Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1307607
vince was in het weekend een beetje aan 't sleetje rijden, hapte een paar keer naar achteren...
dus dacht vanavond even langs de da te gaan voor die anaalklieren..
vanmiddag is ie lekker wezen zwemmen en ik deed hem daarna onder de waterblazer..
nah ja zeg, heeft die sukkel aan de onderkant van zijn staart, vlakbij zijn poepert heel stuk staart kaalgevreten!
Kijk ik verder zit er een stukje naast zijn poeperd dus ook 2 grote kale plekken..........
Vrijdag is ie ook nog onder de blazer geweest en heb ik niks gezien..
dit is in een weekend tijd kaal..........
het gekke is, het is niet rood of schilferig, het is droog met hier en daar een piepklein korstje...
heb er calendula zalf opgesmeerd en nu is ie niet meer aan 't rijen of bijten...
wat zou dat nou zijn, ineens die kale plekken???
Nou had ie boven op zijn rug bij de staartaanzet 1 grote kalige plek maar die is al weer aan het 'begroeien'...ik gaf daarvan de schuld aan de vlooiendruppels...
Door ~anna~
#1307748
calendula is goed en als dat niet meer helpt,Bach rescue smeren.deppen met kamillethee wil ook weleens helpen,dat verzacht ook lekker.
wat het is weet ik niet misschien gewoon irritatie van iets.
Door ellenned
#1307973
Kan ook zijn dat hij zo'n last van zijn anaalklieren heeft dat hij een gebied daar pakt en zo zijn pijn wegkrabt/vreet.
Kyran had toen heel zijn ballen kapot gelikt/gekrabt, ook in een paar dagen tijd. Ik kan je geen tip geven, op een gegeven moment zijn ze er uit gehaald, ze waren chronisch ontstoken en hij had er veel last van.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1308067
ja maar het gekke is dat de plekken niet rood of stuk zijn van het bijten..
zal vanavond eens trachten foto's ervan te maken..
Door mcSnurk
#1308087
bovenaan de staart? Is toch niet ook die vlinder- of vioolklier. Daar had ik een paar weken geleden ook een vraag met foto over. Is misschien hetzelfde.
Onder de staart, geen idee :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1308261
gemmaa schreef: bovenaan de staart? Is toch niet ook die vlinder- of vioolklier. Daar had ik een paar weken geleden ook een vraag met foto over. Is misschien hetzelfde.
Onder de staart, geen idee :-\
nee onderaan de staart..
vanavond toch maar effies naar de da om de anaalklieren na te laten kijken..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1308846
anaalklieren laten leegknijpen, zat niet veel in en was mooi helder...
noemde ze nog een lintworm maar daar heb ik niks van gevonden(eitjes oid)..
of vlooien????????
Nah, dat zal toch zeker niet!
Ik borstel de mannen iedere week zeker 1 a 2 x keer, en kijk dan de kammen na...
Zoveel jeuk heeft ie daar niet om vlooien te hebben, heb hem net helemaal nagekeken en zie niks...
misschien toch door een verdwaalde vlo gebeten?
geen idee, dus we zijn in feite niks wijzer geworden, wel armer..
Door Nynke
#1308848
vanaalst schreef: anaalklieren laten leegknijpen, zat niet veel in en was mooi helder...
noemde ze nog een lintworm maar daar heb ik niks van gevonden(eitjes oid)..
of vlooien????????
Nah, dat zal toch zeker niet!
Ik borstel de mannen iedere week zeker 1 a 2 x keer, en kijk dan de kammen na...
Zoveel jeuk heeft ie daar niet om vlooien te hebben, heb hem net helemaal nagekeken en zie niks...
misschien toch door een verdwaalde vlo gebeten?
geen idee, dus we zijn in feite niks wijzer geworden, wel armer..
dat lukt mij ook altijd heel goed bij de DA  ::) ::)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1308864
Nynke F schreef: dat lukt mij ook altijd heel goed bij de DA  ::) ::)

jip bekend.. de enige keer dat Boomer zich kaalbeet waren het de anaalklieren. Niet onstoken maar wel overvol..
Door ellenned
#1308920
vanaalst schreef: tja, dat waren ze niet eens..
ik heb geen idee, gok er maar op dat ie id is gebeten door een verdwaalde vlo ..
Dat zou kunnen. Maar ik heb de laatste dagen zoveel op internet zitten lezen dat ik er wel achter ben dat er veel oorzaken kunnen zijn van jeuk. Heeft de Da naar de huid gekeken, is de huid schilferig of niet?
Door Helma
#1308943
Huh raar hoor! ::)
Het is wel een typische vlek voor een lekkere vlooienbeet.
Ik weet nog toen Chester last had van vlooien, had hij zijn haar rond zijn kont ook heel kortgebeten.
Ik hoop dat het snel weer overgaat!
Knuffel aan Vince!
Door ellenned
#1308957
Dan even afwachten of het gewoon over gaat. Zo'n vieze vlo kan soms een hoop schade aanrichten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door