Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1314580
Voor Eddy en Benjy heb ik elk een runderstrot van zo'n 650 gram. Wat kan ik hierbij geven om de maaltijd compleet te maken? :-\
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1314784
Runderstrot  valt onder spiervlees.
Maar per dag hoeven ze toch niet compleet te eten? maar over een periode van 2 weken wel ong.
Ik doe het per week die procenten berekenen en geven.
bij spiervlees zou je idd bot kunnen geven om aan te vullen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1314814
hoeft ook id niet, iedere dag compleet te geven..
alleen hier hebben ze van strot drapperige ontlasting en als ik ze er botwerk bijgeeft is dat ook weer opgelost
Door Benjy en Misty
#1314861
Daarom vroeg ik het ook inderdaad en ook om een idee te krijgen van wat een aanvulling is voor wanneer ik vaker een dergelijke maaltijd geef.

650 gram lijkt me eigenlijk best veel. Volgens de tabel van Smuldier zou Benjy 800 gram moeten krijgen, Eddy meer maar omdat hij altijd dezelfde hoeveelheid brok kreeg als Benjy ben ik maar begonnen om ze evenveel te geven. Zijn de hoeveelheden van BARF niet net zoveel als van KVV?
Door Borke
#1314868
vanaalst schreef: alleen hier hebben ze van strot drapperige ontlasting en als ik ze er botwerk bijgeeft is dat ook weer opgelost
Van welke leverancier geef jij die strotten, want hier hebben ze er nooit last van als ze alleen strot eten en Sofi is tamelijk gevoelig voor dunnere ontlasting!
Door deja
#1315360
Eddy en Benjy schreef: Daarom vroeg ik het ook inderdaad en ook om een idee te krijgen van wat een aanvulling is voor wanneer ik vaker een dergelijke maaltijd geef.

650 gram lijkt me eigenlijk best veel. Volgens de tabel van Smuldier zou Benjy 800 gram moeten krijgen, Eddy meer maar omdat hij altijd dezelfde hoeveelheid brok kreeg als Benjy ben ik maar begonnen om ze evenveel te geven. Zijn de hoeveelheden van BARF niet net zoveel als van KVV?
Ik heb ook 2 goldens de ene teef weegt ong. 28 kg. die krijgt totaal ong. 560 gram. de reu weegt 34 en krijgt ong. 700 gr. en daar doen ze het goed op.
Volgens mij hoef je je niet aan de hoeveelheid te houden die smuldier opgeeft ik doe gewoon 2 % van hun gewicht per dag.
Door Wicka
#1315437
Ik geef meestal alleen de strot, gister heeft ze er nog 1 gehad, die was 450 gr. Maar Wicka is niet gevoelig op de darmen.
Misschien kun je er iets van kippennekjes bij geven?
Door Benjy en Misty
#1315438
deja schreef: Ik heb ook 2 goldens de ene teef weegt ong. 28 kg. die krijgt totaal ong. 560 gram. de reu weegt 34 en krijgt ong. 700 gr. en daar doen ze het goed op.
Volgens mij hoef je je niet aan de hoeveelheid te houden die smuldier opgeeft ik doe gewoon 2 % van hun gewicht per dag.
Op de foto's zien de honden er goed uit maar ik denk als ik Benjy die hoeveelheid zou geven dat er niet meer veel van hem over zou zijn. Hij weegt nu 27 kilo en is nog aan de magere kant (ribben voel je heel goed) Hij krijgt nu dus 800 gram. Misschien dat hij uiteindelijk minder kan krijgen. Eddy weegt 36 kilo en krijgt ook 800 gram. Benjy is een hondje dat heel veel in beweging is dus dat zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben. 

Gezien de kleine hoeveelheid gewicht wat ik nog moet aanvullen zouden kippennekken een goede optie zijn.
Door Lizzy
#1315442
Eddy en Benjy schreef: Op de foto's zien de honden er goed uit maar ik denk als ik Benjy die hoeveelheid zou geven dat er niet meer veel van hem over zou zijn. Hij weegt nu 27 kilo en is nog aan de magere kant (ribben voel je heel goed) Hij krijgt nu dus 800 gram. Misschien dat hij uiteindelijk minder kan krijgen. Eddy weegt 36 kilo en krijgt ook 800 gram. Benjy is een hondje dat heel veel in beweging is dus dat zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben. 

Gezien de kleine hoeveelheid gewicht wat ik nog moet aanvullen zouden kippennekken een goede optie zijn.
Ja, kippennekken of eendennekken of kwarteltjes of parelhoenkarkas.
Door Borke
#1315449
vanaalst schreef: runderstrotten van herby...
lamsstrotten van het ic..
Gisteren voor het eerst de lamstrotten gevoerd en prompt vannacht Sofi aan de dunne - zo zie je maar weer hoe net iets ander vlees of een andere leverancier het verschil kan maken.
Borke had natuurlijk nergens last van, maar die heeft een maag-darmstelsel van beton geloof ik.
Voortaan geef ik dus ook maar iets van botwerk bij de lamstrotjes  ;)

Ik blijf het vreemd vinden dat ze het op de runderstrotten van Herby niet heeft...
Door Anthraciet
#1315528
Hier snij ik de grote runderstrotten gewoon in een paar delen, zodat ik er ook nog andere zaken bij kan geven. Misschien is dat een optie? Dat je die strot doormidden doet en over 2 dagen verdeeld? ;)

Ik geef per dag wel redelijk compleet voer, al wissel ik vaak orgaan en spiervlees af, dus de ene dag vleesbot met orgaan en de andere dag vleesbot met spiervlees. En ook wel eens vleesbot, orgaan én spiervlees, net hoe het uitkomt.
En dat gaat prima. (bijvoer zoals ei, yoghurt etc doe ik op gevoel erbij, dus niet dagelijks)
Door Nynke
#1315670
ik geef strot vaak in stukken, gemengd met kippennekken o.i.d. Nu eten mijn hondjes ook maar ongeveer 250 gram per dag  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door