Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1304939
In een eerder topic werd dit middel genoemd als alternatief voor o.a. Pulvex. Het heeft als voordeel dat het naast bescherming tegen teken,ook vlooien, zandvliegjes en muskieten bestrijdt. In Nederland is het niet leverbaar, ook dierenartsen kunnen het niet bestellen ( de mijne kende het niet eens).

Heb geprobeerd om het via www.medicanimal.com te bestellen, maar daar gaven ze aan dat ze niet konden leveren naar landen waar het niet " available" was, ook niet als je een recept van je dierenarts hebt.

Op Duitse, Belgische en een Australische site las ik alleen maar enthousiaste berichten, daar wordt het dus wel verkocht.

Ik heb daarop een mailtje gestuurd naar Bayer Nederland met de vraag waarom het hier niet leverbaar is, maar ik denk dat ik daar als particulier geen antwoord op krijg :-\

Ik kan er binnenkort via Duitse kennissen waarschijnlijk wel aankomen, maar wat ik nieuwgierig naar ben: hoe komt het dat het in veel landen wel gewoon verkrijgbaar is en hier niet? Heeft dat te maken met licenties of registratie o.i.d. en zo ja: welke instantie(s) bepaald/bepalen dat?
Door Nouchka
#1305191
Geen idee waarom ze Advantix in bepaalde landen niet verkopen. 
In ieder geval, ze verkopen het wel in België en ik was er tot voor kort heel tevreden over.  Het hielp bij mijn setters waar Frontline niet meer hielp.  Mijn cocker kan er echter niet tegen, die is goed met Frontline.
Laatste keer dat ik het nu gebruikte was het al na 2 weken uitgewerkt.  Bailey draagt nu een Scalibor band, maar zelfs dan kan ik nog teken van haar lijf plukken. 
Ik heb het gevoel dat ze de teken dit jaar erg vastberaden zijn.  ::)
ALs er kandidaten zijn, kunnen we misschien afspreken om het op te sturen.  Zou ik willen doen hoor, geen probleem.
Door millyckk
#1305237
Toevallig, ik  had nog geen 5 minuten geleden mijn in Nederland wonende Duitse schoonzus aan de telefoon,zij heeft een nichtje die dierenarts is in Duitsland en gaat haar bellen of zij er aan kan komen. Mocht dit niet lukken dan zou ik graag van je aanbod gebruik maken!

Wat betreft die Advantix nog een vraagje: laat dit middel ook vlekken na in de vacht? Heb een witte hond en die hield wel drie weken een vieze zwarte vlek in de vacht van de Pulvex :(

Ben trouwens nog steeds wel benieuwd waarom het niet in Nederland wordt verkocht!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1305333
milik schreef: Ik heb daarop een mailtje gestuurd naar Bayer Nederland met de vraag waarom het hier niet leverbaar is, maar ik denk dat ik daar als particulier geen antwoord op krijg :-\
De reden is hier op bp al meerdere malen genoemd en helemaal geen groot geheim voor de "particulier": het is niet in NL geregisteerd, dus mag het niet verkocht worden.

Trouwens als je pulvex en advantage combineert heb je advantix.
Door millyckk
#1305347
*Dorothea* schreef: De reden is hier op bp al meerdere malen genoemd en helemaal geen groot geheim voor de "particulier": het is niet in NL geregisteerd, dus mag het niet verkocht worden.
Trouwens als je pulvex en advantage combineert heb je advantix.
Dat heb ik met behulp van de zoekfuctie niet kunnen vinden! Dan nog interesseert het me wie dan over die registratie gaat/gaan? Heeft dat met bepaalde eisen te maken of is het een financiele kwestie?

Bedoel je dat je pulvex en advantage samen kunt geven? Is dat niet heel veel chemie in een keer :-[
Nog een vraag: als je pulvex en advantage samen geeft, is dat dan een alternatief voor een Scaliborband?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1305389
milik schreef: Dat heb ik met behulp van de zoekfuctie niet kunnen vinden! Dan nog interesseert het me wie dan over die registratie gaat/gaan? Heeft dat met bepaalde eisen te maken of is het een financiele kwestie?
Een registratie kost een heleboel geld
Bedoel je dat je pulvex en advantage samen kunt geven? Is dat niet heel veel chemie in een keer :-[
mocht je dat willen doen, dan zou ik het niet gelijk geven, maar met 2 weken tussentijd.
Nog een vraag: als je pulvex en advantage samen geeft, is dat dan een alternatief voor een Scaliborband?
Pulvex is een alternatief voor de scaliborband, daar heb je geen advantage bij nodig.
Door annielaumen
#1305654
Nouchka schreef: Geen idee waarom ze Advantix in bepaalde landen niet verkopen.
In ieder geval, ze verkopen het wel in België en ik was er tot voor kort heel tevreden over. Het hielp bij mijn setters waar Frontline niet meer hielp. Mijn cocker kan er echter niet tegen, die is goed met Frontline.
Laatste keer dat ik het nu gebruikte was het al na 2 weken uitgewerkt. Bailey draagt nu een Scalibor band, maar zelfs dan kan ik nog teken van haar lijf plukken.
Ik heb het gevoel dat ze de teken dit jaar erg vastberaden zijn. ::)
ALs er kandidaten zijn, kunnen we misschien afspreken om het op te sturen. Zou ik willen doen hoor, geen probleem.
Ben er heel tevreden over
7 juni heeft Astrid een pipetje gekregen,
en nog steeds geen teken
Dus ik wacht af met het volgende pipetje
Maar nu mijn vraag
In Duitsland krijg je ze alleen bij de dierenarts
Maar Kan je de pipetjes ook in dieren speciaal zaken kopen in Belgie
Laatst gewijzigd door annielaumen op za 11 jul 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lisa-v
#1326667
advantix niet in nederland?? ik koop het al sinds maart bij mijn dierenarts!! puck krijgt iedere maand haar pipetje, maar zeer tevrede ben ik niet.. ze had in de maand mei en juni alsnog teken! ze zaten vast en waren niet dood  :-X
waarschijnlijk komt dat ook doordat puck heel veel zwemt sowieso elke week wel een keertje.
puck heeft trouwens wel een hele vieze vet vlek op haar vacht van de advantix! ze is zwart en het duurt zeker een week voor het wat weg gaat.. als ik haar kam dan krijgt ze allemaal witte schilfers op die plaats.. ook jeukt ze meer. ik heb het deze maand dus maar niet meer opgedaan en heb nog 1 pipetje over. die ga ik gebruiken als we eind aug op vak gaan naar duitsland en daarna stap ik weer gewoon over op de advantage.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1326725
lisa-v schreef: advantix niet in nederland?? ik koop het al sinds maart bij mijn dierenarts!! puck krijgt iedere maand haar pipetje, maar zeer tevrede ben ik niet.. ze had in de maand mei en juni alsnog teken! ze zaten vast en waren niet dood :-X
waarschijnlijk komt dat ook doordat puck heel veel zwemt sowieso elke week wel een keertje.
puck heeft trouwens wel een hele vieze vet vlek op haar vacht van de advantix! ze is zwart en het duurt zeker een week voor het wat weg gaat.. als ik haar kam dan krijgt ze allemaal witte schilfers op die plaats.. ook jeukt ze meer. ik heb het deze maand dus maar niet meer opgedaan en heb nog 1 pipetje over. die ga ik gebruiken als we eind aug op vak gaan naar duitsland en daarna stap ik weer gewoon over op de advantage.
Ben je niet in de war met advantage?
Door lisa-v
#1326784
nee advantix heb ik in de zomer maanden tegen teken en vlooien en advantage heb ik in de winter tegen alleen vlooien! ik koop het gewoon bij mijn da!
kan ik foto's plaatsen? dan zal ik er eens een fotootje van maken en plaatsen  :)
Door Mevroi Kruim
#1326866
lisa-v schreef: nee advantix heb ik in de zomer maanden tegen teken en vlooien en advantage heb ik in de winter tegen alleen vlooien! ik koop het gewoon bij mijn da!
kan ik foto's plaatsen? dan zal ik er eens een fotootje van maken en plaatsen :)
Welzeker kun je foto's plaatsen! Je moet ze alleen zelf ff op een website zetten en vandaar af de URL hier in een bericht invoegen tussen [ img] en [/ img] (zonder spaties).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door