Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MarjoleinSolo
#1316747
Hallo allemaal!  :biggrin2:

Omdat ik hier nieuw ben even in het kort: Ik ben Marjolein en heb een Bullmastiff reutje van bijna 8 maanden.
Al vrij snel heb ik hem op vers gezet, in combinatie met brok. Hij krijgt dan 4 dagen vers (Carnibest) en 3 dagen brok (cavom).
Ook krijgt hij af en toe smuldier, als de Carnibest op is.
Nu willen we eigenlijk helemaal over op vers en wil ik ook wel eens wat barf gaan proberen.

Over barf zit ik natuurlijk helemaal vol met vragen, maar ga me eerst hier maar eens goed inlezen.

Wat ik me wel afvraag en hier niet zo snel kon vinden is, of je Carnibest en Smuldier Compleet gewoon kan mengen?
Dus als ik nog 300 gram Carnibest heb, kan ik dat dan aanvullen met 400 gram smuldier?
Het lijkt mij eigenlijk geen probleem, of is dat niet oké in verbad met verschillende samenstellingen?

En zou ik hem nu tussendoor alvast eens een kippennekje of pootje kunnen geven?

Alvast bedankt voor het lezen!
Groetjes Marjolein
Gebruikersavatar
Door Dian
#1316749
het geeft absoluut niets als je 2 soorten kvv mengt...... je kan ook de ene dat smuldier en de andere dag carnibest geven........... wat je wilt.............

om te beginnen met barfdingen zou ik starten met kippennekken, die zijn niet zo hard en voor een hond mooi om aan botten te wennen. In het begin zou je ze eerst kunnen pletten met een hamer (wel in een zak doen, anders vliegen de spetters in het rond)..........
Door MarjoleinSolo
#1316799
[quote="Dian"]
het geeft absoluut niets als je 2 soorten kvv mengt...... je kan ook de ene dat smuldier en de andere dag carnibest geven........... wat je wilt.............

om te beginnen met barfdingen zou ik starten met kippennekken, die zijn niet zo hard en voor een hond mooi om aan botten te wennen. In het begin zou je ze eerst kunnen pletten met een hamer (wel in een zak doen, anders vliegen de spetters in het rond)..........
[/quote]

Bedankt voor het antwoord!
Ik zal eens wat kippenekjes proberen, goede tip van die zak er omheen, haha… ik ben zo iemand die zich dat soort dingen pas bedankt als de spetters al aan het plafond zitten… :D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1316801
welkom hier!
kvv mengen kan prima.
Wel zou ik voor jou jonge hond kijken naar kvv met natuurlijke calciumbron (gemalen botten en geen preparaat).
Ik weet dat er gewone smuldier kompleet geen natuurlijke calciumbron zit. in de glutenvrije versie's wel weer. Ook in de enkelvoudige versie gemalen kip zit gemalen bot.
Carnibest heeft wel een natuurlijke calciumbron.
Of natuurlijk zelf samenstellen dan weet je precies wat ie krijgt. Maar das maar net wat je zelf wil.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1316802
Ik heb de botten nooit geplet voor m'n honden. wel begonnen met kip/konijn/eend. Die van mij hadden geen enkel probleem met verteren hiervan.
Maar das gewoon even uitproberen.
Door Nynke
#1316803
kippennekken is inderdaad een mooi beginnersbot, maar voor een grotere hond als die van jou vind ik kwartels en kwartelkarkasjes ook mooi  :) :)
Door Lizzy
#1316853
[quote="May Linn"]
welkom hier!
kvv mengen kan prima.
Wel zou ik voor jou jonge hond kijken naar kvv met natuurlijke calciumbron (gemalen botten en geen preparaat).
Ik weet dat er gewone smuldier kompleet geen natuurlijke calciumbron zit. in de glutenvrije versie's wel weer. Ook in de enkelvoudige versie gemalen kip zit gemalen bot.
Carnibest heeft wel een natuurlijke calciumbron.
Of natuurlijk zelf samenstellen dan weet je precies wat ie krijgt. Maar das maar net wat je zelf wil.
[/quote]

Hier sluit ik me graag bij aan. Alleen vleesbot is goed genoeg.
Door MarjoleinSolo
#1316867
[quote="Lizzy"]
Hier sluit ik me graag bij aan. Alleen vleesbot is goed genoeg.
[/quote]

Oké, hier zal ik op letten. Ik ben die gluten vrije versies nog nooit tegengekomen. Bij de de dierenwinkel hebben ze alleen Carnibest en Duck, de smuldier haal ik bij de C1000.
Ik zal er eens naar op zoek gaan.
Door Suri&Bohdi
#1318055
je kunt de glutevrije versies of via smuldier zelf kopen en dogshape
heeft ze volgens mij ook..... ook zou je op de website van mulder om inf kunnen
vragen over de verschillende verkoopadressen dan weet je waar ze het bij jou
in de buurt verkopen...
in de supermarkt krijg je ze niet en ze kunnen ze ook niet bestellen helaas...
Door MarjoleinSolo
#1318190
[quote="brunhober"]
je kunt de glutevrije versies of via smuldier zelf kopen en dogshape
heeft ze volgens mij ook..... ook zou je op de website van mulder om inf kunnen
vragen over de verschillende verkoopadressen dan weet je waar ze het bij jou
in de buurt verkopen...
in de supermarkt krijg je ze niet en ze kunnen ze ook niet bestellen helaas...
[/quote]

Dankjewel, ik zal mulder eens contacten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door