Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jette
#1302760
Ik heb een pupje van nu 15 weken en als hij met de auto moet dan is hij echt ziek.Ik heb  al geprobeerd om hem geen eten ervoor te geven maar dat maakt geen enkel verschil.Is er iets wat ik heb zou kunnen geven wat geen kwaad kan .Ik wil met de training beginnen maar dan moet hij een maal in de week mee voor zo,n 25 KM.Ben al begonnen met hele kleinen stukjes maar dat schiet nog niet erg op.Ik heb niet het idee dat het tussen de oren zit want hij gaat vlot mee en is niet bang.Ik heb hem ook al eens op schoot genomen als afleiding maar ook dat werkte niet.Omdat ik wil dat hij goed met andere honden overweg kan wil ik niet te lang meer wachten met de training. Drea
Door Alba
#1302774
Is hij in de auto druk, of gaat hij rustig liggen? Ik hoor het vaker van pupjes dat de maag in het begin niet echt tevreden is met auto-rijden. Bij sommigen helpt het als ze in een (donkere, dichte) bench gaan, bij anderen juist als ze naar buiten kunnen kijken, dus misschien kan je dat nog proberen? Heb je nog andere honden? Misschien samen met een ervaren hond die auto rijden heel normaal vind een ritje maken?

Pepermunt-olie kan heel goed helpen tegen misselijkheid! Als hij ook wat onrustig wordt van het rijden, is Bach Rescue ook een tip: van tevoren alvast wat geven zodat het al opgenomen is voor je de auto ingaat en eventueel ook tijdens het rijden. En rustig opbouwen van de afstand is denk ik ook wel slim.

Succes, het is wel lastig als je hond niet goed tegen autorijden kan!
Groetjes, Anne
Door Nynke
#1302779
en nog een tip:  Rij  in het begin alleen maar naar plekjes die leuk zijn, het bos, strand o.i.d.  :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1302788
pilletjes tegen wagenziekte helpen ook heb ik begrepen..
kinderdosering..
vaak is dat een tijdje nodig.. en na een aantal maanden zijn ze eroverheen gegroeid..
Door inni
#1302829
Misschien moeilijk te geloven (ik geloofde 't ook niet voor ik 't bij m'n maltezer mocht ondervinden).
Ken je die rubberen stripjes (met binnenin een koperdraad) die aan de onderkant van sommige auto's ziet zwieren? M'n broer had 't voor zijn hond uitgeprobeerd en 't werkte volgens hem (ja dag Jan :D). Maar ach waarom 's niet proberen ipv direckt naar medicijnen te grijpen. Wel vanaf de eerste keer was 't gedaan met braken, 'k dacht toen nog dat 't toeval was en ben dan met de andere auto 's gaan rijden, na een kleine km begon de ellende alweer. Vanaf toen bengelt er aan m'n auto een staartje, maar m'n hond is niet meer ziek :)
Je moet 't wel goed laten bevestigen , de koperdraad moet contact maken met de metalen onderkant van je wagen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1302836
Ik heb zo'n strip onder de auto (omdat ik altijd stroom krijg), maar des al niet te min had mijn pup last van heftige wagenziekte.
Bij Tika hebben de reistabletjes van VSM, Travelin, heel erg goed geholpen.
Ze zijn gewoon te koop bij de drogist.
Door jette
#1303405
Ik heb niet de indruk dat het tussen de oren zit want hij is niet bang en gaat vlot mee.Ik heb hem ook al eens op schoot genomen om af te leiden maar ook dat hielp niet.Wat me wel is opgevallen dat het iedere keer na ongeveer de zelfde tijd is ,dus zoveel rotondes en afslagen en dus denk ik dat het toch met de beweging te maken heeft.Bedankt voor de tips ga ze zeker proberen want hij echt heel erg ziek ,eerst kwijlen en dan braken echt zielig. Drea
Door lindaw
#1304216
Wij zitten met hetzelfde probleem met onze jonge hond, we gebruiken nu idd reisziekte van VSM/PUUR en merken echt veel verschil!
Door Suzanne
#1305883
wij hadden destijds super resultaten met DAPP spray maar het is overigens wel vanzelf overgegaan.
Besteed er bij frummel niet teveel aandacht aan.... opruimen, schoonmaken klaar ;-)  niet "aggossie" gaan doen... !!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1305884
Sanyo schreef: Ik heb zo'n strip onder de auto (omdat ik altijd stroom krijg), maar des al niet te min had mijn pup last van heftige wagenziekte.
En helpt zo'n strip voor baaasjes die geelektrocuteerd worden? Ik durf na het autorijden niet eens de deur aan te raken :nerves:
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1306082
*Dorothea* schreef: En helpt zo'n strip voor baaasjes die geelektrocuteerd worden? Ik durf na het autorijden niet eens de deur aan te raken :nerves:
Wel wat, maar niet altijd, ik ben nog altijd van de deur dicht doen met mijn elleboog.....
Door inni
#1306220
Sanyo schreef: Wel wat, maar niet altijd, ik ben nog altijd van de deur dicht doen met mijn elleboog.....
:confused1: :confused1: Nu je me eraan laat denken, ik krijg ook altijd van die vervelende schokken en sluit de autodeuren met m'n ellebogen ;)  Dus, daartegen werkt 't ook niet.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1307271
Ik duw altijd tegen het raam om de deur dicht te gooien.
Het ligt aan je schoenen. Op mijn werk krijg ik schokken als ik bepaalde schoenen aan heb.
En om weer even on topic te komen.
Ik heb een logé die ook wagenziek is.
Zondag gaat ze met me mee naar België, das ong 110 km rijden.
Ik ga haar voorin zetten en hoop dat ze niet gaat spugen.
Tips zijn welkom...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door