Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1307338
Ik heb aan bot op mijn menu staan: kippennekken, haaskarkas, eendkarkas, kipkarkas, eendenruggen, kwartel en vis..
Kan dit allemaal al door de pup gegeten worden (8 weken oud) of kan ik bepaalde botten beter nog even vervangen door wat anders?

En hoe kan ik haar het beste laten wennen aan het knagen, gewoon alles platmeppen en dan eerst de botten voeren en daarna de orgaan en spiervlees?

En hoe verdeel ik de porties over 4 x per dag?
Kan dat bv 's ochtends de helft van het bot met de helft van het orgaanvlees, daarna groentemix (met een beetje vleesmix), daarna spiervlees en 's avonds de andere helft van het bot met de 2de helft van het orgaanvlees?
Laatst gewijzigd door wenche op ma 13 jul 2009, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#1307340
Ik zou met de haaskarkas iig even wachten, je weet nooit hoe oud/hard het is. Hetzelfde geldt voor de eend, als het wilde eend is. Dan zou ik liever eendennekken nemen. Konijn zie ik er niet bijstaan, maar dat zou ook wel kunnen. En dan vindt ik ruggen beter verteren als poten.
#1307342
De haas is konijn geworden, was ik vergeten te veranderen in mijn menu... Denk dat ik dan de eend vervang voor de kip... Dan krijgt DeeJay voorlopig dus maar een extra eendenmaaltijd en Pip een extra kippenmaaltijd...
#1307445
Hier ook een pup van 8 weken en zij eet tot nu toe:
Kwartel
Sardientjes
Kippennekken
platgemepte eendenekken
platgemepte kippekarkas
kipperug
platgemepte parelhoenkarkas
Eendenkarkas van Shaweca
Haaskarkas van Shaweca. De karkassen van Shaweca kan ik met mijn handen uitelkaar trekken die zijn dus echt niet hard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door