Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1302955
Ik heb jullie antwoorden eens goed gelezen en nog veel meer op internet gegoogeld en ik denk dat het toch door de aanmaak van talgklieren, of juist de verstoring hiervan te maken heeft. Door het vele zwemmen wordt de huid ontvet waardoor de talgklieren een bepaalde afscheiding geven die stinkt, heb ik niet van mezelf hoor...... ;)

Heeft iemand een idee of hier een lotion oid voor te kopen is???Want dat kan ik dus nergens vinden maar misschien heeft iemand een tip om de talgklieren/huid in goede conditie te houden?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1303056
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,34975.0.html
miss staat hier iets interessants in voor je.

Je zou denken dat talg juist niet oplost in water omdat het vettig is, waardoor lost het dan op? vraag ik me af. en hoe komt het dat de talgklieren niet genoeg talg produceren. las ergens dat de talgproductie te maken heeft met hormoonhuishouding, leeftijd en voeding.
Mijn 3 honden zwemmen dagelijks en geen van hen stinkt, vandaar dat ik me die dingen afvraag  ;)
Door ellenned
#1303190
May Linn schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,34975.0.html
miss staat hier iets interessants in voor je.

Je zou denken dat talg juist niet oplost in water omdat het vettig is, waardoor lost het dan op? vraag ik me af. en hoe komt het dat de talgklieren niet genoeg talg produceren. las ergens dat de talgproductie te maken heeft met hormoonhuishouding, leeftijd en voeding.
Mijn 3 honden zwemmen dagelijks en geen van hen stinkt, vandaar dat ik me die dingen afvraag  ;)
Dank je, ik heb het zitten doorlezen en misschien is zo'n periode van leem en chlorella wel een idee, kan het in ieder geval proberen.
Ik heb al veel zitten googelen maar kom er gewoon niet uit. Wat ik gewoon apart vind is dat beiden honden het nu hebben, en echt hoor, het is een abnormale zweetvoeten lucht!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1303222
kiek zwemt amper..
waardoor zou zij dan moeten stinken??
ze barft ook al een jaar ofzo..

ik zou t antwoord ook wel willen weten.. ik vind het ook niet prettig..
Door Lizzy
#1303494
Onze buren hebben ook een hond, die begint iedere zomer te stinken, tot eind september/begin oktober. Mijn DA noemt het "boterzuur". Hij wordt gewassen met speciale shampoo. Volgens mij een shampoo dat werkt tegen gisten. Ik zou daar zelf niet gauw naar grijpen.

Ik weet zeker dat het bij deze hond beslist door de temperatuur en het zwemmen te maken heeft. En het ene water is gewoon goorder dan het andere. Als ie in de zee heeft gezwommen, ruikt hij als een baby.

Maar goed, ja, je hebt natuurlijk ook altijd honden die stinken en niet zwemmen..... Bij deze honden is er iets anders loos. Ik denk dat de algehele weerstand/spijsvertering bij deze honden wel eens niet helemaal goed kan zijn. Dorothea heeft daar nu met Indy ervaring mee. Volgens mij gaat het nu met Indy z'n huid veel beter sinds zijn bezoek aan een osteopaat en een drainage compositum kuurtje van de Groene Os.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1303800
kiek is bij erwin geweest voor een behandeling..
en een paar weken daarna was het ineens rampzalig erg..
vieze vacht.. pukkels weer..
tis nu weer beter.. maar ze blijft altijd een sterk geurtje om zich heen dragen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door