Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door erica01
#1314750
beste allemaal,

al een hele tijd niet op dit forum geweest. Wegens vakantie wil ik tijdelijk over op Haaks barf geit. Hond is allergisch voor granen en rijst. Wil graag heel zeker weten of de genoemde variant echt vrij is van granen en rijst. Volgens site wel maar ben benieuwd naar reacties. Iemand ervaring hiermee?

vraag 2: is er een ander merk kvv dat een geit-variant heeft zonder granen en rijst?
#1315069
geit is het hoofdbestanddeel van zijn dieet, dit krijgt hij normaal vers, inclusief organen en botten. daarnaast nog wat andere dingen maar vooral geit. Kan naar de camping niet voor een aantal weken gevroren vlees meenemen; heb ook al een mail gestuurd of ik daar wat in de vriezer kon doen maar dat gaat niet. zoek nu dus een alternatief dat hopelijk iets makkelijker te verkrijgen is.
Door Lizzy
#1315186
[quote="erica01"]
beste allemaal,

al een hele tijd niet op dit forum geweest. Wegens vakantie wil ik tijdelijk over op Haaks barf geit. Hond is allergisch voor granen en rijst. Wil graag heel zeker weten of de genoemde variant echt vrij is van granen en rijst. Volgens site wel maar ben benieuwd naar reacties. Iemand ervaring hiermee?

vraag 2: is er een ander merk kvv dat een geit-variant heeft zonder granen en rijst?
[/quote]

Volgens mij zijn alle soorten Haaks toch graan/rijstvrij?

Volgens mij is er geen ander merk waar geit zonder granen/rijst in zit. Misschien dat je Bandit zou kunnen vragen.

Mag ik vragen waarom hij vooral geit krijgt?
#1315344
lizzy, ik weet niet hoe ik via dit forum een pb-tje kan versturen. Mijn hond bleek allergisch te zijn  voor van alles en nog wat. onder leiding van een holistische DA is hij op een eliminatie-dieet gezet. krijgt nu voornamelijk geit omdat hij dat nooit eerder had gehad; dat gaat heel goed, geitenvlees, ribben en organen. daarnaast kalkoenvlees. blijkt naast de granenallergie ook b.v. allergisch te zijn voor kip en ei (hotspots) ben nog steeds in de fase van uitzoeken hoe/wat. moet wel heel voorzichtig zijn. volgens barf-principes zijn we er nog lang niet maar dat vind ik op dit moment niet zo erg. het gaat me er voornamelijk om hem stabiel te krijgen en te houden vandaar dat ik niet te veel wil veranderen.
we blijven in nederland op vakantie. ingevroren geitenvlees is niet overal goed verkrijgbaar dus vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door