Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1308428
Hoe verdelen jullie de groenteprut?
Ik had het eerst in tuperware-bakjes, maar dat werd een kliederbende... Toen in ijsklontjesvorm, dit werd een nog grotere kliederbende... Ik zit nu te denken om het te pureren en dan wat kippenboullion door te doen en dan in ijsklontzakjes te gieten met een trechtertje... Is dit een handig idee???
Door Lizzy
#1308496
Ik gebruik diepvriesbakjes van de AH. Ronde bakjes (met 3 kleuren dekseltjes). Daar past precies voor 3 honden groentenmix in voor 1 dag.
Door keetje
#1308501
Hier heb ik van een aardige vertegenwoordiger van die kleine drinkbekertjes van Tropica (of zo iets, weet niet eens of het nog bestaat) gekregen, die ze in winkels gebruiken om klanten een nieuw product te laten proeven. Gaat precies 60 gram in. Kunnen in de diepvries en stapelen naderhand weer lekker in elkaar. Handig.
Door millyckk
#1308509
Ik gebruik de bakjes van de smeerboter: met een juslepel doe ik afgepaste porties in een boterhamzakje dat ik  aan de bovenkant eerst een stukje heb opgerold , dichtknopen en een aantal zakjes in een boterkuipje. Deksel erop en voila, keurig stapelbaar!
Door deja
#1308879
Ik heb muffinbakjes 12 aan elkaar van dat rubber wat ook in de oven kan, kan ong. een kilo groenteprut in bakjes goed afvullen ong. 85 gr. per bakje.
Zet dat op een blaadje in de vriezer tot het bevroren is duurt een paar uurtjes haal ze eruit en doe ze in plastic zakjes 4 of 6 bij elkaar.
De ene keer doe ik bv. bloemkool brocolli en komkommer bij elkaar.
De andere keer heb ik andijvie bietjes en wortels en knoflook en dan weer een keer wat anders ik loop de aanbiedingen af en maak dan een kilo groenteprut als ze groente moeten dat is bij mij om de dag pak ik drie verschillende muffinklonten doe dat in een bakje en ontdooi dat.
Heb ze gekocht bij Action, ik geloof 1,85 ik vind het geweldig.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1308901
Ik gebruik goedkope diepvriesbakjes van de Blokker. Vierkant, nemen daardoor zo min mogelijk ruimte in.
Ze gaan al jaren mee, en kostten destijds maar weinig.
Door deja
#1308958
Die heb ik ook maar ik maar doe  bv. de ene keer 3 soorten van dit en de andere keer 3 of 4 soorten van dat, en dat kan dan net in die muffinbakjes dan heb ik 12 grote klonten die in boterhamzakjes ik heb altijd een aantal zakjes met verschillende soorten klonten en pak dan een paar klonten.
Die diepvriesbakjes vierkant van blokker heb ik ook maar dan deed ik het net zo  en wilde toch wat mengen dus moest ik dan die grote klonten uit zo'n vierkant bakje in vieren hakken dat vond in onhandiger als wat ik nu doe.
Laatst gewijzigd door deja op di 14 jul 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1309049
wenche schreef: Hoe verdelen jullie de groenteprut?
Ik had het eerst in tuperware-bakjes, maar dat werd een kliederbende... Toen in ijsklontjesvorm, dit werd een nog grotere kliederbende... Ik zit nu te denken om het te pureren en dan wat kippenboullion door te doen en dan in ijsklontzakjes te gieten met een trechtertje... Is dit een handig idee???
Ik heb het geprobeerd, eerst ook met de ijsklontjesvorm. Dat beviel mij ook niet. Toen proberen in de ijsklontzakjes te proppen, ook met bouillon er door. Ik kreeg het er met geen mogelijkheid in. Kleine kunstof bakjes lijken mij nog het handigst.
Door Chaos
#1309061
Ik gebruik bakjes van de chinees. Ik geef maar tweemaal per week groentenmix, en ze krijgen samen dan 420 gram. Dat past precies in zo'n bakje.
Wat voor jou handig is, is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel (gram) je per keer geeft. Probeer een (stapelbaar) bakje te vinden wat past wat bij jou hoeveelheid zou ik zeggen. Succes.
Laatst gewijzigd door Chaos op di 14 jul 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1309258
Sinds ik het gemak en de mogelijkheden ontdekt heb van een goede staafmixer, maar ik per dag de groentemix klaar.
Niks geen werk meer met in doosjes zakjes of bakjes doen.
Gewoon wat stukken groente in de hoger mengkom,  ff met de staafmixer door de  kom raggen, en klaar  :D :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1309326
wenche schreef: Hoe verdelen jullie de groenteprut?
Ik had het eerst in tuperware-bakjes, maar dat werd een kliederbende... Toen in ijsklontjesvorm, dit werd een nog grotere kliederbende... Ik zit nu te denken om het te pureren en dan wat kippenboullion door te doen en dan in ijsklontzakjes te gieten met een trechtertje... Is dit een handig idee???
Waarom wordt het een kliederbende als je het in bakjes doet  ???
Ik heb in het begin ijsklontjesvorm gedaan, had toen nog één hond en dat beviel prima, alhoewel het vullen wel een beetje geklieder was. Maar nu met drie honden gebruik ik ook bakjes, die vierkante van de Blokker, elk bakje is afgevuld voor drie honden en gaat in een keer op. Niks geen geklieder met vullen of ontdooien.
Jouw idee van zakjes vullen met een trechtertje, dat lijkt me pas echt een geklieder!  :-X
Door deja
#1310090
nova schreef: Sinds ik het gemak en de mogelijkheden ontdekt heb van een goede staafmixer, maar ik per dag de groentemix klaar.
Niks geen werk meer met in doosjes zakjes of bakjes doen.
Gewoon wat stukken groente in de hoger mengkom,  ff met de staafmixer door de  kom raggen, en klaar  :D :D
Ik heb een goede zware blender gekocht is al weer bij mediamarkt want lekt van onderen maar vind het een nadeel dat je er zoveel vocht bij moet doen hoe is dat bij een staafmixer en wat moet je er dan voor een nemen.
Laatst gewijzigd door deja op do 16 jul 2009, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1310195
deja schreef: Ik heb een goede zware blender gekocht is al weer bij mediamarkt want lekt van onderen maar vind het een nadeel dat je er zoveel vocht bij moet doen hoe is dat bij een blender en wat moet je er dan voor een nemen.
Bedoel je u blender of staafmixer? ?
Ik heb een Bamix    staafmixer, en ben er super tevreden over.

Ik hoef hier maar zelden wat vocht aan de mix  toe te voegen.
Als ik al eens een tomaat, een eitje of komkommer  toevoeg, dan is de mix nat genoeg.
Is de mix wat korreliger, dan doe ik wat biogarde of wat yoghurt over de mix, hier gaat het altijd schoon op.

Ik heb deze staafmixerhttp://www.surprisekookgerei.nl/contents/nl/p6360.html.
Niet goedkoop maar wel fantastisch
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door