Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1306403
noez zat net bij me op schoot.. en ineens slaat ze haar klauwen in mijn been..
alle 4.. dus ik werd pissig en trek die nagels los.. ze is wel vaker lomp..
maar nu liep ze met 4 poten wijd en grote ogen weg..  :'(
ze wilde gelijk naar buiten.. maar ik kon haar tegen houden en even rustig knuffelen..
ze trok wel gelijk weer bij..
werd wel direkt rustiger..

toen liep ze naar de bank om daar te gaan liggen.. en zie ik dat ze iets raar loopt links achter..
dat was me nog niet eerder opgevallen..

ik blijf me nl altijd zorgen maken om die blaasontstekingen..
door het klussen hier in huis ben ik het overzicht kwijt geraakt wb haar gezondheid..
ze eet normaal.. drinkt veel water omdat ik dat meng met haar eten..
en die keren dát ik haar zie plassen hoor ik haar niet mopperen ofzo..
en dat deed ze met blaasontstekingen wel altijd..

nu vraag ik me af..
noez is 16.. (bijna)
zou dit met een evt. nierbekkenontsteking te maken kunnen hebben?
hoe zou ik moeten zien dat ze dat heeft?
denk niet dat t zo is.. want t lijkt me geen pretje..
maar ik maak me gewoon ineens wel zorgen..

ik ben van plan om het even aan te kijken.. vooral ook omdat ze gelijk weer rustig werd en zich normaal ging gedragen..
het was echt een flauwte van een paar seconden.. meer niet..
maar ik ben dr wel van geschrokken..  :(
Door joo-tje
#1306606
Klinkt ook wel een beetje als een lichte epileptische aanval. Pepe mijn kater die nu niet meer leeft, had dat ook wel eens. Ook kortdurend maar wel dat hij bv van de bank viel of zomaar ergens languit ging liggen met blik op oneindig. Duurde soms heel kort.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1306615
mijn vroegere ouwetje prutsie heeft eens een serieze hersenbloeding gehad.. (vermoed ik)
die kon weken daarna nog niet eten zonder zijn klauwen uit te slaan van schrik..
aan noezels zie ik nu gelukkig niks meer..

ze heeft vannacht ook helemaal niks gegeten..
zou het ook door te kort aan voedingsstoffen kunnen komen?
Door joo-tje
#1306627
Mijn Pepe had wel na die kleine epileptische aanvalletjes veel vermoeidheid. Hij moest dan heel erg bijkomen dat duurde meestal veel langer als die kleine aanvalletjes van een minuut of 2.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1306680
een nierbekkenontsteking geeft koorts en veel pijn en een stevig ziekgevoel. ik kan zelf geen thermometer in mn katten stoppen, dus voel altijd aan de oortjes en neus en soms voetzooltjes om een beetje een indicatie te krijgen. als ze normaal koel aanvoelen, dan wss geen koorts.
het zou best eens een soort toeval of TIA kunnen zijn. ze heeft er ook wel de leeftijd voor.

dikke kus voor de kwijlert.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1306769
noezels ziet er niet ziek uit..
ik maak me gewoon een beetje zorgen omdat ik t gevoel heb het overzicht kwijt te zijn door alle veranderingen..
maar ziek is ze allerminst.. alleen vanmorgen ging t even niet goed..
ze slaapt nu lekker op de bank.. eigenlijk slaapt ze zowiezo veel.. maar ja.. ze is dan ook bijna 16..

ik zal die kwijlert een kus van je geven koekje.. :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door