Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1312710
Heeft iemand de patrijsboutjes van Herby al gevoerd, ik heb ze vanavond gehaald, er 2 van af gepeuterd....... groot succes!

Maar hoe kwalificeer je ze... t is heel veel vlees met een klein botje [als ik de geluiden goed interpreteer]
ik reken meestal niet zo heel hard maar wegens een beetje weinig bot/karkas [en erg dikbevleesde kipruggen] moet ik er nu aan geloven..

Heeft iemand een suggestie.. 20/80 bot/vlees of zelfs 10/90... dat laatste lijkt me eigenlijk t meest realistisch, dan is t een stukje spiervlees met een extra
Door ibbi
#1312723
ik reken 't als zo'n 80 %
het botje is dun ja, en makkelijk te eten ( al denken sommige van mijn katten daar anders over )
patrijs is blijkbaar erg smakelijk, ik heb ze al enkele keren gehad van Herby en vooral Bor is er weg van.
ik zou van de winter wel eens willen kijken om een heel patrijsje te kopen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1312725
ik verwacht krullie komende week, met 2 pootjes. dan zal ik eens kijken wat ik er van vindt en ot en sien (als ze het eigenlijk wel willen eten).
Door Too
#1312906
Okee, 20/80... en wat mij de dames betreft is t een blijvertje
T zijn bijzonder kneuterige boutjes, geen gedoe met kniphaksnij ideaal
Door Ulrike
#1313006
Too wat heerlijk dat ze een succes zijn bij jou! Ze zijn inderdaad ideaal in gebruik  ;D. Helaas liet onze meneer me er mee zitten en bliefde ze niet  :P. In mijn ogen leek het wel een beetje op kwartel, maar dat was in de ogen van onze kat toch een grote vergissing  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1313061
ibbi schreef: volgens mij had ik 6 pootjes gegeven, heeft krul er een paar achterover gedrukt ;D
ik dacht dat je er maar 2 had meegegeven, ze is hier nog niet geweest.
nou, ik hoop dat ze het dan zeker lekker vinden, want 6 gooi ik liever niet weg.
Door Mevroi Kruim
#1313078
Ooit ook eens gehad van Herby, feesten en partijen! En ik vind het gewoon vleesbot, de ene keer zit er meer bot aan dan de andere keer maar daar ga ik niet meer aan rekenen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1313111
ik reken de meeste dingen ook als vleesbot van 50-50, maar eendenrug liever niet. daar zit zoveel vlees meestal aan, dat er een bepaald rood iemand dan te weinig bot binnenkrijgt en ik dan kans heb op poep aan het tapijt of de bank (sien weegt haar derriere daar aan af, ipv te wassen ivm vieze smaak in de mond).
eendenruggen lijken me wel groter dan patrijzenpootjes.
Door ibbi
#1313315
koekje schreef: ik dacht dat je er maar 2 had meegegeven, ze is hier nog niet geweest.
nou, ik hoop dat ze het dan zeker lekker vinden, want 6 gooi ik liever niet weg.
ik geloof zeker dat Sientje ze wel lust. en anders neemt krul ze maar weer mee terug voor haar katten :D
Door Henkje
#1313467
Hier zijn ze ook een groot succes! Het zijn echte boutjes, veel vlees met een klein botje.
Maar ik reken ze als vleesbot, ik geloof het wel  :biggrin2:
Door deja
#1313677
koekje schreef: ik reken de meeste dingen ook als vleesbot van 50-50, maar eendenrug liever niet. daar zit zoveel vlees meestal aan, dat er een bepaald rood iemand dan te weinig bot binnenkrijgt en ik dan kans heb op poep aan het tapijt of de bank (sien weegt haar derriere daar aan af, ipv te wassen ivm vieze smaak in de mond).
eendenruggen lijken me wel groter dan patrijzenpootjes.
Ik zie jou reactie over eendenrug mijn honden krijgen ze ook regelmatig moet ik daar dan wat bot bij geven want zet net in topic dat de ontlasting van mijn jongste hond eigenlijk nooit erg hard is.
En wat voor bot moet daar dan bij vind de konijnkarkassen en ook de eendenkarkassen van herby ook goed bevleesd en ook de kipkarssen zit hoop vlees aan bij herby dus wat moet je er dan bij geven.
Laatst gewijzigd door deja op ma 20 jul 2009, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ulrike
#1313843
deja schreef: Ik zie jou reactie over eendenrug mijn honden krijgen ze ook regelmatig moet ik daar dan wat bot bij geven want zet net in topic dat de ontlasting van mijn jongste hond eigenlijk nooit erg hard is.
En wat voor bot moet daar dan bij vind de konijnkarkassen en ook de eendenkarkassen van herby ook goed bevleesd en ook de kipkarssen zit hoop vlees aan bij herby dus wat moet je er dan bij geven.
Zelf heb ik nu bij Herby om wat kale karkassen gevraagd, ook omdat ze wegens allergie / eenkennigheid maar zeer weinig variatie krijgen aan vleesbot. Op die manier kan ik zelf nog wat varieren aan spiervlees wat ze erbij krijgen.

Ik probeer zelf zeer bevleesd vleesbot te varieren of aan te vullen met wat kariger vleesbot. Eventueel is botmix bijgeven misschien een idee?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door