Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#1309460
Bij Xayenne is 2 weken geleden een mastocytoom weggehaald, graad 2 randen schoon.
De wond is nu heel netjes hersteld.
Ze is van het weekend voor het eerst weer lekker los geweest en daarna ook elke dag.
Zodra ze los is gaat ze weer heerlijk allerlei geurtjes achterna, ze rent speelt en geniet.
Na een 20 minuten is ze wel heel moe, maar dat is dan ook weer over na een half uurtje.
Ze eet goed ( vind alles lekker ) .
Ik controleer haar goed , maar ook al ben ik er nog onzeker over ( ik kan natuurlijk niet weten of ze wat heeft )
zal het wel beter worden.
Ze gaat binnenkort logeren en daar ben ik  nu wel geruster op.
Ik denk dat het ook goed is om haar lekker te laten genieten en er zelf ook even een beetje afstand van te nemen.
Zou een hond ook van narcose wat sneller moe kunnen zijn, ook na een week of 2  nog ?
We doen het maar lekker op haar eigen herstel tempo.

groetjes, Marijke
Door Helma
#1309494
Wat fijn dat het weer beter gaat!
En over de narcose, ik denk persoonlijk wel dat het bij een hond er ook lang in kan zitten.
Kijk maar eens naar een mens, hoelang die er nog moe van kunnen zijn.
Door Alba
#1309619
Ik denk dat ze zeker nog wat sneller moe kan zijn van de narcose. Als ik hoorde van mijn zus dat ze 3 tot 4 maanden na een operatie nog 'last' had ervan lijkt me dat ook een hond niet 1-2-3 weer op 100% topconditie is. Maar het klinkt alsof ze zich weer heel goed voelt en dat is heel fijn!
Het lijkt me moeilijk om er wat afstand van de te nemen, je maakt je toch zorgen, maar misschien wordt dat wel makkelijker nu je ziet dat ze zich prima voelt. Lekker rustig aan en inderdaad véél genieten!
Door Lizzy
#1311018
Ja, dat kan wel een tijdje duren hoor. Maanden zelfs. Het lijkt er de ene keer ook erger in de hakken dan de andere keer. Volgens mij moet maria distel hier ook wel bij helpen maar ik weet niet of ze dat nu mag hebben. Volgens mij wel, maar misschien dat Tannetje nog reageert!
Door Danny
#1311035
Fijn dat de wond goed genezen is en dat ze weer lekker kan genieten van haar losloop wandelingen!
Gewoon lekker genieten van je meiske!
Door Jeannette b
#1311146
Hoi Marijke,
geniet lekker van je meisje. Ik denk dat de narcose lang na kan werken, inderdaad. Misschien dat de warmte ook wel meespeelt?

groetjes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door