Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nanna
#1307233
GRaag had ik jullie advies want ik weet het niet meer,
wij hebben dus 3 honden een duitse dog van 7(reu) een engelse bulldog van 4 (teef)en een engelse bulldog van16 maanden(reu)

De jongste buldog is wat ze wel noemen een "zorg hond'helaas weet hij van geen ophouden en likt bijna de dog en z'n moeder "kapot"wat we ook doen hij blijft aan de gang helaas corrigeren de andere hem ook niet met het gevolg dat ze kapotte plekken krijgen van het likken.
hopelijk weten jullie me te helpen
Gebruikersavatar
Door Riek
#1307265
Iets vies op de moeder smeren zodat hij het niet meer lekker vindt?
Door pallas
#1307298
Ik zou een gedragdeskundige inschakelen, daarnaast nog eens helemaal van voor tot achter laten nakijken door de d.a.
zodat je evt lichamelijke klachten (die dus ook stress op leveren) kan uitsluiten.
Door Decibels
#1307357
Ik denk dat dit een gewoonte is geworden en dat je de cirkel moet doorbreken. Kun je 'm apart zetten...in een bench ofzo, zodat ie wel de andere ziet, maar er niet bij kan?
Door nanna
#1307364
HIJ IS AL NAGEKEKEN DOOR DE DA EN  ER IS NIETS GECONSTATEERD .GT BEN IKZELF MAAR KAN NIETS VINDEN WAARDOOR DIT GEDRAG VOORT KOMT.
HIJ IS VANAF PUP AL EEN "ZORGHOND '

hIJ ZIT NU OOK VAAK APART MAAR JA DAT IS OOK MAAR EEN TIJDELIJKE OPTIE  WANT ZODRA HIJ WEER"LOS" ÏS BEGINT HET VAN VOOR AF AAN.
IETS OP DE ANDERE HONDEN DOEN WAT HIJ VIES VIND IS WAT MOEILIJK WANT HIJ VIND ECHT NIETS VIES(HAHAHA)
het maakt hemook niet uir wat hij "schoonmaakt"oren poten wangen of wat dan ook.
Heb hem ook al eens bij mijn dochter geplaats maar daar doet hij het zelfde bij haar hond.
het  is zo jammer want het is een top hond met een karakter van goud
Laatst gewijzigd door nanna op ma 13 jul 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nanna
#1307655
hij is ook nagekeken door een andere gedragsterapeute maar ook deze geeft aan dat het "gewoon"eenzorg hond is.
bedankt voor het meedenken en we gaan verder zoeken
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1307692
bij de d.a. kun je een spray halen wat dus tegen het bijten is..
dat smaakt vies.. (is lavendel)
in principe vinden honden het dus echt niet lekker en is het onschadelijk..
Door nanna
#1307723
JEETJE DAT WIST IK NIET GA HET MORGEN GELIJK HALEN HEEL ERG BEDANKT
Door *Natasja*
#1307735
Beau van mij deed dat altijd bij Benthe d'r oren, het arme schaap had om de haverklap ontstoken oren omdat Beau er de hele tijd aan liep te soppen.

Ik heb hem toen, op de momenten dat hij het wilde doen, een snuitje omgedaan (zo'n ding wat ze bij de DA ook gebruiken voor bijterige honden). Hij moest het dan een kwartiertje ofzo omhouden van me, daarna mocht het weer af tot het moment dat hij het weer probeerde. Ik vond het verschrikkelijk om te moeten doen, maar ik had op een gegeven moment geen keuze meer, Benthe d'r oren waren vuurrood, ze klapperde de hele dag. Nu probeert hij het nog weleens, maar hij stopt er nu wel mee als ik hem tot de orde roep.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door