Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1308720
Ik kreeg vandaag dit mailtje in mijn mailbox van onze dierenartsenpraktijk.
Er is iets nieuws op het gebied van vlooienbestrijding bij katten.
Beste kattenbezit(s)ter,



Het vlooienseizoen is weer in volle gang. Daarom is het belangrijk dat u uw kat goed beschermt zodat vlooien geen kans krijgen! Behalve spot-ons voor op de huid is er ook de door ons toegediende halfjaarlijkse injectie die u kunt combineren met de vaccinaties van uw kat. Deze injectie is betrouwbaar, veilig en gemakkelijk!

Met deze injectie is uw kat een half jaar lang beschermd. U hoeft dus niet meer maandelijks een pipet in de nek toe te dienen. Wij sturen u een herinnering zodra het weer tijd is voor de injectie, dus zult u het ook niet gauw vergeten!

Bovendien kunnen we u éénmalig de vervolginjectie GRATIS aanbieden indien u een afspraak maakt voor deze volgende injectie maximaal 7 maanden na de eerste injectie. Op deze manier is uw kat een heel jaar beschermd en u betaalt slechts 1 injectie!

Hoe werkt het?

Hoewel de injectie de vlo niet zal doden, zorgt deze ervoor dat er geen besmetting van de omgeving van uw kat (dus uw huis) zal plaatsvinden. Zodra de kat ergens een vlo oppikt, zal het middel er voor zorgen dat de vlo zich niet kan voortplanten, doordat eitjes niet uitkomen. De vlo zelf sterft na 10 tot 14 dagen en hiermee eindigt de besmetting.

Ook bij een bestaande besmetting is de injectie zeer effectief! Elke vlo moet namelijk een bloedmaaltijd nemen alvorens eitjes te leggen. Vlooien die niet op de kat komen planten zich niet voort, vlooien die dat wel doen kunnen zich niet vermeerderen als er een injectie is gegeven.
Wat vinden jullie hiervan ?
Dé ultieme oplossing?
#1313106
ik vertrouw het ook in eerste instantie voor geen meter.
hier krijgen ze overigens niet vaker dan 2x per jaar een pipetje, is ook gelijk tegen wormen. ik geef ze een pipetje omdat wormen wat moeilijker te detecteren zijn (mestonderzoek is moeilijk te doen hier; ik weet niet van wie welke drol is en wanneer deze gelegd is).
mijn ervaring is overigens ook dat volledig vers gevoerde katten amper parasieten hebben.
#1313427
Ik vermoed inderdaad dat het om Program gaat. Dat is al heel lang op de markt. Het zorgt ervoor dat de vlooien geen eitjes meer kunnen leggen en zich dus niet voort kunnen planten. Dat is, zeker als er een flinke vlooienbesmetting is, in het begin niet voldoende maar moet dan gecombineerd worden met iets wat de vlooien daadwerkelijk doodmaakt.
#1314740
Als je het goed bekijkt dan wordt een ander dier (in dit geval een vlo) onvruchtbaar door dit product.
Er komt dus iets in de bloedbaan van je hond of kat die dit veroorzaakt.

Zelf vind ik dat dus geen fijn idee. Iets in het bloed van je hond of kat wat er niet in thuis hoort.
Zowiezo gaan ze er vanuit dat het dier na het oppikken van een vlo nooit een vlo meer zal oppikken.
Het eindigen van een besmetting na 10 - 14 dagen is dus relatief.
Door Nyncke
#1315481
Het is niet ideaal maar als je bijna een vlooienplaag hebt, en een hele hardnekkige kolonne...zoals ik nu...dan zul je wel iets moeten....

Zou het niet het hele jaar rond doen maar gewoon eenmalig.
Laatst gewijzigd door Nyncke op wo 22 jul 2009, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1315810
Robian schreef: Als je het goed bekijkt dan wordt een ander dier (in dit geval een vlo) onvruchtbaar door dit product.
Er komt dus iets in de bloedbaan van je hond of kat die dit veroorzaakt.

Zelf vind ik dat dus geen fijn idee. Iets in het bloed van je hond of kat wat er niet in thuis hoort.
Zowiezo gaan ze er vanuit dat het dier na het oppikken van een vlo nooit een vlo meer zal oppikken.
Het eindigen van een besmetting na 10 - 14 dagen is dus relatief.
denk toch van niet...:

De bestrijding vindt plaats doordat de ontwikkeling van vlo-eieren gedurende 6 maanden wordt voorkomen en er geen vermeerdering van vlooien meer optreedt.
#1315818
Nyncke schreef: Tannetje
Is dat hetzelfde als Voorheen Program, dat zijn pilletjes van beaphar Diagnos...op het doosje staat voorheen prgram, daarom moest ik daaraan denken....

zijn 't nou pillen of druppels ?

Diagnos Vlooien Anti-Conceptie (voorheen Program) verkrijgbaar in de volgende maten:

* kleine kat tot 4,5 kg
* grote kat vanaf 4.5 kg

Bevat 3 pipetjes

De tabletten bevatten de werkzame stof lufenuron en dienen met het voer of rechtstreeks in de bek gegeven te worden tijdens of vlak na de maaltijd. De werkzame stof stopt de ontwikkeling van de eitjes en larven waardoor er geen vlooien meer zullen uitkomen. Op deze manier wordt de levenscyclus van de vlo doorbroken. Vlooien Anti-Conceptie is 100% veilig voor mens en dier.


't lijkt me moeilijk om dit bij 'n kat naar binnen te krijgen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door