Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rob w.
#1308759
ik was vandag in duitsland en heb vel gekocht, zo ok menig rundtong (15). Nou ik denk het is zo as hart dus organ. is dat war?
Door Nynke
#1308764
volgens mij valt tong onder spiervlees en niet onder orgaan, maar ik weet het niet 100% zeker  :-\ :-\
Door rob w.
#1308798
ik dachte houde nit skelet bei elkar, werk zelbstandig. dus orgaan?
Door Lizzy
#1308815
rob w. schreef: ik dachte houde nit skelet bei elkar, werk zelbstandig. dus orgaan?
Ik reken het zelf onder orgaan. Om de reden die jij schrijft. Tong is ook veel vetter dan normaal spiervlees. Maar aangezien tong behoorlijk duur is, heb je er vast niet zoveel van kunnen kopen dat je het kunt voeren alsof het spiervlees is? (zo ja: dan zijn we jaloers ;D).
Door rob w.
#1308834
Lizzy schreef: Ik reken het zelf onder orgaan. Om de reden die jij schrijft. Tong is ook veel vetter dan normaal spiervlees. Maar aangezien tong behoorlijk duur is, heb je er vast niet zoveel van kunnen kopen dat je het kunt voeren alsof het spiervlees is? (zo ja: dan zijn we jaloers ;D).
Ik kan kopen 15. ongever 12 kg. Vor 2 euro pro kg.
Was in umg. Schleiden.
ok, het is orgaan.
2 euro nit veel ik denk? so, je jaloers  :biggrin2: :)
Door Lizzy
#1308841
rob w. schreef: Ik kan kopen 15. ongever 12 kg. Vor 2 euro pro kg.
Was in umg. Schleiden.
ok, het is orgaan.
2 euro nit veel ik denk? so, je jaloers  :biggrin2: :)
Ja :biggrin2:
Door Nynke
#1309298
dan heb ik weer wat geleerd, want ik daht echt dat het onder spiervlees viel  :-X

Dank Lizzy  :-* :-* :-*
Door Lizzy
#1309353
Nynke F schreef: dan heb ik weer wat geleerd, want ik daht echt dat het onder spiervlees viel  :-X

Dank Lizzy  :-* :-* :-*
Nou weet je, dit soort dingen zijn lastig. Tong is een spier. Hart is ook een spier. Maar mijn definitie voor spiervlees is het vlees dat het skelet bij elkaar houdt en voor beweging van het skelet zorgt. En als je die definitie hanteert, is tong en hart dus orgaanvlees. Ja, je kunt dan natuurlijk voor tong een uitzondering maken en van hart stellen dat het een soort van half orgaan half spiervlees is maar ik vind dat zelf nodeloos ingewikkeld. Tong en hart moet je beide niet in hoeveelheden voeren zoals je spiervlees voert. Tong is te vet, hart bevat meer van bepaalde vitamines en mineralen waardoor je menu ook uit balans raakt. En bovendien, geef je een heel prooidier: dan maakt zowel de tong als het hart maar een klein onderdeel uit van het totaal. Vandaar dat ik het onder orgaan reken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door