Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lisa-v
#1314540
ik zit er aan te denken om puck 1 x per week rauwe vette vis te voeren ivm alle gezonde omega's die daarin zitten. ze krijgt sinds ander halve maand carnibest en dat is al een hele overwinning! puck heeft nl een darmbeschadiging door giardia! ze kan heel weinig verdragen, maar sinds ze op kvv zit kan ze steeds meer verdragen. nu wil ik langzaam werken naar barfen. ze krijgt af en toe al wat rauw vlees wat ik zelf over heb om te kijken of ze het nog steeds goed verdraagt! dit gaat allemaal nog goed en nu wil ik gaan beginnen met 1 x per week rauwe vette vis erbij te gaan geven. ik heb gelezen dat je sardientjes en haring (ongezouten) als beginnersvisje kunt voeren?
moeten deze visjes ook uit de vriezer komen? ik heb nl wel eens gehoord dat sommige visjes eerst ingevroren geweest moeten zijn ivm parasieten  :D  of hoeft dat bij deze twee soorten niet?
en waar kan je dit heb beste kopen? bij de visboer of ook in de supermarkt? moeten ze ook helemaal in zijn geheel gegeten worden of is het beter om ze schoon te laten maken?
zou ze nog darmproblemen kunnen krijgen door de rauwe vis? is dat ook een kwestie van langzaam opbouwen?
ik hoop dat iemand antwoord weet  :)
   
#1314543
Ik vries tegenwoordig weer alle vis eerst in. Haring is niet nodig om eerst in te vriezen, die komt ingevroren aan land. Sardientjes kun je ook vaak al ingevroren kopen. Bij de visboer of zaken als Ven/Sligro/Makro. Ook bij het Islam Centrum in R'dam hebben ze ingevroren sardientjes. Je hoeft ze niet schoon te maken. En ja, ik zou het langzaam opbouwen. Gewoon eerst een klein stukje vis (niet laten ontdooien, stukje eraf en de rest terug in de vriezer) en kijken hoe dat gaat.
#1314559
okeej bedankt! hoe lang moet je het ongeveer invriezen? een dag of langer? hebben ze bij de ah of c1000 geen sardientjes ofzo in de vriezer? dat zou helemaal makkelijk zijn!?
ik ben benieuwd wat ze ervan vindt en hoe ze erop reageert  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door lisa-v op di 21 jul 2009, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1315646
Mijn hond met darmproblemen kan absoluut niet tegen vis, dus houd er rekening mee dat je het geeft op een dag dat je veel thuis bent, voor het geval dit niet lekker valt. Ik geef zelf tegenwoordig alleen maar 1 keer in de week een klein blikje gekookte zalm en dat gaat redelijk als ik er veel bot bij geef.
#1315711
lisa-v schreef: okeej bedankt! hoe lang moet je het ongeveer invriezen? een dag of langer? hebben ze bij de ah of c1000 geen sardientjes ofzo in de vriezer? dat zou helemaal makkelijk zijn!?
ik ben benieuwd wat ze ervan vindt en hoe ze erop reageert  :biggrin2:
2 weken ongeveer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door