Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#131358
Ik was van de week bij een hondensport winkel in Vianen. Beetje rondgekeken en zag daar een vriezer staan met allerlei vlees producten.
Ook zaten er enorme worsten tussen. Dus ik vraag is dat een kvv??
Ja zegt ie, het is heel speciaal omdat er palingolie in zit, het is gemaakt door ons in samenwerking met blablabla.
Dus ik vraag wat zit er in dan??
Vis en gevogelte. Dus ik vraag en dat is allebei rauw erin gegaan?
Ja zegt ie alleen de palingolie is er warm bij gegaan, dus ik vraag hoe het heet, en het had nog geen naam. En een ingredientenlijst had ie ook niet.
Nieuwsgierig als ik ben natuurlijk zo´n worst mee naar huis genomen.
Breezer vindt het heerlijk in ieder geval, maar of het zo rauw is weet ik niet.
Na onderzoek van mij kwam ik het volgende tegen:

Het ruikt naar grill/cervelaat worst. De vis kon ik niet terug vinden, maar wel stukjes bot, groente´s en geen graan. Het heeft een beetje de kleur van Rodi worst, maar in het midden is het toch rood vlees. Dus ik denk dat ze het rauw in de zak doen en dan de hete paling olie erdoor gieten, dat daardoor de helft rauw is en de andere helft half gaar.

Heeft een van jullie dit al eens eerder gezien??? Want ik weet dat die vent nog al eens grote verhalen heeft dus vandaar!
Laatst gewijzigd door Breezer op vr 23 jul 2004, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#131362
Als ik jou was zou ik denken ,leuk maar niet weer ::)
Je geeft al zelf aan dat je oh zo weinin eigenlijk weet vam dat product.Zou persoonlijk dit wel willen weten.Anders, eens maar nooit weer.
,mijn persoonlijke mening dus; niet weer doen, of je meoet complete duidelijkheid hebben, dan kan je altijd nog beslissen'lijkt mij wel of niets
Gebruikersavatar
Door Angelique
#131367
Ik denk eerder dat het kleurverschil in de zak wordt veroorzaakt door te langzaam invriezen. :-\

Heeft HET ook nog een naam oid?

Waarom doe je er verwarmde olie in Afbeelding
Door Breezer
#131371
[quote="karray"]
Als ik jou was zou ik denken ,leuk maar niet weer ::)
Je geeft al zelf aan dat je oh zo weinin eigenlijk weet vam dat product.Zou persoonlijk dit wel willen weten.Anders, eens maar nooit weer.
,mijn persoonlijke mening dus; niet weer doen, of je meoet complete duidelijkheid hebben, dan kan je altijd nog beslissen'lijkt mij wel of niets
[/quote]

Nou idd, het is dat ik mijn nieuwsgierigheid me niet bedwong om het te kopen. Maar het is idd 1x maar nooit meer. Ik maak het nu gewoon op, ik heb het in moten van 200 gram gehakt. En geef hem 1x per week ipv de normale maaltijd zo´n moot.
Door Breezer
#131372
[quote="Angelique"]
Ik denk eerder dat het kleurverschil in de zak wordt veroorzaakt door te langzaam invriezen. :-\

Heeft HET ook nog een naam oid?

Waarom doe je er verwarmde olie in Afbeelding
[/quote]

Nee het heeft nog geen naam, en op de zak staat ook helemaal niets.
Ik heb er zelf geen verwarmde olie in gedaan, maar dat zei die kerel van wie ik het kocht dat het warm de zak in ging. Dus het is een beetje vaag allemaal.
Door Breezer
#131373
[quote="Audrina"]
Staat er verder niks op de verpakking? Misschien kan je er een foto van maken (van die worst) en die hier neerzetten.
[/quote]

Ik zal er idd ff een foto van maken, helaas is het dan wel in bevroren toestand. Anders dan wacht ik wel ff, woensdag ofzo krijgt ie weer, en dan zal ik het ff losprikken en dan een foto maken.
Door Breezer
#131390
[quote="karray"]
Ik heb nog nooit van paling olie gehoord ???
Wat is hier zo apart aan dan ???
Waarom warmt ie dat dan???
[/quote]

Ik heb er allemaal geen idee van, ik wist wel dat het bestond. Maar waarom het verwarmd wordt????
Door Breezer
#131391
[quote="Paul_Barte"]
Waarschijnlijk vleesvoer van ene meneer van der Aa uit de plaats Zeeland....en is inderdaad zo duister als de pest.
[/quote]

Zou best wel eens kunnen hoor, ik weet het allemaal niet precies.
Door Breezer
#131402
[quote="Netty"]
hoe krijgen ze in g.ds naam olie uit een paling??? :P
[/quote]

Hoe krijgen ze olie uit een zalm??

Van beide zou ik het echt niet weten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door