Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door franciscaRR
#1316582
Hallo,

Ik heb een Ridgebackpup van 5,5 maand, ze liep een paar dagen kreupel, na onderzoek van de DA en het maken van een foto blijkt dat ze groeipijnen heeft. Ik voer haar smuldier compleet, ze is nu 23 kilo en ze krijgt 900 gram smuldier, daarnaast krijgt ze eigenlijk niet veel, af en toe een koekje.
De DA wilde dat ik haar op de Hills puppybrok zou zetten, ik heb de zak meegenomen, maar nog niet gevoerd, het staat mij een beetje tegen, ten eerste de brok en daarnaast de prijs( 7,5 kilo voor 36 euro), als ik overtuigd zou zijn dat het zou helpen zou ik het voeren, maar ik ben dat niet.
Nu denk ik eraan om haar over te zetten op Energique pup, ik vind het erg moeilijk om te beslissen wat voor haar het beste is, de andere twee RR, bijna 10, altijd brokken gehad tot een jaar geleden en 1 van bijna 3 doen het er super op, maar ik wil wel dat ze goed opgroeit.

Groetjes Francisca
Themba, Zuri en Shinga
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1316593
Ik zou de Smuldier dumpen, evenals de Hills-brokken en dan een gewone Energique gaan voeren. Niet speciaal de pupvariant. Het hoeft ook niet speciaal Energique te zijn, maar ik zou wel kiezen voor een Kvv die rauwe gemalen botten als calciumbron gebruiken. Deze zijn veelal wel duurder dan Smuldier e.d. maar goed, je hond groeit maar 1x op en als dat pijnloos kan en zonder verdere problemen dan is dat voor de toekomst ook wel wat waard denk ik maar zo.

Overigens...welkom op Barfplaats.
Door Lizzy
#1316599
[quote="Angelique"]
Ik zou de Smuldier dumpen, evenals de Hills-brokken en dan een gewone Energique gaan voeren. Niet speciaal de pupvariant. Het hoeft ook niet speciaal Energique te zijn, maar ik zou wel kiezen voor een Kvv die rauwe gemalen botten als calciumbron gebruiken. Deze zijn veelal wel duurder dan Smuldier e.d. maar goed, je hond groeit maar 1x op en als dat pijnloos kan en zonder verdere problemen dan is dat voor de toekomst ook wel wat waard denk ik maar zo.

Overigens...welkom op Barfplaats.
[/quote]

Ik sluit me hier graag bij aan.
De puppy variant van Energique bevat alleen iets meer eiwit dan de volwassen variant maar de Ca/F is hetzelfde. Kies in ieder geval een KVV waar gemalen bot in zit en geen calcium supplement.
Door franciscaRR
#1316624
Oke, dan kan ik beter de volwassen variant Energique voeren, omdat teveel eiwit ook niet goed is voor de groeipijnen, dat het duurder is maakt mij niet zoveel uit, ik wil dat ze goed opgroeit.
De Hillsbrokken ga ik zo terugbrengen.

Hoe weet ik welke KVV gemalen botten als calciumbron gebruiken, dit dan om eventueel af te wisselen, Energique vind ik zelf een beetje plakkerig, smuldier lijkt wat dat betreft wat meer op vlees, maar voor de honden maakt het niet uit wat er in de bak zit, die eten alles.

Zou het wat zijn om haar wat yogurt bij te voeren of maak ik dan het hele schema van compleet voeren in de war?
Door Cindy de Wolf
#1316635
Carnibest, Carnivoer, Energique, Naturis, Bandit, Black-dog, de glutenvrije variant van Smuldier zijn allemaal kvv's met een natuurlijk calciumbron. Verders sluit ik me bij mijn voorgangers aan.
Door M.P
#1316659
sorry maar liefst geen black-dog , veel te veel toevoegingen wat niet thuis hoort in een natuurvoeding., alleen als je een probleemhond hebt...
en sommige soorten van naturis ook niet
dat vind ik er van

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door