Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1310468
Dat ging dus niet goed sorry....

Hier nog een keer het hele verhaal:

Loes is een jack russel van 5 jaar die we nu een jaar hebben. Ze is een afgedankt fokteefje en we hebben haar uit het asiel. Vanaf het begin is ze erg bang voor andere honden, behalve voor onze jack russel Pluto. Ze is een angstbijtertje. We hebben een GT hier thuis gehad en met de juiste adviezen gaat de omgang met andere honden steeds beter, althans ze "spreekt" geen hondentaal maar ze wordt nu eerder nieuwsgierig naar andere honden dan dat ze ze meteen opvreet.
Maar ze is ontzettend bang voor harde geluiden. Eerst was het alleen voor onweer, nu is het inmiddels al voor vliegtuigen in de verte, harde wind, regen....eigenlijk alle geluiden die bij het dagelijks leven horen. Ze ligt nu ook weer boven onder een krabpaal te bibberen. Ze heeft al medicijnen tegen de angst, diazepam en alprozolam. Behalve dat ze er alles van opvreet wat los en vast zit (ook dat wat niet eetbaar is) is ze er erg suf van en niet in haar hummetje maar het belangrijkste ze is dan nog steeds bang. Ze krijgt ook passiflora van VSM en bach rescue. Ook heeft ze een DAP halsband om. Meer kan ik er inmiddels niet meer aan doen lijkt mij......Maar ze is ondanks alle medicijnen nog steeds bang....Ik word er zelf zo ontzettend verdrietig van en vraag me soms af of het soms aan mij ligt.... :-\ Ik weet het inmiddels echt niet meer....Het is zo ontzettend sneu om haar zo te zien ipv dat ze een lekker vrolijk hondje is. Iemand zei dat een hond er een jaar over doet voor ze helemaal zichzelf weer zijn na een herplaatsing....zou dit daar dan mee te maken kunnen hebben? Ik heb de GT ook weer gebeld en ingesproken dus ze zal me vanavond wel terug bellen maar ik moest het toch even van me afschrijven....

Wie heeft er nog wat tips om het leven voor haar toch wat dragelijker te maken? ( een kong of zo om af te leiden helpt niet, ze is zo in "shock" dat je niet tot haar doordringt)
Door *Natasja*
#1310496
Heb je Reiki al eens geprobeerd? Ik denk dat het haar misschien wel zou kunnen helpen.

Het lijkt me vreselijk om je hondje zo te moeten zien, als de mensen die pupjes bij broodfokkers kopen, toch eens wisten wat voor ellende ze daarmee in stand houden...  >:( :'( :'(
Door Gertruida.
#1310503
Emma van ons is extreem en dominant opgevoed ze is nu 2 jaar bij ons en het gaat iets beter , ze durft nu te blaffen en soms met een bal spelen . Gebeurd er iets raar geluid of iets anders dan puilen haar ogen er bijna uit . Het liefst zit ze in de schuur en eet ze wc papier . Da en gt hebben het advies gegeven in de roedel leert ze weer hond te zijn . Maar we zijn er nog niet met haar . Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe .
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1310509
zal met de diazepam stoppen, dat helpt niet tegen angst!
met dat middel wordt ze suffig maar besef en hoort alle dingen waar ze bang voor is...
ik zou id reiki eens proberen en verder denk ik dat je met behulp van een goeie gt misschien verder moet en het hondje tijd moet gunnen..
wel triest he, dat ze zo bang is..
Door ashley
#1310510
Mijn man heeft zelf zijn reiki diploma's ( of hoe je dat ook noemt) maar hij kan niet tot haar doordringen. Het gedrag wordt alleen steeds erger ipv minder terwijl we haar niet troosten of zo. Wij doen gewoon dat wat we moeten doen en als ze steun zoekt krijgt ze die. Ze mag tijdens angst best tegen mij aan liggen op de bank maar ik ga wel verder met laptoppen, aardappels schillen of wat dan ook. Ze kan helaas niet in een roedel want ze is een angstbijter in hevige mate. Met Pluto gaat het wel goed die is nergens bang voor en gelukkig neemt hij niet het gedrag van haar over, zij ook helaas niet dat van hem  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1310513
maar ik heb weleens gehoord dat je je eigen hond lang niet zo makkelijk kan behandelen als iem anders zijn dier...
Door *Natasja*
#1310515
vanaalst schreef: maar ik heb weleens gehoord dat je je eigen hond lang niet zo makkelijk kan behandelen als iem anders zijn dier...
Nee, dat klopt. Beau wil van mij ook geen Reiki ontvangen, hij loopt van me weg. Miranda vertelde dat Pepper vaak hetzelfde heeft bij haar.
Door ashley
#1310524
Dan moet ik even op zoek naar iemand die haar wel kan behandelen, zal vanavond even aan manlief vragen of hij iemand weet.
Door Beppie1
#1310529
Die diazepam is wel 'rustgevend' maar ook 'verdovend' waardoor de knallen zelfs harder binnen kunnen komen/zij die harder kan ervaren. Vooral ook omdat ze wat 'woezelig' is, en er ontzettend van schrikken kan.

Ik denk echt dat je daarmee stoppen moet. Dan beter natuurlijke rustgevers, dan deze....

Sterkte meis... ik begrijp dat je er moedeloos van wordt, zou ik ook hebben :-* :-*
Door ashley
#1310531
Volgens de dierenarts zou de diazepam niet de geluiden versterken maar ja dat weet ik dus niet. We zijn daarom gisteren al gestopt met alle medicatie van de dierenarts. De GT heeft net gebeld en ze adviseert om Telizen naast de passiflora en bach rescue te gaan geven. We gaan verder nog even op zoek naar een holisitisch dierenarts hier in de buurt.
Door geer
#1310542
Ik weet ook niet of alle diazepammen en aanverwanten nu echt helpen. Ik kan me goed voorstellen dat een dier en duffig van wordt waardoor ze geluiden die ze hoort nog minder goed kan plaatsen dan ze al kon, waardoor ze eigenlijk steeds angstiger wordt. Je hoort vanalles, maar je kunt niet duiden wat je hoort...ik zou er wat psychedelisch van worden, zeg maar. Gaat het wel beter op al die middelen?

Misschien dat je Rust Compositum zou kunnen geven? En dan inderdaad met een holistisch dierenarts of bach-therapeut verder kunt behandelen op de oorzaak?
Door Sandra K
#1310544
Toevallig ben ik dit voorjaar in contact gekomen met een homeopaat die een boekje aan het schrijven is over geluidgevoeligheid bij honden. Dat heet hyperacusis. Onze Brasso is (was) ook heel erg gevoelig op geluid.
Ze heeft me een paar keer korreltjes Phosporus toegestuurd. Bij Brasso heeft dit goed geholpen. Hoe jij het beschrijft, lijkt het wel op Brasso. Alleen bij ons iets minder ernstig.
Het boekje is nog niet uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door