Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1312995
hond lag gisteren op een wit laken en ik zag 2 piepkleine rooie beestjes uit 'm wegrennen. Ongeveer zo groot als dit .tje. Ik heb er met een vinger over gewreven en er bleef een rood veegje achter. Zijn dit een soort mijten...... of zijn er rooie vlooien? :-\ 't Sprong niet maar 't liep.......
Door Mevroi Kruim
#1313146
Of een gewone grasmijt? Daar zijn ook rooie van.
Volgende keer pootjes tellen, een mijt heeft er 8 net als een spin  :D
Door mcSnurk
#1313167
bloedluis :o, bloedmijt :o, wa's dat nou allemaal weer? :o
We komen wel elke dag langs een kippenren :-\
grasmijt en pootjes tellen ::). Joh, dat ding was zo klein dat ik een loep nodig zou hebben en tegen de tijd dat ik die gevonden had was ie weg geweest. Ik begin richting leesbril te gaan :-X. Het had wel hele korte pootjes, was niet spinachtig :-\ En verdraaid snel ::).

Maareuhhh..... kan 't kwaad? ???
Door Rianne145
#1313441
flin schreef:
...volgens mij wil 'n bloedmijt niet graag op 'n hond zitten...
Ze renden ook hard weg zei ze ;)
Door Nynke
#1317136
misschien de hond even borstelen boven een wit laken en meteen een glas bij de hand houden om het beestje onder te vangen ?
Door millyckk
#1320735
Ik las ook ergens iets over een herfst- of oogstmijt, die zijn heel erg klein zodat ze bijna alleen met een loep te zien zijn, roodachtig en kunnen al in de zomer voorkomen. Ze gaan vaak tussen de tenen van de hond zitten  en zorgen voor jeuk.

Weet helaas niet meer waar ik dat las,maar was  volgens mij in een hondentijdschrift.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door