Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1308927
Had voor br*khond een menu gemaakt, dat eet hij nu 4 weken, maar hij voelt nu weer wat dikker op zijn ribben. Hij is te dik en moet afvallen, dus heb het menu bijgesteld. Brokhond woog bij zijn laatste weging nog zo'n 56 kilo, in mijn ogen zou 50 kilo in de buurt komen van wat hij zou moeten wegen, Meer bewegen is geen optie, hij is in lichamelijke zeer slechte conditie, hij kan gedragsmatig niet los lopen dus alleen aangelijnd wandelen kan en dat doet hij ondanks het feit dat hij een niet operabele stukke knie heeft toch zo'n 3 uur op een dag. Even naar de dierenarts gaan om te wegen ook niet (gezien zijn gedrag), hij wordt af en toe gewogen op 't werk van mijn vader, maar dat kan maar heel af en toe, ik doe het dus met voelen en kijken qua bepaling weer dikker/weer wat dunner.
Wie wil even voor mij narekenen of ik zo nog in balans ben
bot 1575
vlees 630
orgaan (hart/nier/maag) 535
orgaan lever 95
groente 490 gram

Als bot eet hij op het moment konijnkop/karkas/bout en kipkarkas en zalmmix (50/50 herby), vlees paardenvlees/rundvlees (kop en spier en strot)/haas/hert, orgaan is kip/eend/rund, lever is rund/eend/kip. Hij eet verder eens per zoveel maaltijden een maaltijd vis (hele visjes) en eens per 2 weken heeft hij een pensdag (krijgt hij dan 400 gram gemalen van smuldier van). Als dit goed gaat ga ik het bot nog uitbreiden met eendenruggen en mag hij nog een kalkoennek proberen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1310235
Als je de barf-rekenhulp gebruikt, zit je goed. Zolang alles in dezelfde verhoudingen blijft is er niets aan de hand. Dit heb ik niet nagerekend omdat jij dat prima zelf kan.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom kan hij niet los kan lopen. Als het een gedragsprobleem is zoals je schrijft kun je daar toch aan gaan werken? Ik weet niet hoe oud de hond is maar mijn Annak kreeg ik toen hij 7 was en toen had hij misschien 10 keer in zijn leven los gelopen. Nu elke wandeling. Met een beetje training (in mijn geval een beetje veel training) lukte het wel.
Gebruikersavatar
Door kira
#1310244
Helaas zit dat er niet in, meneer is getrapt geslagen met 3 weken weg van het nest geweest heeft tig gezinnen gehad en is 2 keer door de dierenbescherming weggehaalt. Als hij een andere hond hoort grommen gaat hij er meer dan vol in en gaan zijn tanden er ook vol in. Er is druk aan hem gesleuteld en gewerkt (met begeleiding van deskundige en onder begeleiding van deskundige), hij is inmiddels redelijk hanteerbaar maar daarmee houdt het op. Het risico dat hij de mist in gaat is te groot en een andere hond schade laten oplopen door zijn gedrag is niet wat wij willen. Hij heeft het grondstuk om het huis waar die los kan scharrelen (en dat doet die ook) en verder maakt hij zijn wandelingen. Overigens denk ik ook dat hij gezien zijn lichamelijke conditie met loslopen weinig meer zal bewegen als aan de riem, in de ogen van de heren medici is het al wonderlijk dat hij gezien zijn heupgewrichten nog kan lopen (en daarom moet dus ook die 6 kilo eraf, hoe dunner hoe beter).
Door Lizzy
#1310643
[quote="kira"]
Had voor br*khond een menu gemaakt, dat eet hij nu 4 weken, maar hij voelt nu weer wat dikker op zijn ribben. Hij is te dik en moet afvallen, dus heb het menu bijgesteld. Brokhond woog bij zijn laatste weging nog zo'n 56 kilo, in mijn ogen zou 50 kilo in de buurt komen van wat hij zou moeten wegen, Meer bewegen is geen optie, hij is in lichamelijke zeer slechte conditie, hij kan gedragsmatig niet los lopen dus alleen aangelijnd wandelen kan en dat doet hij ondanks het feit dat hij een niet operabele stukke knie heeft toch zo'n 3 uur op een dag. Even naar de dierenarts gaan om te wegen ook niet (gezien zijn gedrag), hij wordt af en toe gewogen op 't werk van mijn vader, maar dat kan maar heel af en toe, ik doe het dus met voelen en kijken qua bepaling weer dikker/weer wat dunner.
Wie wil even voor mij narekenen of ik zo nog in balans ben
bot 1575
vlees 630
orgaan (hart/nier/maag) 535
orgaan lever 95
groente 490 gram

Als bot eet hij op het moment konijnkop/karkas/bout en kipkarkas en zalmmix (50/50 herby), vlees paardenvlees/rundvlees (kop en spier en strot)/haas/hert, orgaan is kip/eend/rund, lever is rund/eend/kip. Hij eet verder eens per zoveel maaltijden een maaltijd vis (hele visjes) en eens per 2 weken heeft hij een pensdag (krijgt hij dan 400 gram gemalen van smuldier van). Als dit goed gaat ga ik het bot nog uitbreiden met eendenruggen en mag hij nog een kalkoennek proberen.
[/quote]

Kom ik op 48% vleesbot, 19% vlees, 16% hart, nier en maag, 3% lever, 15% groenten.

Prima! Je afwisseling is ook uitstekend!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door