Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#1308736
Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje. Hoe zit dat eigenlijk met hartpatientjes die langere tijd furosemide krijgen en tekorten. Ik weet dat de Kalium aangevuld kan worden door bananen, maar hoe vul je de elektrolyten weer aan.

Ik heb ergens een keer opgevangen, als je elektrolyten te kort hebt, dat je daar ook weer een hartprobleem van kan krijgen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1309368
Met de electrolieten bedoelen ze de kalium. Furosemide spoelt de kalium uit en theoretisch gezien kun je dan een tekort aan kalium krijgen. Ik heb dat nog nooit meegemaakt maar het is wel iets wat je in de gaten moet houden als ze heel lang furosemide krijgen. Heel lang is maanden tot jaren.

Zowel een te hoog als een te laag kalium kan hartritmestoornissen geven.
Maar ik denk dat je met de banaan al heel wat ondervangt.
Door charmed
#1316065
Hoi,

Dat zou ik kunnen doen als ik daar een reden voor zie. Het was eigenlijk een vraag van mij uit voorzorg. Had het ooit gehoord. En mijn oudje staat al zeker 3 jaar op Furosemide. Alleen de dosering is 2 maanden geleden verhoogd, vandaar dat ik graag wilde weten. Voor nu krijgt ze zo af en toe een kwart banaantje, ze krijgen toch al veel fruit, maar een banaantje vinden ze ook lekker! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door