Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1312204
Hallo mensen

Ik ben Sandra en heb sinds een week een Bullmastiff van bijna 9 weken oud.
Ik kreeg van de fokker Caracroc mee en vanaf dat hij hier was was het hondje (Amigo) aan de dunne hij had wel 7 a 8 keer dunne ontlasting. niet echjt Diaree maar een papje , affijn ik toetse bij google in mijn pup poept wel 7 keer per dag en zo kwam ik op jullie forum over Vers vlees. Ik zag dat er meerdere waren die problemen hadden met veel poepen en Dunnig en die kregen advies om over te stappen op Vers vlees.
Ik heb alles door gelezen en ben eergister vers vlees gaan halen Rodi pens en Hart ..En mensen het is niet te gelovennnnnnnnnn vanaf zijn eerste lekkere hap Poepte hij al minder en zijn drollen waren Fantastich!! Ik ben zeer blij ..Ik merk inderdaad ook dat hij gelijk Minder drinkt (dat las ik ook al op jullie forum) Hij is ook gelijk iets actiefer en dat allemaal in een dag tijd ..ik kan het bijna niet geloven hahahah.

Dus als jullie nog meer adviezen hebben kom maar op en heel erg bedankt voor die wijsheid ben blij dat ik op jullie forum terecht benm gekomen.

Ik heb nog twee kleine hondjes Yorks terrier en een boomertje en die ziten op Royal canin daar doen ze het op zich wel goed op hun ontlasting is goed ..maar mij york heeft wel eens jeuk aan pootjes en bekki ..dus ik heb hun ook gelijk vers vlees gegeven ..in 1 keer hun hele bak leeg en savonds pakte ze het niet meer :(

Ik heb onze Pup Amigo trouwens gelijk op vers vlees gezet en dat ging gelukkig goed ..ik dacht mengen met brokken mag niet had ik gelezen en hij deed het toch niet goed op die brokken .

Groetjes Sani
#1312414
[quote="sani"]
Jammer dat ik zo weinig reacties krijg :P

was ik niet enthousiast genoeg :o
[/quote]

Oh ja hoor, je bent heel enthousiast! Misschien moet je nog even geduld hebben. Of misschien denken mensen "hee leuk, een discussie topic" en denken ze daarna "oh nee, toch geen discussie topic". Ja, je weet het soms niet he....

Welkom in ieder geval op Barfplaats!

Wat voor adviezen zoek je naar?
#1312434
haha is toch ook fijn als we het allemaal eens zijn  :)

maar ik wil eigelijk nog een bevestiging van jullie dat het goed is dat Ik Rodi geef Compleet hart en pens en dat me Pup 9 weken is en nog flink zal groeien en dat ik ook smuldier gekocht heb om af en toe af te wisselen is dat goed ?

Zijn Ontlasting is zo ontzettend Goed , ik ben elke keer weer blij als hij zo iets moois neer legt.

Of raden jullie me toch ander vers vlees aan ?

Ons puppy was een beetje een acherblijvertje in het nest en ik zie wel dat hij heel goed bij aan het komen is.
#1312730
Leuk zo,n enthousiaste binnenkomer :biggrin2:

Je vraagt om advies over het wellicht overgaan op ,n ander soort kvv dan de rodi en smuldier.
Ik lees dat je ,n bull-mastiff hebt en das best ,n groot ras waar voor ,n evenwichtig groeiproces de voeding erg belangrijk is.
Daarbij is het ook van belang dat de calciumbron van natuurlijke aard is dus van gemalen botten. Een teveel daarvan (=schadelijk) scheid hij dan gewoon weer uit nl en dat gebeurt niet bij kunstm.gefabriceerde calcium.
Smuldier-glutenvrij bevat wel gemalen bot maar de andere versies niet. Zou ik dus tijdens de groei niet geven evenals de Rodi.

Mijn Duitse Herder (nu 11mnd) heeft altijd voornamelijk Carnibest -Natuur gehad en sinds deze week ben ik aan het overstappen op ,n m.i. gelijkwaardig maar ,n stuk voordeliger merk nl Naturis. Is redelijk nieuw maar mijn honden vinden het lekker EN het bevat een natuurlijke Calciumbron.
Ik geef gewoon de rund-compleet en de kip-compleet, allebei dacht ik rond de 2,50 p. kilo.
Duurder dan de Smuldier maar ik vind dat eerste jaar groeien erg belangrijk dus dat mag wat meer kosten.
Ik wissel wel af met af en toe wat vette vis een eitje en vlees van andere beesten dan kip en rund maar dat is geen vereiste.

Mocht je meer info willen over Naturis:
http://naturishondenvoer.iland.nl/
Ik heb zelf gewoon gebeld voor adressen bij mij in de buurt en heb er nu een gevonden die thuis levert, ik heb nl geen auto.

Succes!
#1312772
Wat heerlijk voor je pupsel(en de andere hondjes ook natuurlijk) dat hij er zo goed op reageert!!

Welkom, lees goed alles door, en als er vragen zijn, gewoon stellen, en dan zijn er mensen genoeg die antwoorden(al duurt het soms even.....) 8)
#1312838
[quote="petra-amsterdam"]
Leuk zo,n enthousiaste binnenkomer :biggrin2:

Je vraagt om advies over het wellicht overgaan op ,n ander soort kvv dan de rodi en smuldier.
Ik lees dat je ,n bull-mastiff hebt en das best ,n groot ras waar voor ,n evenwichtig groeiproces de voeding erg belangrijk is.
Daarbij is het ook van belang dat de calciumbron van natuurlijke aard is dus van gemalen botten. Een teveel daarvan (=schadelijk) scheid hij dan gewoon weer uit nl en dat gebeurt niet bij kunstm.gefabriceerde calcium.
Smuldier-glutenvrij bevat wel gemalen bot maar de andere versies niet. Zou ik dus tijdens de groei niet geven evenals de Rodi.

Mijn Duitse Herder (nu 11mnd) heeft altijd voornamelijk Carnibest -Natuur gehad en sinds deze week ben ik aan het overstappen op ,n m.i. gelijkwaardig maar ,n stuk voordeliger merk nl Naturis. Is redelijk nieuw maar mijn honden vinden het lekker EN het bevat een natuurlijke Calciumbron.
Ik geef gewoon de rund-compleet en de kip-compleet, allebei dacht ik rond de 2,50 p. kilo.
Duurder dan de Smuldier maar ik vind dat eerste jaar groeien erg belangrijk dus dat mag wat meer kosten.
Ik wissel wel af met af en toe wat vette vis een eitje en vlees van andere beesten dan kip en rund maar dat is geen vereiste.

Mocht je meer info willen over Naturis:
http://naturishondenvoer.iland.nl/
Ik heb zelf gewoon gebeld voor adressen bij mij in de buurt en heb er nu een gevonden die thuis levert, ik heb nl geen auto.

Succes!
[/quote]

Bedankt voor je advies ik ga meteen even kijken .
en wat voor botten kan ik een pup geven ? wat goed is voor zijn tanden?

alvast bedankt

Groetjes Sani
#1313088
[quote="Mevroi Kruim"]

En nu over op barf  :D
[/quote]

;D ;D ;D
Ik ben meteen met je eens dat barfen ''het'' best haalbare feest is voor je hond of kat maar daar is ,om het verantwoord te doen, toch iets meer ervaring voor nodig dan Sandra nu (nog) heeft toch?
Zelf wilde ik beginnen met in elk geval mijn pup leren dat er meer bestaat dan zo,n kvv prak en verving daarom regelmatig ,n maaltijd door het geven van bv kippenekkies of vleugels met wat extra spiervlees van bv geit en ,n groentemix of zo. Omdat ik ,nog, voornamelijk kvv geef zijn de juiste verhoudingen ,nog, niet zo belangrijk. Die nekken zijn voor hondjes die nog geen (rauw) bot gewend zijn ,n goede oefenbot ook nog. ook dat moet het lichaam nl leren verteren ivm ,ik meen, de juiste zuurgraad van de maagsappen.
Je kunt ze in het begin pletten en de vleugels ook nog inknippen.
Goede info over botten vind je hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html
Mijn pup vond ,en vind nog steeds, runderstrotten ook topgenot, niet echt vleesbot maar leuk om mee te stoeien (en te oefenen)voor zo,n pup.
Leuk dat je meteen al ,n proefpakket hebt aangevraagd! En je woont in Brabant lees ik dus dicht bij het vuur (Kaatsheuvel)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door