Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1309812
Hallo,

Ik ben nieuw hier en sinds een maand heb ik onze honden over gezet op Smuldier om uiteindelijk steeds vaker wat BARF erbij te geven. Onze honden zijn beide Golden Retrievers. Eddy van 8 jaar en Benjy van bijna 2 jaar.

Nu heb ik een halve kilo kippennekken gekocht met het idee ze een paar te geven. De kippennekken heb ik echter bevroren aangeleverd gekregen en zijn niet uit elkaar te krijgen. Hoe lossen jullie dit op?

Normaal geef ik ze beiden elke avond een heel bakje Smuldier compleet van 400 gram. Kan ik nu een half bakje geven wanneer ik ze een paar kippennekken geef? Of moet ik een andere versie van Smuldier erbij geven?

Alvast bedankt!
Door Suri&Bohdi
#1310044
een stevige schroevendraaier er tussen duwen
gaat ook prima , maar met twee grote honden is een kilo kippenekjes zo weg ;D ;D
en in de koelkast kun je ze rustig een dagje of drie bewaren...
Gebruikersavatar
Door nova
#1310196
Pondje kippenekken zullen 2 G R's echt geen moeite mee hebben lijkt me  ::), das vast hap slik weg , en  vervolgens wordt je aangekeken met een blik van:  Waar is de rest of was dat all
Dat kun je rustig verdelen over jouw 3 honden en dan hoef je niks terug te leggen in n vriezer
Door Benjy en Misty
#1310266
Bedankt voor de reacties! Op de grond gooien had ik inderdaad al gedaan maar ze bleven aan een stuk. Omdat het de eerste keer is durf ik nog niet zoveel ineens geven maar wanneer je ze 3 dagen kunt bewaren zal het vast geen probleem gaan geven. Vanavond eten ze dus hun eerste kippennek! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#1310975
Eddy en Benjy schreef: Bedankt voor de reacties! Op de grond gooien had ik inderdaad al gedaan maar ze bleven aan een stuk. Omdat het de eerste keer is durf ik nog niet zoveel ineens geven maar wanneer je ze 3 dagen kunt bewaren zal het vast geen probleem gaan geven. Vanavond eten ze dus hun eerste kippennek! :biggrin2:
fijn zeg, en als er ook s een keer een luchie aan wat vleesje zit, daar kunnen honden goed tegen, mensen niet ;)
Door Benjy en Misty
#1310984
Inmiddels hebben ze gisteren dus hun eerste kippennek gehad. Ik heb de Smuldier, groenten en de kippennekken klaargemaakt, in de standaard gezet en op het commando ten teken dat ze mogen aanvallen gingen ze eten. Met een blik op de kippennekken was de eerste hap meteen gezet. Zonder enige moeite werkten ze de kippennekken naar binnen. Zelf moet ik er nog een beetje aan wennen.  ::) 
Door Nynke
#1311058
mijn hondjes van 9 kilo eten een kipkarkasje ook heel op, lekker even knagen  :) :) :)

Heb je het beginnersdocument in de bieb hier al gelezen ? aar staat precies in welke botten beginnersbotten zijn  :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door