Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roef & Hidde
#1315618
ik heb via de zoekfuctie al heel wat tips over barfen in frankrijk gevonden.maar ik heb nog wel een vraagje:wij camperen in een erg afgelegen gebied en een super is een behoorlijk eind rijden,dat willen we dus niet iedere dag doen,maar voor het voer van roef zou het eigenlijk wel moeten,kan ik roef op de dag dat we geen boodschappen doen brok van farmfood geven?(het heeft niet mijn voorkeur) ik zou niet weten hoe ik zijn vlees goed moet houden,ik zat al te denken om het in een vuilnis zak te doen en in het bergbeekje te hangen wat langs de tent stroomt of zou het niet kunnen?(bier is altijd steen koud ;))
we gaan dit jaar voor het eerst camperen met een hond,heel leuk maar zijn voer vind ik wel een lastig vraagstuk.
Door Xada
#1315622
Het vlees in een goede dichte zak en in het water hangen is uitstekend. In Nederland zette ik ook geregeld vlees onder water om te bewaren. Dat ging tot ca. een week goed. En de vliegen kunnen er dan ook geen eitjes op leggen, dus geen maden. Maar in een bergbeekje is natuurlijk veel beter dan in een emmer.
Door Roef & Hidde
#1315638
er is daar geen electriciteit,of is het een gas diepvriezertje?
voor ons zelf hebben we een koelkastje op gas,maar die zit bomvol met ons eigen eten.
en hoe klein is klein?want de auto is altijd al afgeladen :D
Door Borke
#1315658
Als je het vlees compact inpakt in 2 stevige plastic zakken dan kan je het ook gerust bij je eigen eten in je koelkastje 'prakken' hoor, dat lukt ook wel tenzij je een hond van 80 kilo hebt  8)
Door Roef & Hidde
#1315667
dat was ook mijn eerste gedachte,maar roef (labrador) eet bijna een kilo per dag(geef ik minder wordt hij echt te schraal) en dan zou ik dus bijna 4 a5 kilo vlees in het koelkastje moeten doen,dan kan ons eten er niet meer bij voor 4 dagen.en om nu steeds gedroogde prut te eten,das lekker voor 1 a 2 keer in de week maar dan ben ik het ook wel zat :)
Door Borke
#1315678
roefje schreef: dat was ook mijn eerste gedachte,maar roef (labrador) eet bijna een kilo per dag(geef ik minder wordt hij echt te schraal) en dan zou ik dus bijna 4 a5 kilo vlees in het koelkastje moeten doen,dan kan ons eten er niet meer bij voor 4 dagen.en om nu steeds gedroogde prut te eten,das lekker voor 1 a 2 keer in de week maar dan ben ik het ook wel zat :)
Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar ik wist niet dat je zo weinig boodschappen ging doen.
Toen wij nog kampeerden met de tent, haalden we om de dag alles vers en dan lukt het wel.
Dan zou ik het gewoon met dat beekje proberen en hopen dat niemand het vlees pikt...
Door Roef & Hidde
#1315692
Borke schreef: Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar ik wist niet dat je zo weinig boodschappen ging doen.
Toen wij nog kampeerden met de tent, haalden we om de dag alles vers en dan lukt het wel.
Dan zou ik het gewoon met dat beekje proberen en hopen dat niemand het vlees pikt...
de eerste supermarkt zit op een halfuurtje rijden,dus dat wil je niet iedere dag of om de dag doen.en ik denk niet dat ze het vlees zullen pikken we staan op 8 hectare grond en verder geen tenten :)
Door De Geijsjes
#1315972
Dat is pas echt kamperen  ;) in de middle of nowhere  :biggrin2:
Zo'n beekje is vaak steenkoud, dus zal wel goedkomen toch? Zou het
wel goed vastzetten met een touw voordat alles foetsie is  :D
Door Xada
#1316143
Ik zou wel een dikkere zak nemen dan een vuilniszak en er twee omheen doen. Dit ivm de geur van het vlees voor andere dieren.
Door Roef & Hidde
#1316152
Xada schreef: Ik zou wel een dikkere zak nemen dan een vuilniszak en er twee omheen doen. Dit ivm de geur van het vlees voor andere dieren.
ja dat is een goede tip,er zitten daar idd veel dassen en vossen,en ik denk niet dat roef wil delen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door