Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1312082
Eddy en Benjy hebben dus de kippennekken met smaak opgegeten. Nu merkte ik gisteren opeens veel ontlasting bij Benjy, Eddy had nergens last van.

Benjy heeft al veel soorten droge brok gehad en bij de meeste soorten veel ontlasting gehad. Bij Carocroc en Luposan had hij dit niet (behalve de eerste 2 weken bij de Luposan) maar na elk een half jaar het te hebben gegeven begon hij dwangmatig gras te eten. Komt het wel vaker voor in het begin dat een hond meer en wat zachtere ontlasting heeft?

Zou het kunnen dat kip bij hem de boosdoener is?
Door *Nicole*
#1312086
hoi,
het kan heel goed dat de kippennekken meer ontlasting geven. Als hij het niet gewent is moet het lichaam er ook aan wennen.
Sinds ik barf poept mijn hond een stuk minder en zijn zijn drollen niet meer donkerbruin tegen zwart aan.

gr nicole
Door deja
#1312694
Wat wil eigenlijk zeggen dat de ontlasting donker van kleur is, bij een van mijn goldens de jongste is de ontlasting ook behoorlijk donker wil dat wat zeggen dan.
Door pallas
#1312733
deja schreef: Wat wil eigenlijk zeggen dat de ontlasting donker van kleur is, bij een van mijn goldens de jongste is de ontlasting ook behoorlijk donker wil dat wat zeggen dan.

Nee hoor , datzegt niet zoveel.
van verschillende soorten etne krijg je gewoon verschillende soorten poep.
Bijv van orgaan9 en vooral long) poepen ze heel erg donker.
van gevolgelte weer licht enz.

In het begin kan een hond wel meer gaan poepen, heeft voornl. te maken met het ontgiften.
(alhoewel ze hier ook wel eens meer poepen als ze veel vleesbot gehad hebben)
Door Sandra K
#1312761
Grappig, want ik had ook het idee dat vooral Brasso wat meer poept als hij kippennekken heeft gegeten. Brasso poept meestal heel weinig en dan soms ook wat moeizaam. Dus dan gebruik ik de kippennnek om de boel weer even op gang te krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door