Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jeannette b
#1307702
Hallo allemaal,
ik zal me even opnieuw voorstellen, omdat ik al een tijdje niet meer gepost/gereageerd heb op barfplaats:
Ik ben Jeannette en heb 2 honden: Boomer, een boerenfoxje/friese stabij (althans dat staat in haar paspoort) en een labrador van ruim een jaar oud: Jake.
Mijn hond Boomer is een teefje van bijna 13 jaar. Ze is op 6 jarige leeftijd gecastreerd omdat ze een baarmoeder ontsteking had.

Sinds een paar weken zakt ze af en toe door haar achterpoten. Gisteren kon ze zelfs even  niet op haar linker achterpoot steunen.
Dagelijks loopt ze nog wel haar rondje van zo'n ruim een uur tot anderhalf uur mee, maar ze moet steeds vaker uitrusten tussen door.
Soms trekt ze samen met Jake nog een sprintje, maar naderhand ploft ze op haar kussen neer, en zie of hoor je haar niet meer totdat ze eten krijgt. Ze eet goed, is verder best vrolijk, en geeft geen pijn aan, behalve als je haar op wilt pakken, om bijvoorbeeld haar te helpen om in de auto te komen, dat doet haar zeer. Ze heeft overmatig veel vel, en de spieren zijn zo goed als verdwenen, ze is echt vel over been. Soms lijkt het alsof ze scheef op haar achterpoten staat, en ze loopt ook vreemd.

Ik wil haar graag een beetje helpen, maar omdat ze super gestresst is bij de da, ook omdat ze pas nog een vervelende ervaring heeft gehad bij de da, wil ik dit soort bezoekjes zoveel mogelijk vermijden.
Ik heb dus een paar vragen:
- ik heb begrepen dat sommige honden anabolen krijgen; hoe worden anabolen toegediend, en zijn er bijwerkingen?
- zijn er homeopatische middelen ter ondersteuning van spieren, en zo ja welke kun je dan het beste bij honden gebruiken?
- wat zijn jullie ervaringen met dit soort middelen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wil haar niet onnodig belasten met allerlei toestanden, omdat getrek aan haar lijf haar zeer doet.
Zolang ze haar eigen gangetje kan gaan is ze prima tevreden.  Ik zou het daarom juist zo jammer vinden dat haar grootste lol in haar leven: -haar dagelijkse wandelingetje- voor haar langzamerhand onmogelijk gaat worden.  :(

groeten, Jeannette
Door Laura2004
#1307715
Wat fijn je hier weer te zien! Ik heb me vaak afgevraagd hoe het met jou en de hondjes ging, helaas met Boomer niet zo goed dus.. :(

De situatie van Boomer lijkt op die van Sarah, de hond van mijn moeder, alleen is die nog twee jaar jonger en is het dus minder erg dan bij Boomer, maar bij haar merken we ook dat de bespiering (vooral in de achterhand) aan het verdwijnen is en ze struikelt wat vaker en zakt heel soms door haar pootjes. Wel loopt ze nog minimaal 2 uur per dag en is ze nog heel actief, gelukkig.

Mijn moeder is nu bezig met spiersupport om te kijken of het wat doet, dus dat zou ik je als eerste aanraden, ik kan je nog niet vertellen of het bij Sarah effect heeft, aangezien ze het nog maar een paar dagen geeft. En als dat geen effect heeft dan is het misschien idd goed om anabolen te laten toedienen, ik heb daar goede verhalen over gehoord. En aangezien Boomer nog graag meeloopt en geen pijn heeft is het zeker de moeite waard om dat te proberen. Ik weet niets van eventuele bijwerkingen, dat weten anderen misschien. Volgens mij worden anabolen met een injectie toegediend.

Verder heb ik geen andere tips, maar ik denk dat die vanzelf wel komen. Heel veel sterkte met Boomer :-* Het is niet leuk om je geliefde beestje zo te zien aftakelen...
Door Nynke
#1307721
Welkom terug Jeannette, hoewel de reden niet fijn is  :'(

Ik heb zelf ook een oudje, die ook wat door zijn benen zakt af en toe  :-X :-\

Ik heb geen tips voor je, heb zelf alleen Cholodin gegeven omdat Gunnar wat dementieverschijnselen vertoonde  :-X

Volgens mij, als je zoekt op anabolen, staat hier op BP wel wat recente info erover, ik meen er onlangs nog van iemand over gelezen te hebben !!

Sterkte met Boomer !!!!!
Door Jeannette b
#1307759
Hoi Laura,  :)
Hoe gaat het met je? En met je honden?
Bedankt voor je reactie. Het gaat gelukkig erg goed met Jake, maar hij begint Boomer wel een beetje als speelkameraadje te missen. Ze slaapt het liefst de hele dag door, en dat is voor zo'n actieveling als Jake minder leuk natuurlijk.
Ik denk dat ik inderdaad eerst maar eens iets als spiersupport ga proberen.
Het gaat erg hard, eind vorig jaar dacht ik nog dat ze het nog wel een aantal jaartjes vol zou houden, maar daar begin ik nu erg aan te twijfelen.
Haar nier en leverfuncties zijn volgens de da uitstekend. Maar ze begint doof te worden, en ze ziet ook niet alles meer. Soms kan ze zo raar om zich heen kijken, alsof ze spoken ziet of zo.
Ik ga morgen gelijk even langs de natuurwinkel.
Groetjes!
Door Jeannette b
#1307786
Hoi Nienke, leuke foto zag ik op barfplaats! Staat je erg goed die bril.  8)

Hoe oud is Gunnar onderhand? Hij ziet er erg bejaard uit.
Dementie verschijnselen heeft Boomer niet echt (denk ik).
Wel heeft ze wat eigenaardigheden af en toe. Dingen die ze eerder nooit liet zien, doet ze nu telkens.
Hoe verder ze aftakelt, hoe meer ik besef dat ik haar echt nog niet kwijt wil. Maar in dit tempo mag ik blij zijn als ze het eind van dit jaar nog haalt..

groetjes!
Door Nynke
#1307841
Gunnar is nu 13 jaar en bijna 3 maanden  ::)  en begint echt een oude dwaas te worden  ::)  stokdoof en ontzettend traag, speciaal 's ochtends en 's avonds  :-\
's middags loopt hij nog wel een lekker stukje mee, maar ik heb dan de Gunnarmobiel ook bij me, een driewielbuggy, niet voor honden gemaakt maar voor kinderen. Als hij moe is zit hij daar lekker in  :) :)
Door Lucienne
#1307892
Hallo Jeanette,

Boris is gestorven op 2e paasdag dit jaar. Ik heb hem een tijdje spiersupport gegeven, maar dit had weinig resultaat. Wij hebben vlak voor hij stierf annabolen gegeven. Dit wordt ingebracht door middel van een injectie. Volgens de da zou je op korte termijn resultaat kunnen zien. Boris stierf erchter voor de week om was. Dus over resultaten kan ik je helaas niets melden.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1307903
Lucienne schreef: Hallo Jeanette,

Boris is gestorven op 2e paasdag dit jaar. Ik heb hem een tijdje spiersupport gegeven, maar dit had weinig resultaat. Wij hebben vlak voor hij stierf annabolen gegeven. Dit wordt ingebracht door middel van een injectie. Volgens de da zou je op korte termijn resultaat kunnen zien. Boris stierf erchter voor de week om was. Dus over resultaten kan ik je helaas niets melden.
Ach gossjie....arme Boris, arme jullie  :'(
(en sterven op 13 april...... :'( (mijn verjaardag)) Nog gecondoleerd, Lucienne!
Door Laura2004
#1308016
Jeannette b schreef: Hoi Laura,  :)
Hoe gaat het met je? En met je honden?
Bedankt voor je reactie. Het gaat gelukkig erg goed met Jake, maar hij begint Boomer wel een beetje als speelkameraadje te missen. Ze slaapt het liefst de hele dag door, en dat is voor zo'n actieveling als Jake minder leuk natuurlijk.
Ik denk dat ik inderdaad eerst maar eens iets als spiersupport ga proberen.
Het gaat erg hard, eind vorig jaar dacht ik nog dat ze het nog wel een aantal jaartjes vol zou houden, maar daar begin ik nu erg aan te twijfelen.
Haar nier en leverfuncties zijn volgens de da uitstekend. Maar ze begint doof te worden, en ze ziet ook niet alles meer. Soms kan ze zo raar om zich heen kijken, alsof ze spoken ziet of zo.
Ik ga morgen gelijk even langs de natuurwinkel.
Groetjes!
Hier gaat alles goed hoor  ;)

Fijn te horen dat het goed gaat met Jake, ik had ook niet anders verwacht  :) Hoe heeft hij zich verder ontwikkelt? Ik meen me te herinneren dat hij op jonge leeftijd al heel erg braaf was. En heb je niet een nieuwe foto van hem, ik ben wel benieuwd hoe die nu is, want hij zal nu wel uitgegroeid zijn.

Als ik dat van Boomer lees word ik een beetje verdrietig, want wij hebben nu met Sarah hetzelfde, wij hebben echt het gevoel dat ze heel oud gaat worden, maar als ik dan lees hoe snel het met jouw Boomertje gaat, dan weet ik niet of we gelijk gaan krijgen, want het is wel zo dat Sarah ook heel weinig bespiering meer heeft en die is twee jaar jonger dan jouw Boomer... :-\

Heel veel sterkte en ik hoop dat de spiersupport iets doet voor haar en anders zou ik toch even met de dierenarts overleggen wat te doen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1308050
Hoi Jeanette,

Wat ontzettend jammer dat Boomer zo hard achteruit gaat. Ik heb verder geen tips voor je, ja die ostheopaat zou ik ook zeker proberen. Heel veel sterkte voor de komende tijd en ik hoop dat Boomer toch nog weer wat vooruit gaat :-* :-*

maar eh, we missen je wel hoor met je verhalen over Boomer en Jake :-* :-*

29 augustus ben ik in Rijssen, heb niet zo heel veel tijd dan, heb dan vanaf 3.30u een familiefeest in Markelo bij De Poppe, maar als je het lukt vind zouden we nog wel een eindje kunnen wandelen in het bos. Rakker heb ik dan ook bij me. Laat maar weten of je a) tijd hebt b) er zin in hebt........
Door Jeannette b
#1308389
Dian schreef: Hoi Jeanette,

Wat ontzettend jammer dat Boomer zo hard achteruit gaat. Ik heb verder geen tips voor je, ja die ostheopaat zou ik ook zeker proberen. Heel veel sterkte voor de komende tijd en ik hoop dat Boomer toch nog weer wat vooruit gaat :-* :-*

maar eh, we missen je wel hoor met je verhalen over Boomer en Jake :-* :-*

29 augustus ben ik in Rijssen, heb niet zo heel veel tijd dan, heb dan vanaf 3.30u een familiefeest in Markelo bij De Poppe, maar als je het lukt vind zouden we nog wel een eindje kunnen wandelen in het bos. Rakker heb ik dan ook bij me. Laat maar weten of je a) tijd hebt b) er zin in hebt........
Hoi Dian, tuurlijk vind ik dat leuk. Moet alleen wel nachtdienst draaien dan, dus ik kan eigenlijk alleen na de middag. Maar misschien in het begin van de middag?
groetjes!
Door Jeannette b
#1308394
yuki13 schreef: Misschien ook naar de osteopaath??
(even zoekfunctie gebruiken  ;))
Mijn oudje heeft soortgelijke klachten en heeft baat bij de osteopaath  ;)
Bedankt voor je reactie.  :)
Tja, Boomer is bijna panisch voor alles wat dokter is. Ze raakt zo in de stress, dat ik wel eens bang ben dat ze er in blijft.
Ik ga eerst maar eens spiersupport proberen. Ik hoop dat ze hier baat bij heeft. En het is voor haar stress-vrij..
Door Jeannette b
#1308403
Lucienne schreef: Hallo Jeanette,

Boris is gestorven op 2e paasdag dit jaar. Ik heb hem een tijdje spiersupport gegeven, maar dit had weinig resultaat. Wij hebben vlak voor hij stierf annabolen gegeven. Dit wordt ingebracht door middel van een injectie. Volgens de da zou je op korte termijn resultaat kunnen zien. Boris stierf erchter voor de week om was. Dus over resultaten kan ik je helaas niets melden.
Ja, je had het al verteld tijdens de nestwandeling. Hoe is Storm daar nou onder?
Ik weet wel dat Jake er niks van snapt als Boomer om welke reden dan ook ergens niet bij aanwezig is. Hij is dan echt uit zijn hum.
Ik ben bang dat wanneer het zover is, dat Jake haar enorm gaat missen.  Ze zijn erg dikke maatjes.

groetjes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door