Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ands
#1312195
Ik geef zowel barf als kvv.  De dagen dat ik werk + trainingsdagen krijgt hij kvv en dagen dat ik thuis ben barf.  De dagen dat ik kvv geef krijgt hij 's morgens een kleine portie barf.  Van zodra ik mijn uurrooster heb maak ik mijn menu op (per 6 weken).  Ik neem gewoon het totaal dat hij moet krijgen en trek daar de hoeveelheid kvv vanaf. 

Als ik dan alles natel dan kom ik op een licht tekort aan orgaan en groenten en iets teveel vleesbot en spiervlees.  Kan dit kwaad?  Aangezien in kvv toch meestal veel orgaan zit en ook groenten.
Ik hanteer de percentages:
Rauw vleesbot 50%
rauwe gepureerde groenten 10%
Orgaanvlees 15%
Spiervlees 25%

Van diersoorten krijgt hij: kip (kippenekken, kippebout, karkas, organen), konijn (heel konijn in stukken + organen), paard (stoofvlees), kalf (kalfskopvlees, hart), rund (spiervlees, organen en pens), eend ( volledige eend in stukken, karkas, nekken), lam (organen, ribben, strotje, pens), geit (spiervlees en ribben, pens), kalkoen (vleugels en nekken, soms orgaan).
Door ands
#1312261
Ben nog duif vergeten en vis probeer ik met sardien, die ik in vier snij, maar meneer eet daar enkel de middenste twee stukjes van op.  Gedroogde zalm, gaat er nochtans in als zoete broodjes.
Door Lizzy
#1312296
Aangezien er een ruime hoeveelheid orgaanvlees in KVV zit, zit je met 15% in mijn ogen niet aan de lage kant. Als je de helft of meer dan de helft aan KVV zou geven, vind ik 15% zelfs aan de hoge kant ;D. Kortom, ik zou me geen zorgen maken, dit is prima! Hoe doet je hond het?
Door Suri&Bohdi
#1312307
lijkt mij super zo, ik barf iets minder dan de helft en geef eigenlijk op zo nu en dan pens of hart bij erg kaal vleesbot niets aan orgaan bij.....en kan jaloers worden op je afwisseling in diersoorten, helaas lusten die van mij zo weinig..lijkt me heerlijk als ze alles zouden eten.. ;D ;D
Door ands
#1312382
Mijn hond (een Flatcoated retriever van 14 maanden) doet het prima, mooie vaste drolletjes, mooie blinkende vacht; zelfs zo dat ik er op straat wordt over aangesproken over zijn mooie "pels".  Braken, diarree, stinkende winden, doffe schilferige vacht zijn verleden tijd.  Straalt gewoon. Geef het nu toch al zo een maand of 6.  Maar voordien enkel klein stukje barf 's morgens meestal bestaande uit vleesbot en beetje spiervlees.  Dan begonnen met 1 barfdag en stillekes aan uitgebreid.  Nu nog mijn man overtuigen en misschien ooit helemaal barf.

Buiten moeilijk vis eten lust hij hier alles wat ik hem tot nog toe voor zijn neus heb gezet.  Zo dacht ik dat bij het stuk volledige eend hij misschien de kop en snavel zouden laten liggen, maar speelde dat mooi naar binnen.
Hoe kan je je hond toch vis leren eten?  Gedroogde vissnoepjes is hij zot op en vers lukt het toch niet echt.  Verder al zalm en pladijsfilet geprobeerd met groentjes, rauw wil hij niet; na 30 seconde in MW wel.  Spiering al helemaal niet.
Door Too
#1312674
Heb je wel s vis uit blik geprobeerd, t is niet ideaal maar als je vette vis in water [niet in olie] kunt vinden... dan meng je dat lekker door de groentjes krijgt ie toch wat omegaatjes binnen

En anders misschien die 30sec langzaam afbouwen, wie weet trapt ie daar in

Maar al met al gaat t gewoon hartstikke goed als ik t zo lees!
Door ands
#1312762
Die uit blik nog niet geprobeerd.  Wel verwerkt in eigen gebakken snoepjes.  En die gaan ook goed naar binnen.

Ik ga morgen eens kijken in de winkel en ne keer het proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door