Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1296775
vindt altijd wel dat ze wat drapperige ontlasting hebben van strot...ik geef er altijd wel flink bot bij..
ik jouw geval kan je er kippenekken/karkassen bij geven als je hond nog niet zo gek veel gewend is.
Door deja
#1296840
Zij zijn nu helemaal op barf en vind de ontlasting helemaal niet altijd zo stevig heb toch 52 bot/vlees 25 spier 13 orgaan en 10 groente dus dacht toch wel dat ik aardig goed zat.
Volgens mij was het met dat vlees uit Abcoude de ontlasting wat steviger maar ze zijn net over dus maar even afwachten.
Door wendy71
#1297750
Hier zijn ze dol op een goedbevleesde strot. :)
De ontlasting daarna is altijd okee, niet te slap maar ook niet te stevig.
Door deja
#1306058
Ik krijg hier op barfplaats te horen dat runderstrot spiervlees is met wat kraakbeen, ik las in de thesis van Erwin van Geijtenbeek dat runderstrot onder orgaan valt, wat is waar.
Gebruikersavatar
Door Kees
#1307001
Ik geef ook regelmatig runderstrot. Ze vinden het hier heel lekker. Ik heb overigens al een paar keer een heel hard en rond botje uit zo'n strot moeten snijden. Durfde het niet aan om het ding zo te geven.  Hebben jullie dat ook wel eens?

Deja, ik ben maar een leek op barf-gebied, maar runderstrot lijkt me geen orgaanvlees.

Kees.
Door Ziviaantje
#1307010
Volgens mij moet een orgaan een functie hebben in het spijsverteringssysteem , zoals nieren, lever en als uitzondering dan de hart ( wat ik zelf niet goed begrijp, want een hart is een spier en lijkt me dus spiervlees, maar heb begrepen dat het onder orgaanvlees valt  :) ). Strot lijkt me dus gewoon spiervlees....
Gebruikersavatar
Door pike
#1307053
De strot is een alsmaar terugkerend onderwerp hier  :)
Voor mij is strot kraakbeen  met meer of minder tot geen spiervlees eraan.
Ik geef ze niet meer want hier loopt het bij alle drie de honden dun door de broek na eten van strot.

Van Wikipedia:
"Het strottenhoofd (larynx) is het orgaan in de hals van zoogdieren dat betrokken is bij de ademhaling, bescherming van de luchtpijp en het maken van geluid. Het strottenhoofd bevindt zich op dat punt in de keel waar luchtweg en voedselweg gescheiden worden. In het strottenhoofd bevinden zich de ware stemplooien of ware stembanden.
Het strottenhoofd bestaat uit een aantal kraakbenen onderdelen die verbonden zijn met pezen en spieren".
----------


Strot is dus een orgaan maar orgaanvlees valt er niet aan te ontdekken.
aussie schreef: Volgens mij moet een orgaan een functie hebben in het spijsverteringssysteem ,
Een orgaan heeft een functie maar dat hoeft niet perse in het spijsverteringssysteem te zijn. De huid bijv. is ook een orgaan.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1307099
Is ook maar net hoe je in dit geval 'orgaan' ziet.
Ik neem aan dat het voornamelijk gaat hoe het opgenomen wordt in de hond z'n lichaam.
Dus spiervlees als spiervlees met de daarbij behorende voedingsstoffen.

Dingen die 'wij' onder orgaan noemen als vlees geven aan honden, zullen die delen van een dier zijn die bepaalde voedingsstoffen hebben die niet onder het kopje spiervlees-soort vallen. bv vit. A in lever om maar iets te noemen.
Dus logisch nagedacht heeft strot ong. dezelfde voedingswaarde als spiervlees en valt het dus onder kopje spiervlees.

Terwijl het in de wetenschap genoemd wordt als orgaan omdat het een functie is in het lichaam.

Hart is een spier in de wetenschap (ook orgaan meen ik) maar heeft eigenschappen van orgaan-soort en wordt dan gegeven als orgaan.

zo zie ik het  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door