Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1313303
ik heb even vraag erover want ik heb er nog nooit mee te maken gehad.
als een hond mank loopt, 11 maanden oud.
zou groeipijn zijn, krijgt af en toe rymadyl ervoor.
zijn foto's gemaakt door orthopeet maar zou dus echt groeipijn zijn, kan dat erg lang duren en gaat t wel over en houd de hond er niets aan over?
en heeft voer invloed, de hond eet dus pro plan puppy junior of zo ???
( ik wil m over zetten vanaf nu maar misschien is een volwassen brok helemaal niet goed ? )
Door millyckk
#1313335
Het lijkt me dat met 11 maand een hond al lang van de puppybrok af moet zijn! Ik weet niet of het een grote of kleine hond is, maar destijds tijdens de puppycursus werd een eigenaar van een Newfy met groeipijn aangeraden om snel met de puppybrokken te stoppen en over te gaan op volwassen voer. Die hond was destijds 3 maand....
Door millyckk
#1313425
danielle1980 schreef: dit is een vrij grote labrador.

( ik wil m natuurlijk wel op vlees zetten maar ja uh dat kan ik niet zomaar bepalen )
Nee, dat snap ik  ;) Toch zou ik  het eens op volwassen voer proberen, 11 maand is echt geen pup meer!
Door danielle1980
#1313464
*milik* schreef: Nee, dat snap ik  ;) Toch zou ik  het eens op volwassen voer proberen, 11 maand is echt geen pup meer!
dan ga ik m dus gelijk overschakelen op de cavom die ik altijd in huis heb voor de opvang
Door Lizzy
#1313534
danielle1980 schreef: ik heb even vraag erover want ik heb er nog nooit mee te maken gehad.
als een hond mank loopt, 11 maanden oud.
zou groeipijn zijn, krijgt af en toe rymadyl ervoor.
zijn foto's gemaakt door orthopeet maar zou dus echt groeipijn zijn, kan dat erg lang duren en gaat t wel over en houd de hond er niets aan over?
en heeft voer invloed, de hond eet dus pro plan puppy junior of zo ???
( ik wil m over zetten vanaf nu maar misschien is een volwassen brok helemaal niet goed ? )
Voer heeft invloed. En verder is het volgens mij zeer genetisch. Ik ken trouwens ook een Labrador. Ook door een orthopeed onderzocht. Ook groeipijn. Bleek toch LPC. Maar ik denk dat het een goed idee is om het hondje van dit voer af te halen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1313542
Ik vraag me af of het logisch is hem op volwassen voer over te zetten, vroeger zat er tussen pup / volwassen een bepaald verschil, maar tegenwoordig hebben ze juist de voeren aangepast. De lab die wij toen hadden via de geleide had ook groeipijn, hij kreeg toen op advies orthopeed rc ortho, wordt veel aan labi gegeven die groeipijn hebben, verder heb je nog lab voer junior van rc.
Door K@rin
#1313545
wat het beste werkt is op voer zetten met de laagste calcium-fosfor verhouding.
Vers voeren is de beste oplossing.
Volwassen brok bevat vaak een hogere calcium-fosfor verhouding, dan sommige pupbrokken ..........
Door danielle1980
#1313547
bedankt voor alle tips.
ik ga ze vandaag zeker doorgeven aan sandra, met een beetje geluk zal het snel over gaan.
het is een geweldige hond :D
alleen hier loopt hij dus wel continu mank en ja dat klopt omdat ie hier meer buiten speelt en loopt, maar een lab is zo moeilijk te remmen :-X
Door Lizzy
#1313548
In geval van dit voer van Proplan, bestaat er dus geen verschil in Ca/F verhoudingen.

Dit is het puppy voer:
Calcium   1.2%
Fosfor 1.0%

Dit het voer voor volwassen honden:
Calcium   1.2%
Fosfor 1.0%

Bron: http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/adu ... Robust.asp

Op zich is het natuurlijk onzin en zou een pup hetzelfde moeten kunnen eten als een volwassen hond. Een wolf pup eet ook hetzelfde als zijn pa en ma. Maar goed, we hebben het hier natuurlijk weer over super onnatuurlijke voeding. En daarom zeg ik: sowieso kiepen dit voer.
Door danielle1980
#1313553
daar ga ik natuurlijk me best voor doen.
ben al even aan t uitrekenen hoe duur kvv's zouden zijn voor ze en hoe duur die brok zijn.
zodat ik geld als punt kan schrappen :biggrin2:
Door K@rin
#1313585
Lizzy schreef:
Bron: http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/adu ... Robust.asp
de Large Breed is bij hen al iets verlaagd t.o.v. de normale brok.
er zijn echter ook merken, die 0,98 : 0.82 hebben voor junior brokken.
ik zelf zou het niet voeren, maar je hebt soms te maken met mensen die geen vers willen voeren.
Vers is altijd nog de beste optie om groeipijn te voorkomen.
Door Lizzy
#1313590
K@rin schreef: de Large Breed is bij hen al iets verlaagd t.o.v. de normale brok.
er zijn echter ook merken, die 0,98 : 0.82 hebben voor junior brokken.
ik zelf zou het niet voeren, maar je hebt soms te maken met mensen die geen vers willen voeren.
Vers is altijd nog de beste optie om groeipijn te voorkomen.
http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/pup ... Robust.asp

en

http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/adu ... Robust.asp

Beide:
Calcium    1.2%
Fosfor    1.0%
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door