Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1304415
hi

Ik heb een vraag mbt t geven van vis en misschien is t 'n domme vraag maar: kun je gewoon in de supermarkt een
doos kopen met bv pangasiusfilet? Of zijn die stukken al voor gekookt en is dat niet de bedoeling?
Kun je dan beter op de markt verse pangasius halen, dat thuis 1st een tijd invriezen en dan ontdooien en voeren?
Ik neem pangasius maar even als voorbeeld, er zijn natuurlijk meer voorbeelden/soorten vis.

Boef krijgt nu zalmmix van Herby (1x p/w) en heel soms een stukje gedroogde kabeljauw als snack.
Door Ziviaantje
#1304824
De pangafilet bij de C1000 ( 2 kilo voor ca 5 euro ) is rauw en hebben ze regelmatig in de aanbieding ( zag ze van de week weer liggen ). Die kun je dus heel goed geven.
Door tessa
#1304848
aussie schreef: De pangafilet bij de C1000 ( 2 kilo voor ca 5 euro ) is rauw en hebben ze regelmatig in de aanbieding ( zag ze van de week weer liggen ). Die kun je dus heel goed geven.
Even een aanvulling ;) :op zich kun je het heel goed voeren maar nog beter is het om vette vis te geven zoals zalm, haring (ongezouten) rauwe markreel en sardines.
Witvis bevat weinig goede vetten.
Door mrloes
#1304852
hi

Dank voor alle reacties. Het is 'heek' geworden uit de vriezer van de Lidl en 'n blikje tonijn (in water) maar ik las net dat tonijn
te veel kwik bevat dus: dat krijgt ie nu eventjes maar niet veel. Ik had nl. zalmmix van Herby en ging er vanuit dat t een kilo was.
Helaas bleek bij t verdelen dat t nog geen 850 gr was dus nu kom ik te kort aan de porties.
Geeft niet, ik vul t nu aan met heek en kijk in de toekomst uit naar andere dingen of ga even op de markt informeren.
Wat betreft haring: dat zie je wel eens vacuum verpakt in de koeling liggen bij supermarkten, is dat goed? (ongezouten dus)
Door millyckk
#1304889
De naam waaronder het wordt verkocht schijnt streekgebonden te zijn: hier heet het panharing . Wel  expliciet vragen of ze ze niet schoon willen maken.
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 03 mei 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1304950
Ik vermoed dat de supermarktharing maatjesharing/hollandse nieuwe oid is en dus bewerkt, gezouten, gefermenteerd en daarmee niet geschikt als maaltijd.

Vis voer je net als je vlees....RAUW  ;)
Panga, Tilapia, koolvis zijn prima visjes maar voor de gezonde omega's voegen ze niet zoveel toe

Zoals Milik al zegt de markt is de ideale plek om verse vis te kopen panharing, makreel [vers, niet gerookt], horsmakreel, sardien etc
Gewoon s proberen wat in de smaak valt

Tonijn mag je best voeren t is alleen verstandig dat niet elke week te doen, idd ivm met de stapeling van zware metalen in t beest.
Gebruikersavatar
Door Kees
#1307708
Hoi,
Wij waren een paar weken geleden een weekje in de Vogezen. Ik kocht daar in de supermarkt sardines voor € 1,- per kilo. Dat was voor het eerst dat ze sardines aten en dat ging prima.
Thuisgekomen ben ik zo snel mogelijk naar de markt in Arnhem gegaan en heb daar 2 kilo gekocht: € 8,-!
Vier keer zo duur. Betalen jullie ook zoiets?

Kees.
Door Xada
#1308035
Voor sardientjes betaal ik meestal 2 euro per kilo. Als het zo duur is, ga dan eens kijken bij een visgroothandel. Die verkopen ook wel vaak aan particulieren en dan betaal je stukken minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door