dan normaal onderworpen is aan temperatuur verschil te voeren hij wist toevalig wel van de barfmethode af (wat al bijzonder is in Thailand de doktoren zijn niet zo heel kundig als in Nderland) Maar omdat tijdens het ontdooien veel parasieten vrijkomen  met deze zeer hoge temperaturen  soms wel 38 graden en het vlees in Thailand niet onder zulke controle,s staan als in bijv Nederland is het te gevaarlijk dus wil hij dat ik dan evt wel vis geef maar dan direct zo geen vlees geen botten/ ,, met dan aanvulling van evt Eucanuba of Royal canin er zijn ook heele goeden merken ?????????? uit America hier bijv ANF of avocado / Proplan dus ik zit er weer mee  . nu ik hem al 4 dagen  Royal canin geef met  zalm of makreel is zijn huid al beter en z,n haar glimt iets meer  maar heb jij ook een beetje verstand van Droog voer pffff welk merk is beter wat kan 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door