Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1314687
In september krijg ik de hond van mijn ouders voor 3 weken. Omdat ik er eerst 2 zou krijgen had ik gedacht om ze op kvv en een beetje knaagwerk te zetten. Nu denk ik erover om Duscha 3 weken Barf te geven. Ze krijgt nu al regelmatig kvv wat ik langsbreng met het idee dat dr maag al zuurder word. Nu vroeg ik me af of ik gewoon Boomer's menu aan kan houden maar dan zonder bijv lamsribben. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten als ik begin?! Bij Boomer is het heel geleidelijk gegaan dus dit is de eerste keer dat ik een hond omzet  ;)
En ik hoop natuurlijk dat als mijn ouders zien dat ze er beter uit ziet en zich beter voelt (want daar gaan we voor het gemak even van uit  ;) :D) dat ze dan ook de overstap maken  :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1314734
zou een beetje voorzichtig zijn met botwerk, enkel de beginnersbotten geven, voor de rest moet het wel goedkomen dan!
Hoop id dat je ouders dan ook overstag gaan, anders is het een beetje triest voor het hondtje..
Door Laura2004
#1314747
Ik denk dat ze prima 3 weken kan barfen, maar ik zou net zoals Ellen zegt alleen zachte botten geven (kwartel, eendennekken, kippennekken, kippenvleugels, parelhoen etc.). En dan gaat het vast goed.
Door Lizzy
#1314840
Ik krijg vrijwel iedere zomer onze brok-etende buurhond te logeren en die gaat van brok gelijk over naar BARF. Wel met beginners vleesbotjes natuurlijk. En meestal wil ie wel mee naar huis hoor, maar kijkt droevig om met een blik "daar gaat mijn heerlijke eten" :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1314970
Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Maar was al van plan om alleen beginners botjes te geven dus dat gaat goed komen. Tegen die tijd zal ik hier wel zetten hoe het gaat  :)
En ach als mijn ouders niet willen over stappen heeft ze in ieder geval een heerlijke vakantie gehad  ;)
Door Lizzy
#1314981
MarijeEnBoomer schreef: Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Maar was al van plan om alleen beginners botjes te geven dus dat gaat goed komen. Tegen die tijd zal ik hier wel zetten hoe het gaat  :)
En ach als mijn ouders niet willen over stappen heeft ze in ieder geval een heerlijke vakantie gehad  ;)
Zo is het maar net. Mijn logeetje is trouwens 6 jaar.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1315022
Heb het natuurlijk wel tegen m'n ouders gezegd. M'n moeder valt dan terug op : vroeger zei de dierenarts dat brokken het beste waren. Dus weer uitgelegd dat ze zo ook alles krijgt. Zegt ze: ja en jou Boomer glimt ook zo mooi :D Dus hopelijk krijg ik duscha ook glimmend in 3 weken  :)
Gebruikersavatar
Door Madera
#1318266
MarijeEnBoomer schreef: M'n mams geeft dr nu al elke dag KVV en ze zei al dat het fijn is dat Duscha nu Boomer drollen krijgt :D :D
leuk hè dat soort opmerkingen
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1369380
Nou gister dr eerste barfmaaltje op  :D
Ze stond wel wat gek te kijken. Pakte alles uit de bak en legde het ernaast.
Nog eens kijken, snuffelen even een blik op Boomer..
Oh.. kan je het eten.
Dus hup een hapte lamsspiervlees en daarna een kippennekje keurig gekraakt!! En voor ik het wist was alles op!!
:D
Door Alba
#1369488
Na de vakantie schotelt je moeder haar weer een bakje brokjes voor en haalt ze haar neus ervoor op ;D. Dan móét ze wel over ;).
Fijn dat het zo goed gaat!
Door trudy
#1372810
hoi ik zal het wel proberen ik heb een hond van 12 jaar er nu ook op staan hij was goed aan het verslijten hij sta nu 6 weken op vlees voeding en hij wordt steeds fiter hoor iedereen zeg nu wat wordt ie wild en wat ziet hij er goed uit je moet wel proberen dat je ouders verder gaan en inderdaad zo als iedereen zeg begin met beginners bot werk gr trudy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door