Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1315008
Nee op het moment is het heel goed maar overmorgen krijgt hij weer wild en dan gaat het volgen mij aldoor niet goed, probeer het nu nog 1 x want met konijn kip zalmkop en eend gaat het goed dus nu de wild botjes nog.
Door deja
#1315328
Wil het nog een maal proberen als het weer met botjes zit dan krijgt hij voorlopig maar geen wild meer.
Maar heb momenteel parelhoen haas en patrijsboutjes, maar ja dat moet dan maar even blijven liggen.
Kan het Deja wel geven word 12 en barft ook pas  4 maanden maar heb daar geen problemen mee.
Door deja
#1315517
Ja ik weet het ook niet precies ze krijgen vanavond patrijsbout met een kipkarkas dus even aanzien ik heb het toen ook een keer ontdekt met haaskarkas.
Ik dacht eigenlijk dat parelhoen ook wild was want dat ziet toch donker, dacht dat alles wat donker zag wild was.
Door Lizzy
#1315521
deja schreef: Ja ik weet het ook niet precies ze krijgen vanavond patrijsbout met een kipkarkas dus even aanzien ik heb het toen ook een keer ontdekt met haaskarkas.
Ik dacht eigenlijk dat parelhoen ook wild was want dat ziet toch donker, dacht dat alles wat donker zag wild was.
Ik denk dat je er gerust vanuit kunt gaan dat de parelhoen gekweekt is hoor. Wilde parelhoen heb ik nog nooit gezien bij de leveranciers die we zo'n beetje allemaal wel kennen. Parelhoen is inderdaad wel donkerder dan kip, maar het is dus hoogst waarschijnlijk geen wild. Ik denk dat je overigens ook gerust wat kunt ontspannen hoor, qua de ontlasting van je hond en de botstukjes. Volgens mij moet je hond nog even wennen maar komt het best allemaal vanzelf goed. Misschien moet je gewoon met jezelf afspreken dat je voorlopig eens een maandje niet zo kritisch naar de ontlasting gaat zitten kijken!
Door Lizzy
#1315593
deja schreef: Dankejewel Lizzy, ik zal je raad opvolgen, en het er voorlopig maar bij te laten en over een maand maar weer eens een steekproef nemen.
Volgens mij is dat een goed idee. Gisteren had Linga problemen met poepen. Het bleek dat er een hard stukje ontlasting in haar poepert stak. Met beleid heb ik het eruit gehaald (ik had gelukkig een plastic zakje bij me). En wat denk je? Een stukje hard bot. Volgens mij was het van het haaskarkas. Of rib, dat kan ook. Maar kun je nagaan, een hond die nog nooit 1 brokje in haar leven heeft gegeten. Ook bij super-ervaren honden kan zoiets dus gebeuren. Ik controleer de ontlasting verder nooit (die ziet er gewoon goed uit. Niet te hard, niet te zacht en een nette kleur) maar ja, wie weet komt dit zo af en toe hier ook wel voor, dat er een hard stukje bot in zit.
Door deja
#1315620
Ja een stukje maar verleden week toen in de ontlasting van Beau onder de loep heb genomen zaten er wel 10 stukjes bot in van 1 patrijsboutje nou dat vond ik toch wel een heleboel.
Ze krijgen morgenavond patrijsbout nu veel meer natuurlijk dat van verleden week was een probeersel had het toen net binnen en dacht ik geef ze er allebei een bij om te proberen.
Maar ga dan wel even met een plastic zakje voelen en als het dan vol met botjes zit dan stop ik maar even met de patrijsbout voor Beau dan maar wat kip en konijn en eend en vis natuurlijk dan is het voorlopig maar niet anders hij krijgt ook veel soorten spiervlees dus komt denk ik niets te kort.
Door deja
#1318452
Beau heeft donderdagavond patrijsbout gehad ong. 250 gr. en een kipkarkas kopn het toch niet laten om het even na te kijken heb hem de eerste anderhalf uur na het eten van de botjes geen drinken gegeven en zijn  ontlasting was perfect. Nu de haaskarkas nog ga het net zo proberen.
Door Lizzy
#1318961
deja schreef: Beau heeft donderdagavond patrijsbout gehad ong. 250 gr. en een kipkarkas kopn het toch niet laten om het even na te kijken heb hem de eerste anderhalf uur na het eten van de botjes geen drinken gegeven en zijn  ontlasting was perfect. Nu de haaskarkas nog ga het net zo proberen.
Nou goed!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door