Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1314325
Wat voor percentage moet je aanhouden voor een pup van ongeveer 2,7 kg?

Op de een of andere manier ben ik niet echt zeker van mijn zaak vwb mijn nieuwe pupsel. Hij krijgt voor de eerste dagen energique mee, maar ik wil hem wel daarna overzetten op barf.

Mijn jongens krijgen 50% vleesbot, maar is het voor een pup beter om wat lager te gaan zitten met het percentage vleesbot?

Ik had zelf in gedachten om 45% vleesbot, 25% spiervlees, 20% orgaan, 10% groente te gaan geven.
Door Lizzy
#1314513
Ik geef gewoon 50%. Maar ik geef vleesbotten die ruim bevleest zijn, zeker aan pups (ik geef bijv. ook regelmatig hele kwartels enzo). Dus ik kom aan (ongeveer, denk ik) 20% kaal bot. Je kunt dus prima 40% of 45% of 50% geven, ook voor een pup komt dat allemaal niet zo krap.
Door tt-tjes
#1315101
Lizzy schreef: Ik geef gewoon 50%. Maar ik geef vleesbotten die ruim bevleest zijn, zeker aan pups (ik geef bijv. ook regelmatig hele kwartels enzo). Dus ik kom aan (ongeveer, denk ik) 20% kaal bot. Je kunt dus prima 40% of 45% of 50% geven, ook voor een pup komt dat allemaal niet zo krap.
Oké, dan geef ik gewoon hetzelfde percentage als aan de jongens. Als ik dan ongeveer 6 à 7 procent van zijn lichaamsgewicht aanhoudt moet ik goed zitten denk ik.

Hoe vaak moet je de hoeveelheid bijstellen, elke week? Of ligt dit er aan hoe snel hij groeit?

Gek is dat trouwens dat je daar zo onzeker over wordt als het een pup betreft, waarschijnlijk toch bang om hem te kort te doen.
Door Lizzy
#1315114
tt-tjes schreef: Oké, dan geef ik gewoon hetzelfde percentage als aan de jongens. Als ik dan ongeveer 6 à 7 procent van zijn lichaamsgewicht aanhoudt moet ik goed zitten denk ik.

Hoe vaak moet je de hoeveelheid bijstellen, elke week? Of ligt dit er aan hoe snel hij groeit?

Gek is dat trouwens dat je daar zo onzeker over wordt als het een pup betreft, waarschijnlijk toch bang om hem te kort te doen.

Ja, logisch toch? Bij de 2de en 3de pup gaat het alweer een stuk makkelijker :biggrin2:

De hoeveelheid stelde ik vooral bij door te kijken en te voelen. En daarnaast zette ik pupsel 1 keer per paar weken op de weegschaal (dat wil zeggen: ik ging met en zonder de pup op de weegschaal staan).
Door Anthraciet
#1315533
Ik was in het begin ook erg onzeker toen we Tati kregen, omdat zij de eerste pup is die meteen op barf ging :biggrin2:

Maar ik hou gewoon de zelfde percentages aan als de volwassen honden qua verdeling. Wel geef ik haar de 'mooiere' stukken, dus wat minder vet, wat lekkerder bot etc. Voel me daar wel schuldig over, maar zij heeft het het hardste nodig denk ik dan maar ;D

Qua percentage van haar gewicht hield ik 5% aan, maar dat ben ik nu al wel aan het afbouwen. Denk dat ik nu op zo'n 3,5% zit en mager is ze niet echt ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door