Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1308197
Op Corfu zit een Husky in de opvang, bij wie vorig jaar is vastgesteld dat ze een pancreasdeficiet heeft. Ze krijgt sindsdien hiervoor speciaal voer (Lypex), 2x per dag. Ze is vol energie, maar als ze meer voer krijgt, krijgt ze weer diarree. Ze weegt slechts 13 kg. Hoe zou je een dergelijke hond beter op gewicht kunnen krijgen?
#1308251
sommige honden worden niet dikker.
Jopie krijg ik ook niet dikker als ik haar meer voer geef dan is haar poep ook gelijk geler en dunner.
Ik ga nu weer naar 3x per dag en dan kijken hoe ze het er op doet dat zou voor dat hondje ook te proberen zijn.
#1308831
Als je alleen die enzymen gebruikt op brokken wordt het moeilijk om een hond dikker te krijgen. Ik had ze ook op brokken met enzymen te mager.
petrap schreef: Nee, de hond woont op Corfu en kvv voor pancreasproblemen is daar niet verkrijgbaar.
#1309114
Zorg dan dat je lauw water bij de brokken doet en de capsule of capsules open maken en de inhoud over het voer en goed door roeren.
Dit laat je minimaal 20 minuten staan en dan geef je het.
Het beste is dus 3 of 4 x per dag eten geven later kan je dat terug brengen naar 2x
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door