Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#1310900
zoals jullie weten mientje hoest wel eens meestal savonds

tijd geleden hebben we haar op de hartpilletjes gezet, omdat mientje absoluut niet te beluisteren is hebben we maar op gegokt dat het hoesten van het hart zou kunnen komen
afijn, zeker 2 maanden geef ik die tabletjes...totdat....zelda ze opgegeten heeft ::)

bewust heb ik er voor gekozen om geen pilletje te geven, ze is dus nu 5 dagen van de pilletjes af
het verschil? niks

wat zal ik doen?
ik heb namelijk niet het gevoel dat het haar hartje is
Door Decibels
#1310903
2 mnd pillen en ze hoest nog steeds?

mijn oudje hoest ook wel eens en ja...meer dan de andere. Ze heeft het absoluut niet aan haar hart. Ik heb het idee dat ze zich gewoon wat makkelijker en vaker verslikken. Misschien wel door het slapper worden van de luchtpijp of iets dergelijks?
Door Do
#1310908
de hoest klinkt echt als een bronchtites, maar dan een paar seconde...even slijm eruit(weer inslikken) en klaar
maar dat is 1x per avond, soms 2x
in het bos en overdag heeft ze helemaal geen laats
Door Decibels
#1310911
Do schreef: de hoest klinkt echt als een bronchtites, maar dan een paar seconde...even slijm eruit(weer inslikken) en klaar
maar dat is 1x per avond, soms 2x
in het bos en overdag heeft ze helemaal geen laats
Hoesten van hartproblemen zie je over het algemeen erger worden bij inspanning/opwinding en drukte.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1311061
Klinkt meer als een lichte chronische bronchitis. Zeker als ze slijm lijkt op te hoesten. Dat komt vaak voor bij oudere honden. Als ze er niet te veel last van heeft lekker zo laten.
Door Do
#1311105
bloemetje schreef: Volgens mij komt er bij zo'n hartucheuche ook geen slijm mee. Dat komt mij althans niet bekend voor.
nee dat dacht ik ook
maar bij mientje is echt een slijmpje die in de weg zit, en meestal als ze heel diep geslapen heeft en savonds
dus niet smorgens(vreemd)
ik heb kinder hoest drank gekocht
we hebben 2 kuren antibiotica gegeven maar dat hilp niks
Door nikèdog2000
#1311280
ik zou ook geen kinderhoestdrank geven
weet je wel wat voor rotzooi daar in zit?
volgens mij gewoon een paar keer laten hoesten
is toch niet zo erg?
sterkte met mientje het ouwetje
geef haar maar een dikke knuf van mij
Door tiny
#1313531
Ouderdom komt met gebreken he Mientje? Onze Tessa heeft dat ook wel eens, vaker dan Rosco, die heeft wel eens een verslikking maar bij Tessa zijn het ook slijmpjes die irriteren en even eruit moeten. ik doe er niets aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door