Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truitje
#13161
Wie heeft er wel eens van de TTouch-TTeam methode van Linda Tellington Jones gehoord, of ermee gewerkt.
Het is dus een soort massage therapie.

Ik bestelde via www.agriboek.nl dit boekje met titel HONDENTRAINING. Ik zit er nu in te lezen en - als het inderdaad werkt - lijkt het mij een fantastische methode om kwalen en klachten als:
angst, onzekerheid, agressiviteit, onnodig knagen, wagenziekte, pijnbestrijding, shock, koorts, artrose, buikpijn, allergieen en jeuk te bestrijden of te verlichten.

Ik heb het net tijdens een onweersbui bij mijn  Dori uitgeprobeerd. Ik weet niet of ze nu voortaan minder bang is, maar ze vond de 'behandeling' in ieder geval heerlijk.
Door Truitje
#13162
Leuk, jouw reactie. Ik zit er inderdaad over te denken om een workshop te doen.
Het boekje sprak mij erg aan.
Hoe gaat het met Lobbes?
Door Helen
#13164
Ik ken de TTouch bij paarden. Heb ook een clinic daarvan gezien. Het kan heel goed werken, bij sommige paarden. Anderen staan naar je te kijken alsof je gek bent en die ergeren zich er zelfd soms aan. Ik heb een kennisje die naar australie is geweest en daar paarden volgens een soort van "paardenfluisteraar"methode heeft afgericht. Alles gebaseerd op samenwerking en respect voor het paard. Nou ze kwam bij ons op stal rijden en wij hebben voornamelijk tuigpaarden maw grote lompe vaak harde paarden. Nou dat meisje is me toch een partij keren van een paard af gegooid, klem gezet tussen een muur en in de maling genomen. Die paarden hebben in plaats van dat gezever gewoon een knal nodig. Dit zijn een heel ander type paarden dan in australie. Nou zo zie ik het ook met honden. De ttouch is natuurlijk iets heel anders, maar je moet het wel in perspectief zien. Het is leuk en werkt soms heel goed, heel regelmatig ook niet.

groetjes Helen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door