Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1311291
Hallo,

Ik heb net parelhoen besteld omdat er momenteel even geen eendennekken zijn bij de poelier. Parelhoen heeft bikkel nog nooit gehad dus ik denk wel dat het goed gaat(ivm jeuk). voor de zekerheid maar 2 kilo besteld omdat ik niet weet hoeveel vlees eraan zit. Volgens de meneer van de poelier is parelhoen net zo zacht als eendennekken. kan ik dit dan gewoon geven aan een beginnende barf hond? Als blijkt dat er niet zoveel vlees aan zit kan ik toch gewoon extra spiervlees bijgeven? ik heb trouwens geen hele karkassen besteld maar het stuk waar normaal het filet aanzit, rugstuk ofzoiets ?!?
Nog een ander vraagje; zijn er veel andere honden die jeukklachten van kip krijgen?

Alvast weer bedankt! :)
Gr diana
Door pieterendiaan
#1311326
fijn, dank je wel! ik ben benieuwd, kan het as woensdag ophalen en volgens mij (spot) goedkoop E 1,= per kilo..
Gebruikersavatar
Door koekje
#1311382
qua hardheid lijkt me dat parelhoen goed moet lukken. menig kat krijgt het ook makkelijk weg.
Door deja
#1311447
pieterendiaan schreef: fijn, dank je wel! ik ben benieuwd, kan het as woensdag ophalen en volgens mij (spot) goedkoop E 1,= per kilo..
Waar woon jij dat wil ik ook wel, ik heb hier in de buurt aleens geprobeerd voor parelhoen maar dat lukt hier niet.
Woon in Alkmaar.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1311542
pieterendiaan schreef: fijn, dank je wel! ik ben benieuwd, kan het as woensdag ophalen en volgens mij (spot) goedkoop E 1,= per kilo..
zo!
die parelhoen wil ik ook wel!
Door mrloes
#1311554
Je hebt alleen het 'rugstuk'? Is dat vergelijkbaar met de nek, qua percentage bot/vlees?
(is vraag voor iedereen)

Wat betreft kip & jeuk: ik ben sinds kort kip aan t introduceren (na eliminatiedieet) en gelukkig heeft Boef nog steeds
geen last van jeuk, dat had ie dus wél - heeft altijd brokken gehad maar sinds een paar maanden ben ik 'om'.
Ik houd t wel in de gaten want t schijnt dat honden inderdaad allergisch kunnen reageren op kip en rund, sneller dan op
een diersoort als eend, paard of geit - geloof ik.
So far so good hier.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1311557
ik zie rugstukken als halve karkasjes. qua hardheid en bevlezing. karkas is meestal ietjes harder dan nek, maar ik denk voor beginnende honden zacht genoeg. mocht je het niet vertrouwen, kan je altijd even voorhameren.
Door pieterendiaan
#1311564
ze komen (as woensdag pas) van poelier kukeleku, staat op verschillende markten in zuid-holland. ik heb vandaag die meneer aan de telefoon gehad, en hij vertelde wel dat zodra het wildseizoen gaat beginnen de prijzen flink over de kop gaan, maar omdat het nu geen wildseizoen is, is het zo goedkoop (ik heel blij). hij zei wel dat er niet super veel vlees aan zit, dus eerst meer even kijken of het inderdaad wat is.
bedankt voor de tip van de hamer! was ik even vergeten.
ik houd de kip dan nog maar even voor gezien, zodra de parelhoen goed gaat (qua jeuk dan) ga ik daarna proberen of kip ook weer kan (stuk goedkoper dan eend).
bedankt weer allemaal! ;D
Door pieterendiaan
#1311576
MarijeEnBoomer schreef: Kan je misschien woensdag een foto plaatsen  ::) ::)
ik zal het proberen (anders vraag ik het aan manlief), ik zal in ieder geval verslag doen. voor mij ook handig weet ik gelijk of ik extra spiervlees bij moet geven  ;D
MarijeEnBoomer schreef: Zie net dat ze donderdags hier vlakbij op de marktstaan :D
je kan ze bellen of mailen (als de parelhoen een beetje okee is woensdag). ze hebben namelijk niet zo heel veel op voorraad. ze hebben verder ook veel andere dieren kip etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door