Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door pris
#13122
hallo,

weet iemand een homeopatisch middel tegen agressie tegen andere honden, mijn hond is namelijk flink agressief tegen andere honden en jaloers en tegen mensen is ze echt harstikke lief die zou ze echt geen vlieg kwaad doen, ze krijgt momenteel wel antibiotica dus ik weet niet of ze dan nog iets anders erbij mag gebruiken.

groetjes priscilla
Door yalla
#13125
hallo,

weet iemand een homeopatisch middel tegen agressie tegen andere honden, mijn hond is namelijk flink agressief tegen andere honden en jaloers en tegen mensen is ze echt harstikke lief die zou ze echt geen vlieg kwaad doen, ze krijgt momenteel wel antibiotica dus ik weet niet of ze dan nog iets anders erbij mag gebruiken.

groetjes priscilla
Nee dat bestaat niet. Er is geen pilletje tegen agressie. Dit moet je professioneel oplossen. Als je al een gedragstherapeut hebt benaderd en die zegt alleen maar 'afleiden' heb je niet echt een goede gevonden. Dat zou wel heel makkelijk zijn. Een agressieprobleem is een zeer serieus probleem en moet je snel ook serieus aanpakken. Het wordt anders heel snel veel erger.
Laatst gewijzigd door yalla op za 16 aug 2003, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gaby
#13126

Nee dat bestaat niet. Er is geen pilletje tegen agressie. Dit moet je professioneel oplossen. Als je al een gedragstherapeut hebt benaderd en die zegt alleen maar 'afleiden' heb je niet echt een goede gevonden. Dat zou wel heel makkelijk zijn. Een agressieprobleem is een zeer serieus probleem en moet je snel ook serieus aanpakken. Het wordt anders heel snel veel erger.

Al kunnen (homeopatische) medicijnen wel een ondersteuning zijn van de therapie.
Voor de rest ben ik het volledig eens met priscilla. :)

gr Gaby
Door pris
#13127
hoi,

nee tuurlijk heeft ze niet alleen dit gezegd maar het is voornamelijk op cursus dat ze uitvalt, en dan moet ik haar afleiden en een stukje mee gaan lopen(volgen) zodat ze op mij gefocust is  , ik weet dat er hiervoor pilletjes/druppels bestaan alleen ik weet niet precies welke ik moet hebben.

groetjes priscilla
Door oebaya
#13128
Er zijn aanwijzingen dat voeren met een laag eiwit-gehalte agressie kan verminderen. Helaas is het onderzoek nog niet zo ver, dat men precies weet hoe het in elkaar steekt, maar je zou kunnen kijken of het werkt.
Door Janet
#13129
Bach bloesem zou ik je sowieso alleen maar aanraden onder begeleiding van gedragstherapie. Ander schiet je nog het doel voorbij en dat lijkt me ook niets.
Het focussen op jou is iets wat je moet afdwingen (op een positieve of negatieve manier) c.q. verdienen. Niet iets wat met een pilletje is op te lossen.
Door pris
#13130
bedankt voor jullie reacties, ik zal het eens gaan hebben over bach bloesem ik ken dit wel, en met focussen bedoel ik dat ik haar aandacht moet hebben en niet die andere hond  ??? en ik weet best dat er geen pilletjes zijn die de agressie wegneemt! ik wist alleen dat er homeopatische middels waren voor agressie en wilde hier meer info zoeken .

priscilla
Door Janet
#13131
bedankt voor jullie reacties, ik zal het eens gaan hebben over bach bloesem ik ken dit wel, en met focussen bedoel ik dat ik haar aandacht moet hebben en niet die andere hond ??? en ik weet best dat er geen pilletjes zijn die de agressie wegneemt! ik wist alleen dat er homeopatische middels waren voor agressie en wilde hier meer info zoeken .
priscilla
Ja, dat over het focussen was denk ik wel duidelijk. Maar het is denk ik wel belangrijk om het in het grotere geheel te zien: als ze uitvalt naar andere honden, is ze niet op jou gefocust etc. Ik begrijp alleen niet hoe pilletjes de agressie weg zouden kunnen nemen. Alleen dat pilletjes de hond wat suffer maakt, zodat ze minder interesse heeft voor wat er om zich heen afspeelt. Maar gevolg zou dan kunnen zijn, dat ze ook minder oog heeft voor jou, waardoor je het doel een beetje voorbij schiet. Maar wat je ook doet, doe het alsjeblieft in overleg met een gedragstherapeut of homeopatisch dierenarts. Veel succes.
Door Gaby
#13132
Er zijn aanwijzingen dat voeren met een laag eiwit-gehalte agressie kan verminderen. Helaas is het onderzoek nog niet zo ver, dat men precies weet hoe het in elkaar steekt, maar je zou kunnen kijken of het werkt.

De onderzoeken die wel bekend zijn wat betreft voer en agressie zijn tot nu toe alleen terretoriumagressie en voer met een laag eiwitgehalte.
Door pris
#13133
ik heb hier een boek over homeopatie voor me en daar staat in dat er iets is voor agressie b,v agressie door angst, door jaloezie , schijndracht , door tegenwerking, nou snap ik wel dat je met een pil de agressie niet weg kan nemen dat lijkt me logisch maar je kan het misschien wel verminderen want anders bestaan deze homeopatische middeltjes niet , in ieder geval hou ik jullie op de hoogte .

priscilla
Door Lizzy
#13134
Hoi Priscilla,
Ja, er bestaan wel middelen in de homeopathie die mede kunnen helpen gedragsproblemen bij honden op te lossen (nooit de middelen alleen). Maar, dit zijn uitsluitend type & gedrag-middelen (zoals ik ze noem) en deze moeten voorgeschreven worden door een homeopathisch dierenarts of therapeut (hetzelfde geldt voor bach bloesems). Niet iedere vorm van agressie heeft een passend homeopathisch middel. Er zijn vormen die louter en alleen opgelost kunnen worden door gedragstherapie. Het hangt dus af van de rest van de hond/de reden voor agressie of er ook middelen zijn en (nogmaals) deze werken alleen ondersteunend.

Het beste kun je contact opnemen met een gedragstherapeut die ook met bach/homeopathie werkt of naar een goede gedragstherapeut gaan en tevens een holistisch dierenarts inschakelen.

Groetjes, Lizzy
Door yalla
#13135
Er zijn aanwijzingen dat voeren met een laag eiwit-gehalte agressie kan verminderen. Helaas is het onderzoek nog niet zo ver, dat men precies weet hoe het in elkaar steekt, maar je zou kunnen kijken of het werkt.
Dat werkt alleen bij territoriale agressie vanuit een angstmotivatie en dat is hier niet aan de orde.
Door yalla
#13136
hoi,

nee tuurlijk heeft ze niet alleen dit gezegd maar het is voornamelijk op cursus dat ze uitvalt, en dan moet ik haar afleiden en een stukje mee gaan lopen(volgen) zodat ze op mij gefocust is , ik weet dat er hiervoor pilletjes/druppels bestaan alleen ik weet niet precies welke ik moet hebben.

groetjes priscilla
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dit niet werkt, dus moet je gedragstherapeut met een betere oplossing komen. Echter, dit is misschien meer een vraag voor een gedragsforum ;) (Lizzy ?) Je hebt namelijk een gedragsprobleem en geen medisch probleem.
Want medicatie werkt altijd alleen in combinatie met gedragstherapie. In dit geval is de medicatie dus een hulpmiddel en ondergeschikt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door