Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1315313
een vriendin van mij heeft een groenendaeler teefje van 13 jaar oud..
alles gaat best goed alleen nu heeft ze na haar loopsheid zo'n maand of 2 geleden, een soort van afscheiding..
geen rare kleur maar stinkt wel, verders heeft ze er geen last van..
Naar de da geweest(voor wat anders) maar dat te sprake gebracht, nou kwam de da gelijk met dat haar baarmoeder er uit moet....
ik dacht ik leg het hier effies neer wat jullie zouden geven....
is er niet iets homeopatisch of moet ze effies aan een ab kuurtje?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1315391
Je kunt d.m.v. een echo toch zien of de baarmoeder ontstoken is. niet enkel door vaginale afscheiding.
dit zelfde advies gaf een da aan een vriendin van mij met een cavelier. ze kreeg anti-biotica mee voor een ontstoken baarmoeder en dringent advies deze eruit te laten halen.
nu wilde ze haar al wel castreren. maar na deze castratie (bij een andere da) bleek dat de baarmoeder helemaal niet onstoken was???
deze da zei ook dat je enkel d.m.v. echo kan zien of ie onstoken is of als het heel erg is dat je het ook kon voelen.
miss eens overleggen met een andere da?
anders zou ik ab-kuurtje doen. want er klopt toch iets niet helemaal geeft het lichaam aan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1315421
zal doorgeven om bij haar toch een echo te laten doen.
ze had het weleens vaker gehad maar dat was toen vanzelf weggegaan...?
de da heeft verders enkel 'gevoeld'.
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 22 jul 2009, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#1315485
May Linn schreef: Je kunt d.m.v. een echo toch zien of de baarmoeder ontstoken is. niet enkel door vaginale afscheiding.
dit zelfde advies gaf een da aan een vriendin van mij met een cavelier. ze kreeg anti-biotica mee voor een ontstoken baarmoeder en dringent advies deze eruit te laten halen.
nu wilde ze haar al wel castreren. maar na deze castratie (bij een andere da) bleek dat de baarmoeder helemaal niet onstoken was???
deze da zei ook dat je enkel d.m.v. echo kan zien of ie onstoken is of als het heel erg is dat je het ook kon voelen.
miss eens overleggen met een andere da?
anders zou ik ab-kuurtje doen. want er klopt toch iets niet helemaal geeft het lichaam aan.
Klopt, met een echo kunnen ze dat zien.
Bij Guinnie destijds, kon de DA de (vergrootte) baarmoeder voelen, dat was aanwijzing 2 (de eerste was het vele drinken). Toen bloedwerk om te zien of er idd een infectie zat (zat er) en toen de echo om zeker te weten da thet de baarmoeder was. Vele euro's lichter... maar verlost uiteindelijk (geopereerd).

Ik raad dus bloedwerk en echo aan. Niet meteen opensnijden met het risico dat dat "onnodig" bleek.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1316625
heb alles met de eigenaar besproken..
het gekke is dat ze er sinds een jaar of 4 last van heeft en dan meestal zo'n 2 maanden na de loopsheid..
ze vertelde me vanmorgen dat het teefje sinds gisteren geen afscheiding meer, en dat dat iedere keer zo is..
ze heeft er een week of wat last van en dan is het weer over................
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door