Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door keetje
#1312237
Even een situatiescherts. ;)
We hebben dus 4 poezels, Nelis, kater 6 jaar, Sientje, poes 5 jaar en 2 jonge meiden,Lotje&Nina, maandje of 9.
De kittenmeisjes eten alleen vlees, van alles, hond, kat, smuldier CB,kipfilet, kipvleugels,hart.etc.
Nelis en Sientje eten alleen brokjes, krijg er na 2 jaar ploeteren niets anders in.
Daarom eten de meisjes 's avonds en 's morgens in de bench (waar ze 's nachts ook verblijven) en dan zet ik voor de 2 oudsten 's nachts brokjes neer zodat de jonge meiden er niet aan kunnen komen.
Maar,......ze zullen niet eeuwig in die bench blijven's nachts, denk ik zo, hoe hou ik ze dan bij die brokjes weg?

Daarbij komt nog dat ik gisteren het bericht kreeg van de DA dat onze oudste kater een kilootje te zwaar is, Hij is groot, weegt 7,7 kilo maar mist een poot en heeft een slechte rug, dus die kilo te veel is wel naar voor zijn gewrichten. Ze kwam met obesitas brokjes van RC (zijn ze dealer van) en wilde me gelijk een zak meegeven. dat heb ik afgehouden maar het zit me toch niet lekker dat die 2 alleen brokjes willen. Echt alles heb ik geprobeerd, mengen, warm water, alles.
Ze krijgen nu Oryen, ja, brokjes :-[, maar wel een redelijk alternatief voor vlees, wat ze dus verrekken.

Problemen, problemen. Hoe pak ik dat aan?
Tips zijn welkom!!
Door ibbi
#1312257
m.i. is het heel simpel ;

je blijft lekker orijen voeren, alleen iets minder aan de gezellige dikkerd - hoeveel gram eet die nu?

daarnaast is het heel makkelijk de brokkeneters te wennen aan twee x per dag hun bakje leeg te eten,
of 3 x , net wat je wilt.
na 10 minuten bakjes wegpakken, klaar, vanavond nieuwe ronde.

dat hebben ze heel snel door.

en dan kan de rest gewoon rauw eten en hoeft niet meer in de bench.
Door Too
#1312267
ibbi schreef:
daarnaast is het heel makkelijk de brokkeneters te wennen aan twee x per dag hun bakje leeg te eten,
of 3 x , net wat je wilt.
na 10 minuten bakjes wegpakken, klaar, vanavond nieuwe ronde.

dat hebben ze heel snel door.

en dan kan de rest gewoon rauw eten en hoeft niet meer in de bench.

Zo deed ik t inde broktijd ook, van deze 2 was er ook 1 veel te spekkig [zeker voor een jonkie] in 2 dagen hadden ze door dat dat kleine beetje in een eigen bakje alles was wat ze nu kregen...
Zo kon ik idd de inname per poes inde gaten houden!
Door keetje
#1312388
ibbi schreef: je blijft lekker orijen voeren, alleen iets minder aan de gezellige dikkerd - hoeveel gram eet die nu?
Die gezellige dikkerd eet 50 gram per dag. :)
Door flin
#1313028
keetje schreef: Die gezellige dikkerd eet 50 gram per dag. :)
keetje schreef:
en dan zet ik voor de 2 oudsten 's nachts brokjes neer zodat de jonge meiden er niet aan kunnen komen.
uhh?

'k zou ook proberen om alles apart eten te geven, en dan 2 of 3 keer op 'n dag pliesie agentje spelen,
en andere dingetjes stug blijven aanbieden...
Door ibbi
#1313031
keetje schreef: Die gezellige dikkerd eet 50 gram per dag. :)
5 gram minder doen, of 10 gram minder, en kijken hoe dat gaat. geen snoepies tussendoor. langzaam af laten vallen, dat werkt 't best!
Door keetje
#1313047
Hij heeft vannacht 40 gram gehad. Maar het nadeel is dat er zo weinig te vreten overblijft. Daarom had die DA het over brokjes met hoogwaardige eiwitten, of zo waar ze een voller gevoel van zouden krijgen of zo? ::)
Er moest 1 kilo af en ik heb gezegd, volgend jaar om deze tijd is die kilo eraf, ik heb dus een jaar de tijd.
Door keetje
#1313048
flin schreef: en andere dingetjes stug blijven aanbieden...
dat doe ik nog steeds iedere nacht ligt er wel iets van vlees of zo maar dat ligt er 's morgens nog onaangeroerd.
Nu zou ik dus alleen vlees kunnen neerleggen maar een kat schijnt niet te mogen vasten dus als hij dat niet eet,......
Door keetje
#1313423
flin schreef: neej, vasten heeft geen zin

blikvoer ging/gaat er ook niet in?
Nee helaas niet. Heb echt al alles geprobeerd! :(
Door ibbi
#1313437
keetje schreef: Hij heeft vannacht 40 gram gehad. Maar het nadeel is dat er zo weinig te vreten overblijft. Daarom had die DA het over brokjes met hoogwaardige eiwitten, of zo waar ze een voller gevoel van zouden krijgen of zo? ::)
Er moest 1 kilo af en ik heb gezegd, volgend jaar om deze tijd is die kilo eraf, ik heb dus een jaar de tijd.
werkt totaal niet die dieetbrokken. ( spreek uit ervaring )
en dan mag je ook maar 40 of 35 of 30 gram geven! de kat heeft gewoon de hele dag honger.
nou kan ie net zo goed honger hebben van je eigen brok.
niet aan beginnen. spek je alleen de portomonee van de DA maar mee.

( hier vielen ze pas af toen ze op kvv overgingen )

p.s. trouwens, wie weet, steeds honger hebben maar wel lekkere verse hapjes zien liggen, misschien gaat hij ooit nog om :)
lekkere kipkluifjes neerleggen of zo....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door