Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1311855
Omdat Timo steeds moeizamer gaat lopen en duidelijk pijn heeft, heb ik om een pijnstiller gevraagd bij de DA. Met moeite kreeg ik na overleg daags daarna een kleine hoeveelheid vloeibare Metacam mee waar hij het overigens nu heel goed op doet.
Mocht ik echter nog meer willen, dan zou eerst zijn urine nagekeken moeten worden om de Nieren te controleren.
Is dit gebruikelijk en waarom doen ze zo moeilijk voor een pijnstiller voor een hondje van 14 jaar :-\?
Om zijn leven nog een beetje leuk te maken wil ik dat hij zonder pijn nog lekker mee kan hobbelen.
Iemand een idee of alternatief?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1311869
Mijn oude hond kreeg ook metacam. maar wel voorgeschreven door de da. niet met bloedonderzoek toen, dus gebruikelijk is dat niet denk ik. miss wel bij jou dierenarts.
maar kan me voorstellen dat je je hondje pijn vrij wil laten blijven z'n verdere leven. zeker gezien de leeftijd is m'n mening dan ook dat daar niets verkeerd aan is op die pijnstilling. dat die op lange termijn miss wel de nieren aantasten kan ik me zo voorstellen.
Maar op wat voor termijn er dan gepraat wordt, weet ik niet.
ik weet dat rimadyl ook een pijnstiller is en vrij verkrijgbaar. maar ofdat ook zo goed werkt.
mijn eigen hond kreeg trouwens metacam paard, met aangepaste dosis door de da. omdat dit goedkoper was.
sterkte met Timo!
Door charmed
#1311890
Mijn oudje heeft ook heel lang Metacam gehad, ook zonder bloedonderzoeken. Wij zijn gestopt toen met de Metacam omdat ze meer buikpijn had dan pijn in haar pootjes.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1311891
Mijn hond kreeg na een jaar ook meer last van z'n maag. maar ik weet niet ofdat alleen aan de metacam gelegen heeft.
al tel ik 1 en 1 wel even op nu. miss dat het wel door kwam. maargoed ik denk dat je zowiezo moet afwegen of de pijnklachten genoeg zijn voor jou hondje, die ken jij tenslotte het beste. om langdurig op pijnstillers te zetten. want goed zullen ze nooit zijn.
Door Truus
#1311892
May Linn schreef: Heeft ruim anderhalf jaar metacam gekregen, iedere dag.
Hij was toen 10-11jaar.
Oké bedankt.
Het zou een enorme verlichting voor Timo zijn en een pijnvrij leventje wat hem nog rest gunnen we hem zo.
Snap niet dat wij allerlei pijnstillers kunnen kopen overal en ze zo moeilijk doen over pijnstillers voor de hond :-\
Door Truus
#1311898
charmed schreef: Mijn oudje heeft ook heel lang Metacam gehad, ook zonder bloedonderzoeken. Wij zijn gestopt toen met de Metacam omdat ze meer buikpijn had dan pijn in haar pootjes.
Ze hadden het over Urine onderzoek voordat hij een grotere hoeveelheid kreeg..heb nu een piepklein flesje mee gekregen.
Door Eef+Stippels
#1311900
Heb je al eens pijn compositum van groene os geprobeerd? Misschien dat dat nog een optie is? Is geschikt bij pijn en/of ontstekingen.
Dan heb je ook niet de vervelende bijwerkingen die metacam wel heeft.

Sterkte!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1311908
Truus schreef: Omdat Timo steeds moeizamer gaat lopen en duidelijk pijn heeft, heb ik om een pijnstiller gevraagd bij de DA. Met moeite kreeg ik na overleg daags daarna een kleine hoeveelheid vloeibare Metacam mee waar hij het overigens nu heel goed op doet.
Mocht ik echter nog meer willen, dan zou eerst zijn urine nagekeken moeten worden om de Nieren te controleren.
Is dit gebruikelijk en waarom doen ze zo moeilijk voor een pijnstiller voor een hondje van 14 jaar :-\?
Om zijn leven nog een beetje leuk te maken wil ik dat hij zonder pijn nog lekker mee kan hobbelen.
Iemand een idee of alternatief?
Nou ik vind dit erg kinderachtig. Hij is op leeftijd en doet het gewoon goed op de metacam. Dit is bij ons niet echt gebruikelijk. Wij dringen eigenlijk vaak best wel aan op het gebruik van pijnstillers, echt je moet ze de kost geven die vinden dat pijn hoort bij het ouder worden  :( .
Door Truus
#1311913
*Dorothea* schreef: Nou ik vind dit erg kinderachtig. Hij is op leeftijd en doet het gewoon goed op de metacam. Dit is bij ons niet echt gebruikelijk. Wij dringen eigenlijk vaak best wel aan op het gebruik van pijnstillers, echt je moet ze de kost geven die vinden dat pijn hoort bij het ouder worden  :( .
Zo denk ik er ook over..wellicht een andere DA...

Is het gebruikelijk dat er dan eerst een Urine onderzoek plaats moet vinden?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1311917
Truus schreef: Zo denk ik er ook over..wellicht een andere DA...

Is het gebruikelijk dat er dan eerst een Urine onderzoek plaats moet vinden?
Bij ons is het niet gebruikelijk. Het is misschien wel netjes om te doen. Maar dan? Stel hij heeft een verminderde nierfunctie, moet hij dan maar pijn hebben om z'n nieren te sparen?  :-\
Door Truus
#1311923
*Dorothea* schreef: Bij ons is het niet gebruikelijk. Het is misschien wel netjes om te doen. Maar dan? Stel hij heeft een verminderde nierfunctie, moet hij dan maar pijn hebben om z'n nieren te sparen?  :-\
Zo denk ik er ook over ;) ..met 14 jaar maak ik me daar niet meer druk over als hij nog maar plezier heeft nu.
Ben blij dat jij het zegt :-*
Door Truus
#1311924
Eef+doggies schreef: Heb je al eens pijn compositum van groene os geprobeerd? Misschien dat dat nog een optie is? Is geschikt bij pijn en/of ontstekingen.
Dan heb je ook niet de vervelende bijwerkingen die metacam wel heeft.

Sterkte!

Was aan 't googlen maar kan 't niet vinden :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door