Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vaaltje1977
#1302643
Een goeden dag allemaal .
Zoals het onderwerp al zegt ik ben nieuw en heb heel veel vragen  8)
Ten eerste zal ik  mijn toekomstige hond voorstellen .
Betreft een staffordshire bull terrier met stamboom ofcourse naam Tico.
hij is nu ongevver 7.5 weken oud en ga hem vrijdag ophalen  .
Waar ik dus niet op kan wachten  ik haal hem het liefst vandag nog op  .
Ik lees sinds eergisteren deze forum om vel info op te doen betreft voeding en zeg heel eerlijk val me tegen zoveel info zoveel twijfel en vragen .
Mijn vragen zijn 
- wat een hond zoals een sbt nodig heb zoals eiwitten, kolydraten,vetten etc  ?
want mijn opinie is dat sbt behoorlijk gespierd zijn en denk dat ze wel iets meer eiwitten nodig hebben dan een gewoon standaard hond van het zelfde gewichtklasse.( ik wil gaan sporten met mijn hond). 
-verhoudings gewijs is barf/kvv duurder dan gewoon royal canin/eukanuba ?
-Haal ik het vlees gewoon bij de slager of bij de aangegeven sites zoals vb. carnibest of bibi ?
-hoeveel geef ik hem per dag gezien zijn leeftijd.
-de berekeningen ervan hoe doe ik dat is er ergens een link misschien    ;)
-deze honden hebbe zeer krachtige kaken en hebben kauwbehoeftes wat te nemen groot bot of dierenwinkel zo'n kauwstaaf?
-en kan ik hiermee gelijk starten ? 
-moet ik bij voeding geven ?


ik ben bereid om hem het beste te geven en heb toch een vraag over kvv.
hoe wordt dit vlees verkregen ?  die bij bv carnibest of bibi te koop zijn ? 

Alvast bedankt  Marco
en cool forum. te veel info om door te lezen 
meer vragen onder voorbehoud  8)
Door *loes*
#1302670
Hi Marco

Welkom hier op bp
Als je hier de bieb induikt daar vind je een schat aan informatie, je kan daar ook de barf rekenhulp downloaden, waarmee je kan berekenen hoeveel je van alles moet geven.
met de zoekfunctie bovenin kom je snel waar je wezen wilt  ;)
Er zijn hier op bp ook topics met vlees leveranciers, netjes op regio.

Heel veel geluk met je pup
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1302708
ik zou ook de bieb eens doorlezen, daar staat een hoop nuttige info!
ja je kan gelijk starten met vers vlees, maar lees je wel eerst even goed in  ;)
barf/kvv hoeft niet duurder te zijn dan royal canin of iets dergelijks. het is maar net hoe duur je het maakt.
Hier is het voordeliger ten op zichte van brok (barf).
Ik kan je niet zeggen ofdat een meer gespierde hond meer eiwitten ofzo nodig heeft. miss iemand anders wel.

wens je iig veel plezier met je nieuwe pup!
Door Stef@nie
#1302749
vaaltje1977 schreef: - wat een hond zoals een sbt nodig heb zoals eiwitten, kolydraten,vetten etc  ?
want mijn opinie is dat sbt behoorlijk gespierd zijn en denk dat ze wel iets meer eiwitten nodig hebben dan een gewoon standaard hond van het zelfde gewichtklasse.( ik wil gaan sporten met mijn hond). 
Als je een complete kvv voert of een goed gevarieerd barfmenu denk ik niet dat je hond snel een tekort op zal lopen.
vaaltje1977 schreef: -verhoudings gewijs is barf/kvv duurder dan gewoon royal canin/eukanuba ?
Dat hoeft dus inderdaad niet zo te zijn. Het hangt er dan vanaf welke kvv je voert, of hoe en waar je je barfspullen in kan kopen. En welke barfspullen je koopt natuurlijk.
vaaltje1977 schreef: -Haal ik het vlees gewoon bij de slager of bij de aangegeven sites zoals vb. carnibest of bibi ?
Als je kvv wil gaan voeren zul je bij een slager niet het geschikte voer vinden, daarvoor moet je bij een leverancier van een kvv merk zijn.
Als je barf wil voeren kan je wellicht wel wat barfspullen vinden bij de slager. Mijn ervaring is dat je bij de gewone slager weinig geschikte barfspullen kan vinden. Een islamitische slager heeft meestal al wat meer geschikte barfspulletjes. Ik bestel het liefste bij een barfleverancier, omdat je dan meteen allerlei geschikte barfdingen kan kopen.
vaaltje1977 schreef: -hoeveel geef ik hem per dag gezien zijn leeftijd.
-de berekeningen ervan hoe doe ik dat is er ergens een link misschien    ;)
-en kan ik hiermee gelijk starten ? 
-moet ik bij voeding geven ?
Informatie hierover kan je inderdaad in de bibliotheek vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,11.0.html
vaaltje1977 schreef: -deze honden hebbe zeer krachtige kaken en hebben kauwbehoeftes wat te nemen groot bot of dierenwinkel zo'n kauwstaaf?
Als je kvv voert kun je af en toe iets van een makkelijk vleesbotje of wellicht een kauwbot geven om aan de kauwbehoefte van je hond te voldoen. Als je barf gaat geven, voer je al botten waar je hond op moeten kauwen, dus voldoe je eigenlijk al aan die behoefte. Een extraatje kan natuurlijk altijd wel ;) .
Door dazzy
#1303516
Wij krijgen een Amerikaanse cockerspaniël pup eind Juli en willen haar met barf groot brengen.
Wat krijgt ze dan per dag aan hoeveelheid?Heb nog niet eerder een pup gehad vandaar. ;)
Ben erg benieuwt en kijk uit naar de dag dat ze bij ons komt
Door Nynke
#1304084
dazzy schreef: Wij krijgen een Amerikaanse cockerspaniël pup eind Juli en willen haar met barf groot brengen.
Wat krijgt ze dan per dag aan hoeveelheid?Heb nog niet eerder een pup gehad vandaar. ;)
Ben erg benieuwt en kijk uit naar de dag dat ze bij ons komt
Hoi  :) :)  als ik jou was ing ik eerst lekker lezen in de bibliotheek hier en de beginnersdocumentatie lezen tot het gesneden vlees koek voor je is  :D ;)

Voor zover ik weet krijgen pups ongeveer 5-7% van hun lichaamsgewicht per dag en dat bouw je langzaam af tot je uitkomt op 2-3% van het lichaamsgewicht per dag geeft als ze volgroeid zijn  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door