Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nici
#1302517
Onze Rottweiler van 10 heeft sinds het einde van het vorige jaar problemen met zijn gezondheid. December 2008 heeft hij een erstige maag/darm infectie gehad waar hij op het nippertje is uit gekomen en een maand geleden kwam hij naar mij gerend om mij te begroeten maar zijn achtpoten deden niet meer mee. Waarschijnlijk was het een Hernia, maar omdat Bayko al zo oud is willen ze ook niet meer aan hem lopen te trekken. Hij is volgespoten met Pretnison en na 3 dagen is er nog een lading ingegaan, want hij knapte wel weer op. Maar hij moest nog staand poepen en plassen door de poten zakken ging niet meer. Ook jankte hij veel van pijn met het zitten en gaan liggen. We hebben het  een week aangekeken en waarempel werd hij weer vrolijk, kwam weer aan (hij  was 13 kilo afgevallen in dit half jaar) en sprong zelfs over een heel laag hekje, hij begon redelijk zichzelf te worden dus wij waren blij dat hij weer beter werd want voor hem was het echt ondragelijk en dat met 2 kleine kinderen onder de 3 jaar waar hij graag mee knuffelt en speelt is het heel moeilijk om te zien dat hij dat ook niet meer kon en wilde. De conclussie van de dierenarts was ook dat als hij hier niet meer uit zou komen de keus aan ons is om hem toch uit zijn lijden te verlossen :'(. Maar omdat hij de afgelopen 2 weken zo geweldig vrolijk was was onze conclussie 100% omgedraait en we zagen hem weer langer bij ons blijven. Maar sinds vorige week vrijdag gaat het op en af. Hij kan zo over een hekje springen en na 5 minuten volledig door zijn achterpoten zakken. Hij valt weer af maar zijn streken verliest hij nog niet terwijl hij het nog wel kan uitgillen van de pijn. Wij hebben hem niet op de pijnstillers gezet omdat wij eerst willen zien hoeveel hij lijdt voordat wij hem volstoppen met medicijnen en dat hij niet aangeeft hoeveel pijn hij heeft. het is en blijft een rottweiler.
Het is zo moeilijk wat te doen in deze situatie. Wanneer hij zo door zijn achterpoten zakt dan wil je hem echt verlossen van alles maar als hij dan met zijn oortjes naar voren naar je toe komt voor een aai smelt je weer en kun je het niet.  ::)
Kent iemand deze situatie? of heeft iemand een tip wat je zou kunnen doen of wat het beste is?
Laatst gewijzigd door nici op wo 08 jul 2009, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#1302637
Ik vind het nogal cru om nog langer aan te kijken hoeveel pijn hij heeft :-\
Je zegt zelf dat hij het af en toe uitgilt van de pijn, dat zegt voor mij genoeg.
En in je achterhoofd weet je helaas dat het een aflopende zaak is..
Zet het beestje op de pijnstillers, zodat hij nog pijnvrij kan genieten van de laatste tijd die die heeft..
#1302726
Ik zou hem pijnstilling geven dan is het leven nog een beetje leuk.
Onze ridgeback van 2 jaar krijgt dagelijks pijnstilling dit omdat zonder ,wat we af en toe wel eens proberen,hij teveel pijn en ongemak van zijn knieen heeft.

Groetejs Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1302771
nici schreef: Wij hebben hem niet op de pijnstillers gezet omdat wij eerst willen zien hoeveel hij lijdt voordat wij hem volstoppen met medicijnen en dat hij niet aangeeft hoeveel pijn hij heeft. het is en blijft een rottweiler.

of heeft iemand een tip wat je zou kunnen doen of wat het beste is?
Lijden vermijden !!!!
#1302797
weet je zeker dat t een hernia is?
ben je al eens bij een orthomanueel therapeut geweest?
acupunctuur werkt ook heel goed..
puur hernia (homeopatisch) is ook iets wat hem goed kan ondersteunen..
fysiotherapie..
allemaal dingen waar je wat mee kunt.. en mee moet in mijn ogen..

maar bovenal pijnstilling.. dat is stap 1!!!
geen pijnstilling geven maakt alleen maar dat je de hond zijn wil om te leven breekt.. en dat is nu juist niet wat je wilt als je verder wilt met hem..
#1302805
Ook mijn mening is hem op pijnstillers te zetten.

Met m'n, inmiddels overleden, herder heb ik ook zoiets meegemaakt, van de een op de andere dag deden z'n achterpoten het niet meer. na spierverslappers en pijnstillers, ging dit gelukkig na een paar dagen beter en kon hij weer lopen. daarna hebben we besloten hem op pijnstillers te houden de rest van z'n leven. hij was toen 10. Diagnose van de dierenarts was ook hernia of/en zenuwblokkering in de rug.
hij heeft nog een jaar kunnen genieten en heerlijk meewandelen totdat hij nog een aanval kreeg en deze heeft hij niet overleefd.
Hij kreeg toen primeval voor paarden, dit was wat goedkoper dan de hond-variant en werkte prima! informeer maar eens bij je dierenarts.
#1302865
Kan een hernia zijn, maar is het ook definitief vastgesteld? Op zich is daar, zoals Spreeuwtje al zei, best nog wat te bereiken met manuele therapie/acupunctuur/homeopathie.
En hem zeker niet laten springen!
#1302907
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

En het is niet dat wij hem geen pijnstillers willen geven om hem te zien lijden. Maar wij willen zeker weten dat hij pijn heeft omdat hij het nooit aangeeft. Op het moment dat hij het uitpiept van de pijn krijgt hij meteen pijnstilling. Maar om een goede beslissing te nemen willen wij zeker weten dat hij echt wel pijn heeft en dat hij echt slecht te been is en niet dat hij zich een beetje beter voelt door de pijnstilling en verder went aan de pijn. want net wat ik zei, een rottweiler went snel aan constante pijn. We moeten er wel bij nadenken dat wij 2 kleine kinderen hebben en ik mijn hond als geen ander vertrouw met kids, maar als hij ongezien toch pijn heeft terwijl wij hem volgooien met pijnstillen ben ik verantwoordelijk voor mijn kids en de hond. Maar tot nu toe blijft hij mijn kids opzoeken dus daar ben ik nog niet bang voor. Het blijft moeilijk. We hebben vrijdag weer contact meel onze dierenarts wat wij nu kunnen gaan doen. Maar hij vertelde wel dat als het niet beter werd dit grote kans is dat het een tumor is omdat wij al een aantal jaren af en toe bij hem komen om te vragen of hij geen HD kon hebben want hij wilde geen trappen meer lopen en lange afstanden lopen was ook al taboe.
Bedankt voor jullie reacties en ik laat jullie weten wat er gezegt is door de dierenarts.
#1302966
nici schreef: En het is niet dat wij hem geen pijnstillers willen geven om hem te zien lijden. Maar wij willen zeker weten dat hij pijn heeft omdat hij het nooit aangeeft. Op het moment dat hij het uitpiept van de pijn krijgt hij meteen pijnstilling.
Ik word erg verdrietig van deze topic  :'( Jouw hond moet het dus eerst uitgillen van de pijn en dan krijgt ie een pijnstiller?  :'(
#1303230
ik vind dat eerlijk gezegd geen goede reden..
zonder pijnstilling weet je zeker dat hij pijn heeft..
met pijnstilling weet je iig zekerDER dat hij minder pijn heeft.. en is het risico voor jullie kinderen ook kleiner..

ik heb met mijn paap bij tannetje gelopen (hitam van hierboven)..
zij heeft heel veel voor hem kunnen doen in de zin van homeopatie en acupunctuur..
neem die reactie serieus..
als er geen mri gemaakt is of minstens rontgenfoto's.. kun je eigenlijk niet veel zeggen over de oorzaak..
bij paap is een mri gemaakt.. hij was toen ook al 12 jaar oud..
geef je hond die kans.. en alsjeblieft.. geef hem de pijnstilling die hij nodig heeft..  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door