Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1307221
Gister bedacht ik me dat het een jaar geleden is dat ik met Boomer naar Schotland ben geweest en dat het dus ook een jaar geleden is dat ze ontwormt is. Wat zouden jullie doen?!
Door Lizzy
#1307263
Ik ontworm ook nooit preventief omdat ik denk dat dit zinloos is. Ik doe eens in de zoveel tijd of bij verdenking een mestonderzoek.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1307295
Ik heb bij mijn beide honden 3 jaar lang, elk half jaar, een mestonderzoek laten doen.
Daar is nooit wat in gevonden.
Ik doe nu dus helemaal niets meer.
Pas als ik het idee mocht krijgen dat ze wormen zouden kunnen hebben, ga ik  een mestonderzoek laten doen of direct ontwormen als ik ze duidelijk zie zitten.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1307554
Ik zat ook te denken aan een mestonderzoek. Maar laten jullie dat bij je da doen of via de post? Had hier ergens gelezen dat sommige het opsturen :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1307590
Ik laat het gewoon bij mijn eigen da doen, kost dacht ik iets van 15 euro.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1307661
Sanyo schreef: Ik laat het gewoon bij mijn eigen da doen, kost dacht ik iets van 15 euro.
Ik zal ze eens vragen of ze dat doen. En lever je dan van 1 dag in of van meerdere dagen?!
Door Eef+Stippels
#1307965
MarijeEnBoomer schreef: Ik zal ze eens vragen of ze dat doen. En lever je dan van 1 dag in of van meerdere dagen?!
Volgens mij van 3 dagen, dacht dat mijn da dat destijds zei.

Ik ontworm ze hier wanneer ik denk dat ze wormen hebben, maar dat is bijna nooit.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1309561
Ik lever dan van drie dagen in, bewaard in de koelkast.

De eerste keer ben ik gewoon naar de da gegaan met de ontlastings monsters en gezegd dat ik die nagekeken wou hebben op wormen/eitjes.
Ze stonden me toen wat wazig aan te kijken, met de mededeling dat ontwormen net zo duur was als het onderzoek. Ik heb geantwoord dat ik het dus gewoon onderzocht wou hebben en geen zin had om onnodig gif in mijn hond te stoppen.
De da vertelde me later een keer dat ze ontwormmiddelen nog nooit als gif had bekeken. Maar op mijn antwoord dat die wormen niet zo maar vanzelf dood gingen, vond ze dat daar toch wel wat in zat.Ik heb ze daar wel aan het denken gezet. Zeker nadat keer op keer bleek dat er geen sprake was van wormbesmettingen. Maar ja, ze vond dat ze het wel heel druk zou krijgen als ze ipv elke keer een ontwormkuur te verkopen ontlastingonderzoek zou moeten doen :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1309688
Dan neem ik als ik voor dr enting ga gewoon ontlasting van 3 dagen mee  :)
Ze zullen me wel weer aan kijken of ik gek ben  ::)
Door De Geijsjes
#1309809
MarijeEnBoomer schreef: Dan neem ik als ik voor dr enting ga gewoon ontlasting van 3 dagen mee :)
Ze zullen me wel weer aan kijken of ik gek ben ::)
Neem je camera mee ... kunnen wij meegenieten :biggrin2: :P
Door Doedels
#1309921
Ik heb mijn honden als pup ontwormd en daarna nooit meer. Ze zijn 10 en 7 jaar. Petr heeft veel darmproblemen gehad omdat hij in de eerste twee jaar van zijn leven nog brokken kreeg. Nadat dat met rauw voer helemaal in orde is gekomen, begon de ellende op een gegeven moment weer. Ook Hafan kreeg diarree. Op een gegeven moment moesten we er drie keer per nacht uit. We zagen er uit als zombies. Uiteindelijk bleek Petr wormen , chiardia en een E colie te hebben. Hafan had 'slechts' Chiardia. De rust is inmiddels weer gekeerd, maar ik schrik nog elke keer als de ontlasting niet helemaal in orde lijkt.
Dat neemt niet weg dat ik niet zomaar ga ontwormen. De volgende keer dat ik een vermoeden heb, laat ik weer een mestonderzoek doen.
Door Peter79
#1310163
Mijn hond is nu 10 maanden en ik heb nu twee keer een mestonderzoek laten doen. (3 dagen ontlasting)
Niets gevonden.
Ik meen dat het 9 euro kostte, maar ik had er ook andere dingen bij, dus ik weet het niet zeker.
Mijn dierenarts keek er helemaal niet raar van op, maar ja, die heet dan ook Tannetje. :P :P :P
Gebruikersavatar
Door Dian
#1310214
ik heb Rakker onlangs een keer ontwormd, omdat ik een worm zag zitten, maar achteraf leek het wel een elastiek ofzo......... heb ook niet gezien dat er meer wormen uitkwamen na de kuur. Verder ontworm ik niet en heb ik eigenlijk ook nog nooit een mestonderzoek laten doen......
Door Danny
#1311032
Ik ontworm Gina na een vakantie met MIlbemax. Is ook tegen de hartworm.
Verder tussen door nooit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door