Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door josevl
#1314365
ik heb een boxer van bijna 2 ( volgende maand) en hij weegt 30 kilo
volgens mij is hij goed op gewicht
dus ik denk om 2.5% te gaan geven dus dat is 750 gram per dag

5.250 totaal aan voeding per week

daarvan 50% vleesbotten,10% groente, 20% orgaan de helft daarvan is pens, 20% spiervlees

maandag

376 gram kippebotjes
263 gram orgaan
150 gram geitensnippers

dinsdag

376 gram konijnebout
167 gram groentemix
150 gram runderkopvlees

woensdag

400 gram zalmkop
263 orgaan
150 gram geitensnippers

donderdag

376 gram eendennek
167 gram groentemix
150 gram runderkopvlees

vrijdag

376 kippenbotjes
263 orgaan
150 geitensnippers

zaterdag

376 konijnenbout
167 groentemix
150 runderkopvlees

zondag

376 eendennek
263 orgaan
150 geitensnipper


daarnaast eieren en kwark

volgens mij zit ik qua % wel goed
en ik heb 7 soorten vlees

hebben jullie misschien nog tips hoe ik het beter kan verdelen zodat het voor mij wat makkelijker is
en is dit geschikt voor een beginner?
kippenbotjes gaan prima en hij is geen schrokker.

groetjes jose
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1314507
Wat zijn kippenbotjes?

En je hoeft echt niet op de gram je vlees te verdelen hoor,maar daar wordt je vanzelf wel makkelijker in.

En als je wilt kan je ook kefir geven,kan je ook bij mijn ophalen roosjes genoeg :biggrin2:
Door Lizzy
#1314511

volgens mij zit ik qua % wel goed
en ik heb 7 soorten vlees

hebben jullie misschien nog tips hoe ik het beter kan verdelen zodat het voor mij wat makkelijker is
en is dit geschikt voor een beginner?
kippenbotjes gaan prima en hij is geen schrokker.

groetjes jose
Je menu ziet er prima uit Jose! Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met "hoe ik het beter kan verdelen"?
Dit lijkt me ook prima voor een beginner.
Door josevl
#1314554
misschien een domme vraag maar wat is kefir ???


en je hoeft het toch niet alles iedere dag te geven ofzo
ik begrijp nog niet precies hoe dat zit of je wel iedere dag botvlees en spiervlees moet geven ofzo?

als iemand daar nog tips voor heeft dan heel graag :D

groetjes jose
Door Lizzy
#1314562
[quote="josevl"]
misschien een domme vraag maar wat is kefir ???


en je hoeft het toch niet alles iedere dag te geven ofzo
ik begrijp nog niet precies hoe dat zit of je wel iedere dag botvlees en spiervlees moet geven ofzo?

als iemand daar nog tips voor heeft dan heel graag :D

groetjes jose
[/quote]

Nou, het is heel simpel. Je hoeft niets elke dag te geven. Er zijn bijvoorbeeld mensen die 1 keer per dag voeren en waar het menu er ongeveer zo uit ziet:

Maandag hele kip, dinsdag pens met hart, woensdag lamsvlees met groenten, donderdag zalmkop, vrijdag parelhoenkarkas met lever, etc.

Er zijn ook mensen die het prettig vinden om elke dag alles te geven en die voeren zo:

Maandag kippenvleugels met lamsvlees, runderhart en groentenmix, dinsdag eendennekken met runderkopvlees, lams-lever en groentenmix, woensdag parelhoenkarkas met geitenvlees, runderpens en groentenmix, etc.

En er zijn mensen die voeren daar een beetje tussen in en dan ziet het er bijvoorbeeld zo uit:

Maandag kippenvleugels met runderkopvlees, dinsdag parelhoenkarkas met geitenhart en groentenmix, woensdag, geitenribben met lamsvlees, donderdag eendennek met lever en groentenmix.

Het is maar net wat jij leuk, fijn, makkelijk vindt. En het is maar net waar jouw hond goed op reageert. Mijn honden doen het gewoon lekkerder wanneer ze hun vleesbot over 7 dagen verspreid krijgen. Ik geef dus 7 dagen vleesbot, 5 a 7 dagen per week groenten, 3 keer per week orgaanvlees, 4 keer per week spiervlees. En dat geef ik in 1 maaltijd. Vroeger verdeelde ik dat over 2 maaltijden maar 1 keer per dag voeren bevalt mij beter. Dus eerst gaf ik bijv 's morgens kippenvleugels en 's avonds runderkopvlees met groentenmix. Nu geef ik dat in 1 maaltijd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door